Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmää särkee todella ikävästi, valoa päin ei kestä katsoa eikä oikein liikutella, mikä tämä on??

Vierailija
23.10.2021 |

Yritän nyt vaan levätä hämärässä. Ja kohta lopetan jopa tämänkin laitteen katsomisen. Otin jo buranaa reilun annoksen.
Kamala särky.
Toivottavasti menee nyt ohi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikalvontulehdus

Vierailija
2/17 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin ja heti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tulehdus ja jotain irtoaa sieltä. Mene päivystykseen, muuten voit sokeutua.

Vierailija
4/17 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellinen

Lääkäriin on syytä mennä välittömästi, mikäli kipuun liittyy näkökyvyn heikkenemistä tai voimakasta valonarkuutta.

Vierailija
5/17 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/17 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaihi polvessa

Vierailija
7/17 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tulehdukselta silmässä, voi aiheuttaa sarveiskalvon reikiintymisen, josta seuraa sokeus.

Vaatii aina hoitoa, ei mene itsestään ohi. Lääkäriin yhteyttä nopeasti.

Vierailija
8/17 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen heti. Pyydä kaverilta kyyti. Tai taksilla.

Vierailija
9/17 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote rauhoittaa.

Vierailija
10/17 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaa oireet selkeesti värikalvon tulehdukseen eli irriittiin. Minulla ollut useita, ei ole leikin asia. Nyt ei buranat auta, vaan sun on saatava asialliset lääkkeet. Antibioottisilmätippoja kahta eri sorttia, sekä voidetta. Särky loppuu niillä, mutta hoito kestää kyl aika pitkään. Itellä kerran meni niin pahaksi, että jouduttiin laittaa ruiskeella antibiootit suoraan silmään, oli kyl ikimuistoinen kokemus.

Jos oot Hesassa, mene suoraan Silmäsairaalan päivystykseen.

Vierailija
11/17 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa oli vastaava... Toinen silmä meni punaiseksi, eikä kestänyt valoa ei ollenkaan. Se kipu oli repivä. Lisäksi silmä vuosi kuin seula. Kyynelneste pyrkii pitämään roskat pois sarveiskalvolta, ettei tule tulehduksia.

Omalääkärin kautta silmäpolille. Mulla oli sarveiskalvossa repeämä.

Antibioottisalvaa sain hoidoksi ja lappuhoitoa (sellainen merirosvolappu systeemi) pariksi vuorokaudeksi, että varmasti ei menisi pöpöjä silmän sisään. Viikonajan hoitoa kesti ja sitten oli kontrolliaika. Sain puhtaat paperit, mutta salvahoitoa jatkettiin vielä parisen viikkoa päälle. Sitten sain myös kosteuttavaa silmävoidetta, joka päiväiseen käyttöön. Että pysyis sarveiskalvot kosteena ja joustavampana.

Suosittelen mäkin sulle lääkärissä käyntiä mahdollisuuksien mukaan nopeasti. Älä odottele, että menee itekseen ohi. Se ei mene, pahenee vaan. Oli kyse mun kaltaisesta vaivasta kyse tai sitten tuo värikalvontulehdus, se vaatii hoitoa useamman kerran päivässä. Silmän kanssa en odottelis.

Olethan mennyt jo? Soittanut lääkäriin?

Vierailija
12/17 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin ja heti!

En täältä lääkäriin pääse. Olen laivassa.

Vierailija
13/17 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkintäperämiehellä on puuduttavaa salvaa jos joku on loukannut silmänsä. Ei taida töhön auttaa kun tuntuu että koko toista puolta otsaa sätkee.

Täytyy yrittää särkylääkkeillä ja levolla pärjätä satamaan tuloon saakka.

Vierailija
14/17 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Aika huonoksi meni. Ja ihan törkeen kipeä. Eipä siinä kuitenkaan alettu kopteria tilaamaan mun takia.

Vierailija
15/17 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuo valoarkuus tarkoittaa, että kuumetta alkaa olla 40C. Muuten toimintakyky säilyy, mutta valo alkaa sattua silmiin.

Kerran olin noin intissä päivystäjänä. Löytyi kuumemittari ja sitten meninkin veksiin ja nukuin siellä pari päivää melkein putkeen. En tosiaan muuten huomaa tuota korkeaa kuumetta.

Vierailija
16/17 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni.

Vierailija
17/17 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli kipeä! Eikä kärsinyt katsoa edes ikkunaa kohti kun valo sattui,

Huono homma olla laivalla töissä, merellä matkalla kohti Tukholmaa.

Sieltä ei pääse mihinkään. Eikä kukaan ala mulle mitään lääkintähelikopteria soittamaan, piti vaan kärsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi