Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

poika (16v) lähti kaveriperheen kanssa laivalle,pyysivät itse mukaan

Vierailija
28.12.2014 |

kun näin pääsevät itse "helpommalla" tämän pojan äidin sanojen mukaan.Pojille otettiin oma hytti (tämä äiti päätti niin) ja maksoin tietysti hytistä hinnan,maksoin ruuat ja annoin käyttörahaa+rahaa ruokaan maissa,lupauduin viemään pojan autolla satamaan,mutta tämä äiti sanoi,että voi tulla heidän kyydillään taxissa,alkoholista oltiin samaa mieltä,tiukka linja.No risteily on tehty ja nyt sitten pyydetään jälkikäteen lisää rahaa,taximatkasta,tarjotuista limppareista,tukholmassa aterioinnista (pojalla oli omaa ruokarahaa,mutta tämä äiti sanoi,että tarjoaa).No viinaakin oli vedetty.Mitä mieltä olette?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä.

Vierailija
2/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat kiltisti ja otat opiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi, kun kerta muusta ollut puhe. Taksimatka veloitaan matkan, ei matkustajien mukaa ja itse kieltäytyivät, kun ehdotit kuskaamista. Oletko puhunut näiden vanhempien kanssa vai vaan pojan? Alkoholia pojat saavat, vaikka kuinka vahdittaisiin, eri asia tietenkin, jos vanhemmat sitä ovat pojille kantaneet tai vaan katsoneet vierestä.

Vierailija
4/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin, sanoisin tiukasti alkoholista ja välttelisin vastedes noin epäluotettavia tyyppejä.

Vierailija
5/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan maksaisi. 

Olit antanut lapselle rahaa ja sillä selvä, jos itse halusivat TARJOTA, se tarkoittaa ilmaista. Ei jälkeenpäin pyydettäviä.

Vierailija
6/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat kyllä, mutta jotain mainitset siitä kuinka budjettia ja sovittuja sääntöjä ei voida jälkikäteen muuttaa omine nokkineen.Ja kuten kolmonen totesi, otat opikseksi .

Vierailija
7/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: taksimatkan aloitusmaksuun vaikuttaa henkilömäärä.

Vierailija
8/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:00"]Ohis: taksimatkan aloitusmaksuun vaikuttaa henkilömäärä.
[/quote]
Ei kyllä vaikuta.

Vierailija
9/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoin siis jo tietysti ja juttelin tämän äidin kanssa puhelimessa,ihan pokkana luetteli näitä hintoja ja en kehdannut sanoa mitään.Itse olen niin erilainen tällaisten  asioiden suhteen,jos meillä on joku kaveri mukana tarjotaan aina jotain ja se ei suinkaan tarkoita jälkikäteen perimistä,toi taxikin suorastaab vituttaa,heitä oli 5 henkeä ja se hinta on nyt siis jaettu puoliksi--siis tietty tosi kiva,että pääsi risteilemään ja onhan siinä oma vaivansa/vastuunsa vierasta muksua kaitsea,mutta periaatteessa oli musta aika nolosti hoidettu

ap

Vierailija
10/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:58"]

Maksat kyllä, mutta jotain mainitset siitä kuinka budjettia ja sovittuja sääntöjä ei voida jälkikäteen muuttaa omine nokkineen.Ja kuten kolmonen totesi, otat opikseksi .

[/quote]'

Miksi pitäisi maksaa. Ap on jo maksanut osansa ja lapselle antanut ylimääräistä rahaa. Tarjotuista asioista ei todellakaan makseta jälkikäteen. 

Sanoisin että oma moka, mitäs halusivat kyytiä ja tarjota vaikka ap toisin ehdotti.

Vierailija
11/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:02"]maksoin siis jo tietysti ja juttelin tämän äidin kanssa puhelimessa,ihan pokkana luetteli näitä hintoja ja en kehdannut sanoa mitään.Itse olen niin erilainen tällaisten  asioiden suhteen,jos meillä on joku kaveri mukana tarjotaan aina jotain ja se ei suinkaan tarkoita jälkikäteen perimistä,toi taxikin suorastaab vituttaa,heitä oli 5 henkeä ja se hinta on nyt siis jaettu puoliksi--siis tietty tosi kiva,että pääsi risteilemään ja onhan siinä oma vaivansa/vastuunsa vierasta muksua kaitsea,mutta periaatteessa oli musta aika nolosti hoidettu

ap
[/quote]
No jopas, PUOLIKSI? Luulisivat heidänkin olevan tyytyväisiä, kun nuorella on seuraa. Ikävä homma nuorten kannalta, että yksi tuolla lailla pyörtää sanojaa. Nuori voi syyttää itseään siitä, että on kerännyt "laskua", vaikka muuta on sanottu.

Vierailija
12/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:00"]Ohis: taksimatkan aloitusmaksuun vaikuttaa henkilömäärä.
[/quote]
Ei kyllä vaikuta.
[/quote]

No jos nyt saivarrellaan, niin totta, ei vaikuta aloitustaksaan, vaan matkataksaan eli hintaan per kilometri.
.
http://www.taksihelsinki.fi/fi/content/taksihinnat

Vierailija
13/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtikö tää risteily Porvoosta?

Vierailija
14/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lähtenyt kun pohjois-espoosta

ap

Vierailija
15/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä todella raivoissani, jos tuttavaperheet aikuiset ovat jotenkin sallineet tai jopa edistaneet 16 -vuotiaiden alkoholin juontia. Kertoisin että se LAITONTA, harkitsisin lastensuojeluilmoitus ja pistäisin taatusti välit poikki! 

Vierailija
16/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:00"]Ohis: taksimatkan aloitusmaksuun vaikuttaa henkilömäärä.
[/quote]
Ei kyllä vaikuta.
[/quote]

No jos nyt saivarrellaan, niin totta, ei vaikuta aloitustaksaan, vaan matkataksaan eli hintaan per kilometri.
.
http://www.taksihelsinki.fi/fi/content/taksihinnat
[/quote]
Ok, no tossa meni 3-4 henkilön luokkaan, oli ap:n lapsi mukana tai ei. Olettaen siis, että heitä oli nyt neljä.

Vierailija
17/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taxi?

Vierailija
18/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksimatkasta puolikkaan vaatiminen on kyllä jo todella törkeää ja noloa, 1/6 korkeintaan olisi pitänyt olla jos kerran matkustajiakin oli 5+ teidän poika.

Ruokailussa voisi ajatella mahdollisesti käyneen niin, että perheen vanhemmat ovat ajatelleet että menee helpommin kun laskutetaan yhteisesti kaikkia ja poika maksaa sitten oman osuutensa heille. Vai pyysivätkö ruoistakin puolta koko perheen laskusta? Sitten jos ostellaan pojalle limppareita tms. niin ei niistä kyllä kuulu jälkikäteen lähteä pyytelemään rahoja. Eivätkö he tienneet että pojalla olisi ollut omaakin rahaa?

No, käytöstapoja ei kaikilla ole. Olen itsekin sen verran arka, että en olisi kehdannut alkaa asiasta väittelemään. Tai ehkä tuosta taksista olisin voinut kysyä, että eikös teitä ollut siellä 5 ja poikaa vain yksi, että millä logiikalla maksaa puoliksi. Toista kertaa ei kannata risteilylle tai mihinkään muuallekaan päästää. Voi olla että hävettää pojan kaveriakin vanhempiensa käytös aika paljon jos tietää noista rahan pyytelyistä...

Vierailija
19/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi ystävällä on nolot, naurettavan saidat ja törkeät vanhemmat.

Vierailija
20/23 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesivät että on omaa rahaa koska summasta sovittiin etukäteen

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi