Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syntymäpäivät eivät enää tunnu miltään?

Vierailija
23.10.2021 |

Olen aina tykännyt viettää synttäreitäni, mutta nyt 40 ikävuoden jälkeen eivät tunnu jostain syystä enää miltään. Millainen show oikein pitäisi joka vuosi järjestää, että säilyisi se pieni jännitys päivässä? Olisi kiva, että edes joku päivä tuntuisi hieman erilaisemmalta, kun ei joulussakaan enää jännitettävää.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä auttanut sekään, vaikka kuinka yritin ajatella mielessäni päivän aikana, että nyt on syntymäpäiväni. Silti tuntui vain normaalilta päivältä. Ehkä, jos olisi jotakin yllätyksellistä tapahtunut niin olisi saattanut auttaa pääsemään tunnelmaan.

Pieni yllätys oli kuitenkin, että sain onnitteluviestin yhdeltä ulkomaiselta kirjekaveriltani, koska olin positiivisesti yllättynyt, että muisti. Onhan sekin kai jotain, kun sain hyvälle mielelle :)

Vierailija
2/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Showsta en tiedä, mutta mulle on ainakin tärkeintä ihmiset, jotka tulevat viettämään synttäreitäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Showsta en tiedä, mutta mulle on ainakin tärkeintä ihmiset, jotka tulevat viettämään synttäreitäni. 

Sisko ja ystävä tulivat käymään, kun heidät kutsuin ja olikin kiva, mutta miksi silti tuntui vain normipäivältä? :/ Ehkä taustalla vakkuttaa, kun en haluaisi olla jo yli 40 eli latistaa tunnelmaa?

Vierailija
4/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siis. Ja tuolla tunnelmalla tarkoitan just noiden vieraiden odottamista.

Vierailija
5/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?

Vierailija
6/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisit olla yhä lapsi. Silloin synttäreissä ja muissa juhlissa oli taikaa. Ongelmasi ratkeaa, kun hyväksyt ettet ole lapsi enää, ja keskityt muuhun. On ihan naurettavaa nelikymppisen aikuisen odottaa jotain taianomaisia synttäreitä.

Vierailija
7/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivälin ylittämisen jälkeen jokainen syntymäpäivä merkitsee sitä että kuolema ja olemisen lakkaaminen on vuoden lähempänä.

Ei mikään syy juhlia.

Vierailija
8/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tuntunut enää 18 ikävuoden jälkeen. Oletin sen olevan normaalia ja merkki siitä, että on aikuistunut. 

Vierailija
9/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisit olla yhä lapsi. Silloin synttäreissä ja muissa juhlissa oli taikaa. Ongelmasi ratkeaa, kun hyväksyt ettet ole lapsi enää, ja keskityt muuhun. On ihan naurettavaa nelikymppisen aikuisen odottaa jotain taianomaisia synttäreitä.

En nyt mitään taianomaisia synttäreitä odota, mutta edes kivaa fiilistä tai hauskuutta. Sitä paitsi joulun taianomaisuus katosi jo heti lapsuuden jälkeen eli mistään sellaisesta ei ole kyse. Yleistähän on, että toivotetaan ihanaa synttäripäivää aikuisillekin, mutta kun ei tunnu siltä.

Vierailija
10/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolivälin ylittämisen jälkeen jokainen syntymäpäivä merkitsee sitä että kuolema ja olemisen lakkaaminen on vuoden lähempänä.

Ei mikään syy juhlia.

Ei nyt noin synkkä tarvi olla.

Vierailija
11/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä on vain kyse siitä, etten hyväksy enkä halua olla noin vanha ja siksi latistaa tunnelmaakin. Kyllä oikeasti harmittaa, kun ei voi olla enää se aika kun olin lapsi, mutta ei liity synttäreihin vaan siihen, että miksi kaikkien pitää vanheta. Enimmäkseen on huoli vanhemmistani enkä haluaisi heidän vanhevan ja siksi haluaisin ajan pysäyttää. Mutta mitä tälle voi? :(

Vierailija
12/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt mitään taianomaisia synttäreitä odota, mutta edes kivaa fiilistä tai hauskuutta. Sitä paitsi joulun taianomaisuus katosi jo heti lapsuuden jälkeen eli mistään sellaisesta ei ole kyse. Yleistähän on, että toivotetaan ihanaa synttäripäivää aikuisillekin, mutta kun ei tunnu siltä.

No mitä ihmettä sitten odotat, ja mikset toteuta sitä? Kommentillani hain juuri tuota, että odotat jotain vain tapahtuvaksi, tekemättä sitä itse todeksi. Ja miksi sen pitäisi olla juuri se syntymäpäivä? Jos se tuntuu väkinäiseltä, tee jostain muusta päivästä ikimuistoinen itsellesi.

Vierailija
13/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: hyvä idea! En voinut jostain syystä vastata kommenttiin. Ehkä voisin suunnitella enemmän asioita.

Vierailija
14/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi eikö päivänsankarin kuulu aloittaa kakku eikä vieraiden?

Vierailija
15/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäpäivät ovat parhaita, koska on vuoden vanhempi!

Varaudun päivään, pyydän usein loma- tai vapaapäivän töistä ja ostan kukkia, hyvää syötävää ja toisinaan jonkin lahjan itselleni. 

Edelleen täällä. Hurraa! :)

Vierailija
16/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole enää vuosiin tullut senkoommin tupareihin kuin synttäreillekään tai mitenkään muutenkaan halunnut nähdä, niin en jaksa enää kutsuakaan. Päinvastoin ahdistaa nykyään synttärit, kun ne vaan muistuttaa miten merkityksetön ja yksin olen. Kai se on joku psyykkinen suojautuminen että pidän syntymäpäiviä lasten juhlina nykyään.

Vierailija
17/18 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietä itse itsellesi juhlat. Mene ulkomaille matkalle tai kotimaassa esim. kylpylään. Tilaa huonepalevlusta parhaimmat herkut ja elä vaan itsellesi. Sinua on vain yksi!

Vierailija
18/18 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntymäpäivät ovat parhaita, koska on vuoden vanhempi!

Varaudun päivään, pyydän usein loma- tai vapaapäivän töistä ja ostan kukkia, hyvää syötävää ja toisinaan jonkin lahjan itselleni. 

Edelleen täällä. Hurraa! :)

Tuohan on tosi hyvä idea ja asenne :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan