Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskettu aika heinäkuun puolivälissä -tuleekohan tuskaa?

Vierailija
27.12.2014 |

Olla viimeisillään helteillä, synnyttäö ja toipua vastasyntyneen kanssa helteillä? Kokemuksia!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta syntynyt heinäkuussa, tykkäsin paljon enemmän olla viimeisillään silloin kuin talvipakkasilla, jolloin sain kuopukseni. Mukava pukeutua kotona vaan bikineihin :)

Vierailija
2/10 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt ovat niin erilaisia, mutta oma heinäkuun puoliväliin päättynyt raskauteni sujui kaikin puolin mukavasti. Tykkään lämmöstä, ei ahdistanut yhtään. Toisaalta myös joulukuu oli minulle kivaa aikaa synnyttää, koska inhoan kylmää eikä tarvinnut mennä ulos moneen viikkoon enempää kuin lyhyelle kauppakäynnille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin heinäkuun alussa.viimeinen viikko oli tuskaa,kun raskaus meni yli ja sain kesäflunssan. Jalat oli turvonneet,piti ostaa normaalia isommat kengät. Mut kun lepäili niin siinähän se meni..vauvan kanssa ei ongelmaa. Kevyesti päälle jos helle. Ruskovillan silkkimyssy vauvalle päähän.

Vierailija
4/10 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli tuskaa. Oikeasti tosi kamalaa. Turvotukset, unettomat hikiset yöt. Mutta kaikesta selviää :)

Vierailija
5/10 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tai voi olla tulematta, meidän esikoinen syntyi 13. heinäkuuta. Aivan liian kuuma jo keväällä, sitten kun tuli kesähelteet siihen päälle oli todella tuskaista olla. Jalat turposivat niin, ettei jalkoihin mahtunut muuta kuin crocsit. Noin 5kg mulla oli turvotusta reisistä alas päin. Nilkkoja mulla ei ollut turvotuksen takia ja jalat olivat kuin mannerlaatat, jouduin ostamaan viimeiseksi 10 viikoksi isommat äitiyshousut, koska edelliset ei enää menneet turvotuksen takia. Käytin tukisukkiakin, mutta eipä niistä aivan kauheasti apua ollut, muuta kuin että tunsin edes jotenkin jalkani eikä niissä ollut sellainen puutunut tunne. Ei ollut raskausmyrkytys vaan kuuma kesä ja mahan kasvun nopea vauhti. Nyt odotan kuopusta rv 32 ja olen tyytyväinen, talvella odottaminen on niin paljon mukavampaa, mutta tottakai tämäkin on henkilökohtaista.

Vierailija
6/10 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu raskaudessa olo oli kyllä tukala ja kovin paljon en jaksanut tehdä tai ulkona liikkua kuumuuden takia. Huimasi ja väsyin helposti. ...toisaalta kuuluuhan nuo vaivat raskauteen muutenkin.

Synnytyssalissa ja osastolla oli/on onneksi ilmastointi.

Kyllähän se hiki tuli kun vauvaa imetti ja kotona 28-30 astetta lämmintä. Perhepedissä ei voitu olla kun molemmat olivat hiestä märkiä.

Mutta hyvää oli:
- pukeutuminen helppoa
- imettäminen ulkona/julkisissa paikoissa helpompaa
- uloslähtö nopeampaa

Vierailija
7/10 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa kun lukee kokemuksia ne! Minulla on kilpirauhasen vajaatoimints ja jonkinasteinen aineenvaihduntahäikkä, miten tulen edes selviytymään.... 

Vierailija
8/10 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esikoinen niin helppoa on. Voi maata rannalla ja uida koko päivän. Muuten en olisi kyllä jaksanutkaan.

Vierailija
9/10 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuin valaaksi itsesi lihotat? Itselleni painoa tuli kaikkineen 9kg lapsi syntyi 22.7. Sen jälkeen oli 4 viikoa yhtä hellettä. Paino jäi minulla sairaalaan toipuminen tosin oli hidasta kun sain 17 tikkiä välilihaan. Ei ollut mitään tuskaa ennen juhannusta alkoi silloin helteet..

Vierailija
10/10 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi lasta, jotka ovat syntyneet elokuun alussa (lasketut ajat tosin jo heinäkuun puolella) ennätyshelteisinä kesinä. Ajoitus oli mielestäni mitä parhain! Oli mukava nauttia auringosta alkuun kesä- ja sitten äitiyslomalla. Ei tarvinnut ostaa erikseen äitiystakkeja tms, paljolti pärjäsin bikineissä. Lisäksi pari hellemekkoa ja jalkaan varvastossusandaalit. Tukalinta oli synnytyksen jälkeen, Kättärillä ei ole ilmastointia ja kotonakin oli kuuma. Toisaalta vauvojen kanssa pääsi heti ulos. Myöhemmin on ollut kivaa, kun lapsille voi järjestää synttärijuhlat ulkona puutarhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän