2014 katkaisin suhteita vääriin ihmisiin ja asioihin
Lopetin mielistelyn ihmissuhteissa. Sehän ei kaikille sovi. Olen jättänyt heidät pois elämästäni.
Lopetin väärältä tuntuvien asioiden tekemisen. Siis sellaisten, mitkä eivät ole linjassa arvojeni kanssa. Teen vain mitä aidosti haluan.
Tällä hetkellä olo on itsekeskeinen, olen elämäni raunioilla. Olen polttanut siltoja ja epätotuuksia.
Mitä rakennan tilalle?
Tahtoisin aitoja ystävyyksiä. Aidon yhteisön. Tahdon valmistua uuteen ammattiini ja auttaa muita. Tahdon käyttää aikani hyvin.
Kommentit (12)
Mä katkoin myös. Ja olen erittäin tyytyväinen päätökseen, vaikka (miehen puolen) sukujuhlat onkin jatkossa hiukan kiusallisia.
Näin nykyaikana... oma perse tärkein eikä sukulaisistakaan välitetä jos ei ole hyötyä
Oletko siis aiemmin ollut ns. liian kiltti? Minäkin olen katkonut suhteita sellaisiin, jotka halusivat hyväksikäyttää ja suhde ei ollut vastavuoroinen.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:38"]
Oletko siis aiemmin ollut ns. liian kiltti? Minäkin olen katkonut suhteita sellaisiin, jotka halusivat hyväksikäyttää ja suhde ei ollut vastavuoroinen.
[/quote]
Kyllä. Olin mieliksi alkoholistisukulaisille ja tuin heidän valheitaan. Lopetin.
Olin mieliksi kavereille, jotka eivät hyväksyneetkään kun ilmaisin oman mielipiteeni.
Nyt olen tilanteessa, jota olin pelännyt: olen aikalailla yksin. Mutta parempi sekin kuin muiden sätkynukkena eläminen.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:19"]
Mikä uusi ammattisi on?
[/quote]
Opetukseen liittyvä.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:38"]
[/quote]
Kyllä. Olin mieliksi alkoholistisukulaisille ja tuin heidän valheitaan. Lopetin.
Olin mieliksi kavereille, jotka eivät hyväksyneetkään kun ilmaisin oman mielipiteeni.
Nyt olen tilanteessa, jota olin pelännyt: olen aikalailla yksin. Mutta parempi sekin kuin muiden sätkynukkena eläminen.
[/quote]
Sama juttu, että monetkaan eivät hyväksyneet muuttumistani. Itse kyllästyin ihmisiin, jotka ottivat yhteyttä tarvitessaan jotain (yösijaa ja kestitystä, lasten tai lemmikkieläinten hoitoapua, muuttoapua, rahaa lainaksi, jne.), mutta muuten heistä ei kuulunut mitään.
On ollut yksinäisiäkin hetkiä. En kaipaa sitäkään, että minua pidettiin itsestäänselvyytenä ja minulle kiukuteltiin jos en suostunutkaan jonkun pyyntöihin. Muutamia uusiakin ihmissuhteita on löytynyt, mutta niissä olen pitänytkin rajani paremmin.
Mieti arvojasi ja onko olemassa jotain esim. harrastustoimintaa niihin liittyen.
Toisaalta vain olemalla avoin ja vahvasti oman arvonsa tunteva, seuraa se, että ne seuraavat henkilöt, jotka astuvat kunnolla elämääsi eivät tule hämääntymään siitä että ilmaiset omat mielipiteesi ja toiveesi tasavertaisena muiden kanssa.
Ja vielä ajan käyttämisestä: time you enjoy wasting is not 'wasted time' :)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:53"]
Mieti arvojasi ja onko olemassa jotain esim. harrastustoimintaa niihin liittyen.
Toisaalta vain olemalla avoin ja vahvasti oman arvonsa tunteva, seuraa se, että ne seuraavat henkilöt, jotka astuvat kunnolla elämääsi eivät tule hämääntymään siitä että ilmaiset omat mielipiteesi ja toiveesi tasavertaisena muiden kanssa.
Ja vielä ajan käyttämisestä: time you enjoy wasting is not 'wasted time' :)
[/quote]
Käytönnön esimerkkejä?
Kuulostaa aivan itseltäni ja suppean tutkimukseni mukaan tämä taitaa kuulua tähän ikän. Kolmen kympin "kriisi"?
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:18"]
Lopetin mielistelyn ihmissuhteissa. Sehän ei kaikille sovi. Olen jättänyt heidät pois elämästäni.
Lopetin väärältä tuntuvien asioiden tekemisen. Siis sellaisten, mitkä eivät ole linjassa arvojeni kanssa. Teen vain mitä aidosti haluan.
Tällä hetkellä olo on itsekeskeinen, olen elämäni raunioilla. Olen polttanut siltoja ja epätotuuksia.
Mitä rakennan tilalle?
Tahtoisin aitoja ystävyyksiä. Aidon yhteisön. Tahdon valmistua uuteen ammattiini ja auttaa muita. Tahdon käyttää aikani hyvin.
[/quote]
Vedin saman kuurin paskasakki ja narkkarit laidan yli. He eivät kehity eivätkä mene eteenpäin mutta minä menen.