RV 35+0 lapsivesi meni yöllä.
Heräsin 2.30 kun sänky tulvi vettä. Pomppasin istumaan sängyn reunalle ja herätin miehen joka alkoi juosta aivan paniikissa edestakaisin. Sanoin että oli varmaan vaan pissaa, koitan nousta seisomaan ja jos vielä tulee niin on lapsivettä. Nousin ylös ja puoli ämpärillistä vettä lotisi pitkin lattioita. Paniikki. Soitin synnärille ja käskivät ambulanssilla tulemaan kun vauva perätilassa.
Apuaaaaa. Pelottaa. :( täällä maataan käyrillä. Tunti aikaa päättää mennäänkö sektioon vai yritänkö synnyttää alakautta. Esikoinen kyseessä. Ja vauvan painoarvio äsken 2,3kg.
Kommentit (57)
Onnea vauvasta! Kaikki menee varmasti hyvin :)
Nykyaika on nykyaikaa. Mulla kaveri laittoi facebookin pariin otteeseen kuvat käyristäkin. Tylsäähän siellä on silloin kun ei supistele, sen jokainen synnyttänyt tietää.
Onnea vauvasta! Uskon että kaikki menee hyvin <3 Kunpa minäkin saisin joskus kokea äitiyden ihanuuden.
Onnea ja tsemppiä! Ystäväni joutui samoilla viikoilla sairaalaan ennen joulua ja edelleen jännätään, koska lapsi syntyy. Itsellä viikkoja 32+4, toivottavasti vauva vielä jokusen viikon pysyttelee masussa....
Onnea vaan tulevaan koitokseen. Onneksi tekevät sektion, ettei tarvi täällä lueskella postauksia tyyliin " ai hitsi, nyt on pakko ponnistaaaaaa..." ;P
Kiitos tsempeistä :)!!! Supistuksia ei tosiaan ole.. Ja hyvä niin sillä lääkärin mielestä tarjoutuvana osana on vauvan kädet..
Ap
Minunkin vauvani syntyi tasan 35 viikoilla. Painoi 2,2kg. Vierihoidossa osastolla oli, sairaalahoidossa oltiin viikko ja sekin johtui kellastumisesta, joka sekin oli "siinä rajalla".
Näillä viikoilla vauva on kuitenkin jo aika valmis maailmaan :). Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 09:15"]Nykyaika on nykyaikaa. Mulla kaveri laittoi facebookin pariin otteeseen kuvat käyristäkin. Tylsäähän siellä on silloin kun ei supistele, sen jokainen synnyttänyt tietää.
[/quote]
Mä en tiedä. Kolmea synnyttänyt yhteensä 16 tuntia. Siinä ei oo tylsää.ehtinyt tulla. :-D
Tsemppiä! Mulla meni vedet 35+5 ja hyvin meni. :)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 09:15"]Nykyaika on nykyaikaa. Mulla kaveri laittoi facebookin pariin otteeseen kuvat käyristäkin. Tylsäähän siellä on silloin kun ei supistele, sen jokainen synnyttänyt tietää. [/quote] Mä en tiedä. Kolmea synnyttänyt yhteensä 16 tuntia. Siinä ei oo tylsää.ehtinyt tulla. :-D
[/quote]
Joo, no mulla oli aikoinaan sama tilanne kuin ap:lla, että lapsivesi meni ja sitten meni monta tuntia ettei mitään, lopulta lapsi tuli alle 2 tuntia supistusten alkamisesta ulos. Siihen aikaan oli vielä kännykät kielletty sairaalassa, joten oli tosi tylsää, kun mieskään ei päässyt heti mukaan toisen lapsen hoidon järjestelyn vuoksi. Ap:lle toivotan myös onnea minä. Eli tilanteita on erilaisia.
Onnea AP:lle, kohta saat nyytin tuoksuteltavaksi :)
voi onnea. en tiedä, alkoi oikein itkettää ajatus uutukaisesta vauvasta :) (hormoonit jne)
Onnitteluni pikku-neidin johdosta. Hyvää hoitoa saatte siellä.
Löysinpäs tämän! Ihanaa, onnea pienestä tyttösestä!!:)
Nro 9 siis ap. :D