Jos ostaisit designtuolit ruokailutilaan, mitkä ostaisit?
Kommentit (53)
Mitä tykkäätte Hay About a Chair tuolista? ap
Suunnittelisin ja teettäisin itse jotkut hienot ja uniikit.
Jotkut sellaiset riipputuolit. Olisi ihanan rentoa ruokailua ja lomatunnelmaa arkenakin.
Kolme vaihtoehtoa:
dsw-tuoli, Wegnerin Wishbone (eli Y)-tuoli tai parhain vaihtoehto olisi ehkä kuusi keskenään täysin erilaista vanhaa talonpoikaista tms. tuolia. Eivät tietenkään ole designia sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta visuaalisesti minua eniten miellyttävä ratkaisu. Ja eniten aikaa vievä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:33"]
Meillä on seiska-tuolit (3107 Fritz Hansen, designed by Arne Jacobsen). Hyvät istua
[/quote]
Tässä vastauksessa oli jo jotain hyödyllistä; tuolin tärkein ominaisuus on hyvä istuttavuus, se ulkonäkö tulee sitten kaukana perässä.
Tanskalaiset Arne Jacobsenin Myran-tuolit. Meillä nyt sekaisin Ikean Myran-kopiot ja perityt, aidot wieniläistuolit 1920-luvulta. Hyvin natsaavat. Mun toinen suosikki on Ilmari Tapiovaaran Domus, älyttömän mukava ja kaunis.
Jotkut tanskalaiset esim wishbone
Calligariksen ice tuolit ja ne meillä onkin, ovat ihan superhyvin muotoillut, eli istumismukavuus on ykkösenä.
Ghosteja en suosittele ostamaan, tai ainakin ne kannattaa koeistua, ovat nimittäin todella epämukavat.
DSWt on siitä mun mielestä hyvät, että ne sopii niin monenlaisiin pöytiin ja sisustuksiin, ymmärrän kyllä niiden suosion.
Rumia kaikki yllämainitut, ei kai sitten haittaa kunhan ovat designia.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:43"]
[/quote]
No tämä selvä! Ole niin ystävällinen ja linkitä meille kaunis tuoli. Kiitos!!!
[/quote]
no mun mielestä ainakin tuo Wishbone on todella kaunis. Sen suunnittelija oli ammatiltaan puuseppä, joten oletettavasti siinä on myös hyvä istua ja puusepän suunnittelutyön lähtökohtana ei varmaankaan ole design-tuotteen luominen.
Meillä on 10 kpl mustia domuksia mustalla nahalla. On myös karuselli ja 2 jacobsenin swania, mut toi dsw pitää ihan googlettaa, nevöhööd. :)
35 jatkaa, olen luullut, et noi on eamesin tuoleja.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:59"]
35 jatkaa, olen luullut, et noi on eamesin tuoleja.
[/quote]
ne on eamesin tuoleja, siis jos dsw:stä puhut
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:46"]
[/quote]
[/quote]
32, me odotamme edelleen...
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:43"]
[/quote]
[/quote]
Makuasioita. Ihmiset tuppaavat ostamaan noita koska haluavat vaikuttaa fiksuilta, eivät luota omaan makuunsa. Voi niistä silti joku oikeasti tykätäkin, sitä en sano, mutta monilla ns. 'tykkäämistä'.
Tykkään Domuksista, mutta ne olisivat varmasti liian jykevät rintamamiestalon keittiöön.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:43"]
[/quote]
[/quote]
Ei ainakaan yksikään niistä jotka voisin löytää jostain julkisesta tilasta tatoimiston taukohuoneesta.
Tanskalaista klassista retroa