Ska vi prata som svenska?
Hej, pratar du svenska? Ja tala bara lite, men jag tyckar av det! Vem skulle tala svenska språket med mig?
Kommentit (77)
Var bor du? Jag bor i grankulla(esbo)
Här kommer Pippi Långstrump, sulahopsulaheisulahopsansaa..!!
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:10"]Hur mår du?
[/quote]
Jag mår bra, jag är so trött! En du?
Hej från Kokkola! Skriv och prata som du vill och kan, man lär sej bäst av att försöka!
Rampe,Eila och likka där du kan lysna när Karl Christian Rundman talar Svenska!
Men dehär va ju en jättetrevlig tråd! Va roligt att flera här kan svenska :-) vad håller ni på med annars? Jag såg just på en film, tror att jag ska fara och sova nu
Bra att du mår bra. Och tråkigt att du känner dig trött. Hoppas ändå att du inte är so trött. So betyder emakko. Så är niin.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:10"]Hur mår du? [/quote] Jag mår bra, jag är so trött! En du?
[/quote]
Jag mår bra också. Jag är inte trött. Jag ska lesa lite innan jag gå sova.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:05"]Varför SOM svenska? Varför inte bara svenska? [/quote] Och det skulle vara "något svenska", nu betyder det att "kuin ruotsia"
[/quote]
Ja tror att de provade säga "något svenska" men vet inte ordet och trodde de e detsamma om på engelska. Some - som
:'D kuvitteletko että "som" on sama kuin englannin "some"?
Jag tittar en film "seabiscuit" just nu! Jag har läsat svenska sju år, men jag har glömt mycket adjektiiveja och verbejä! :D men som skulle tänka att jag är finlsndsvensk om jag talade svenska i butiken! :D
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:21"]:'D kuvitteletko että "som" on sama kuin englannin "some"?
[/quote]
No se nyt kuulosti oikealta korvaani! Voisko nää viilaajat nyt mennä muualle, sanoin jo kaks kertaa että puhun vähän ruotsia! Antakaa mun puhua miten tykkään!
Oijoi, min svenska är inte så god men jag gillar att använda svenska :) Finns här någon som har svenska som modersmål?
Nej tack.