Naapurit taitaa tosiaan tykätä nukkua kylmässä!
Niillä tuntuu olevan makuuhuoneen ikkuna aina avoinna, koskaan en ole kävellyt ohi niin että se olisi ollut kiinni. Nytkin ulkona reippaasti yli 10 astetta pakkasta ja ikkuna ollut auki tuntikausia.
Kommentit (29)
Minäkin pidin joitakin vuosia sitten aina makuuhuoneeen ikkunan auki, vaikka pakkasta oli paljon enemmän kuin nyt. Ja patteri oli niin pienellä kuin suinkin pystyi säätämään. Ja silti hikoilin kuin pieni sika, kiitos mielialalääkityksen.
Itse nukun yöt ikkunat auki kesät talvet. Ärsyttää herätä keskellä yötä, kun on hiki
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:48"]MÄ EN TAJUA IHMISIÄ JOTKA EI OSAA SULKEA PATTEREITAA; pidetään patterit täysillä ja ikkunat auki, ihme touhua. Mulla on patterit yleensä talvella ykkösellä ja toki silti joskus tuulettelen, mutta kämppä pysyy hyvi n alle 20 astetta kyllä tuollakin keinolla. [/quote] Mulla on patterit myös ykkösellä. Ja ikkuna auki. Kovilla pakkasilla laitan ikkunan kiinni ennen ku käyn nukkumaan, mut lauhemmilla keleillä ikkuna pysyy auki yötä myöten. -3-
[/quote]
Miksi patteri on edes ykkösellä jos täytyy sitten vielä pitää ikkunaa auki? Laita patteri nollaan ja ikkunaa sitten vaikka vähän penemmälle.
Kanssa asujien energian ja veden holtittoman tuhlailun vuoksi olen hankkinut omakotitalon heti kun siihen pystyin. Ei tarvi maksaa naapurin sikakalliita tapoja.
[/quote] tämä aiheuttaa huurtumisen. Kun patteri ykkösellä ei huurru
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:48"]MÄ EN TAJUA IHMISIÄ JOTKA EI OSAA SULKEA PATTEREITAA; pidetään patterit täysillä ja ikkunat auki, ihme touhua. Mulla on patterit yleensä talvella ykkösellä ja toki silti joskus tuulettelen, mutta kämppä pysyy hyvi n alle 20 astetta kyllä tuollakin keinolla. [/quote] Mulla on patterit myös ykkösellä. Ja ikkuna auki. Kovilla pakkasilla laitan ikkunan kiinni ennen ku käyn nukkumaan, mut lauhemmilla keleillä ikkuna pysyy auki yötä myöten. -3- [/quote] Miksi patteri on edes ykkösellä jos täytyy sitten vielä pitää ikkunaa auki? Laita patteri nollaan ja ikkunaa sitten vaikka vähän penemmälle. Kanssa asujien energian ja veden holtittoman tuhlailun vuoksi olen hankkinut omakotitalon heti kun siihen pystyin. Ei tarvi maksaa naapurin sikakalliita tapoja. [/quote] tämä aiheuttaa huurtumisen. Kun patteri ykkösellä ei huurru
[/quote]
Ai ikkuna kostuu jos patteri kokonaan kiinni? Huonosti eristävät ikkunat. Meillä ei ole pattereita lainkaan, eikä hikoile ikkkunat.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:42"] Mulla on patterit myös ykkösellä. Ja ikkuna auki. Kovilla pakkasilla laitan ikkunan kiinni ennen ku käyn nukkumaan, mut lauhemmilla keleillä ikkuna pysyy auki yötä myöten. -3- [/quote] Miksi patteri on edes ykkösellä jos täytyy sitten vielä pitää ikkunaa auki? Laita patteri nollaan ja ikkunaa sitten vaikka vähän penemmälle. Kanssa asujien energian ja veden holtittoman tuhlailun vuoksi olen hankkinut omakotitalon heti kun siihen pystyin. Ei tarvi maksaa naapurin sikakalliita tapoja. [/quote] tämä aiheuttaa huurtumisen. Kun patteri ykkösellä ei huurru
[/quote]
Ai ikkuna kostuu jos patteri kokonaan kiinni? Huonosti eristävät ikkunat. Meillä ei ole pattereita lainkaan, eikä hikoile ikkkunat.
[/quote]
Tai sitten täysin riittämätön ilmanvaihto makkarassa.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:48"]MÄ EN TAJUA IHMISIÄ JOTKA EI OSAA SULKEA PATTEREITAA; pidetään patterit täysillä ja ikkunat auki, ihme touhua. Mulla on patterit yleensä talvella ykkösellä ja toki silti joskus tuulettelen, mutta kämppä pysyy hyvi n alle 20 astetta kyllä tuollakin keinolla. [/quote] Mulla on patterit myös ykkösellä. Ja ikkuna auki. Kovilla pakkasilla laitan ikkunan kiinni ennen ku käyn nukkumaan, mut lauhemmilla keleillä ikkuna pysyy auki yötä myöten. -3-
[/quote]
Miksi patteri on edes ykkösellä jos täytyy sitten vielä pitää ikkunaa auki? Laita patteri nollaan ja ikkunaa sitten vaikka vähän penemmälle.
Kanssa asujien energian ja veden holtittoman tuhlailun vuoksi olen hankkinut omakotitalon heti kun siihen pystyin. Ei tarvi maksaa naapurin sikakalliita tapoja.
[/quote]
Patterissa on kierrettävä edes pieni lämpö, ettei se pakkaskeleillä jäädy. Siks siis ykkösellä.
On se hyvä, et sulla on ollu mahollisuus muuttaa omakotitaloon, mulla ei ole sitä mahdollisuutta ja nyt sit naapurit ystävällisesti maksavat minkun oudoista tavoistani, siinä missä minä maksan niiden tavoista.
Minä taas inhoan kylmässä nukkumista. Ihan kamalaa. Mulla on ihan normaalilämpöisessä makkarissa paksu untuvatäkki jonka alla nukun. Mulle tulee missä vaan kylmä juuri kun olen nukahtamaisillani ja silloin lämmin peitto auttaa. Muutenkin olen tosi viluinen nukkuessani. Mistä lie tuokin johtuu.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:48"]
MÄ EN TAJUA IHMISIÄ JOTKA EI OSAA SULKEA PATTEREITAA; pidetään patterit täysillä ja ikkunat auki, ihme touhua. Mulla on patterit yleensä talvella ykkösellä ja toki silti joskus tuulettelen, mutta kämppä pysyy hyvi n alle 20 astetta kyllä tuollakin keinolla.
[/quote]
Meidän talossa pattereissa ei ole mitään säätimiä. Ainoa keino helpottaa oloa on avata ikkuna. En tykkää nukkua +25..+27 asteessa.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:59"]
[/quote]