Teimme lastensuojeluilmoituksen naapureista
Olivat niin kännissä, taisi lapset lähteä sossujen mukaan.
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:14"]
Ja kerrot tämän koska...??
[/quote]
Mieti sitä, älä utele.
Siis lapset olivat kännissä? Lapsistahan lastensuojeluilmoitus tehdään.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:14"]Ja kerrot tämän koska...??
[/quote] siksi koska ap on nyt niin helvetin ylpeä itsestään.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 19:14"]Ja kerrot tämän koska...?? [/quote] siksi koska ap on nyt niin helvetin ylpeä itsestään.
[/quote]
Minä olen ylpeä aloittajasta. Tiedän monta alkoholistiperheen lasta, jotka aikuisina ihmettelevät, miksi kukaan ei reagoinut mitenkään siihen arkeen jota he elivät.
Lain mukaan: Kun joku huolestuu lapsen huonosta kohtelusta tai esimerkiksi siitä, että lapsi joutuu elämään jatkuvasti tilanteessa, jossa hänen perusoikeuksiaan ei huomioida. Usein esim. naapurit eivät sitä uskalla tehdä, koska pelkäävät naapureita. Pitää kuitenkin ajatella lapsen parasta. Myös huoltaja itse voi tehdä omasta lapsestaan lastensuojeluilmoituksen silloin, kun hän ei pysty huolehtimaan lapsestaan tai nuorestaan niin hyvin kuin haluaisi. Myös puolison tai muiden perheenjäsenten toiminta saattaa olla syy lastensuojeluilmoituksen tekemiseen. Kaiken lähtökohtana on siis huoli lapsesta.
Mielestäni nämä asiat on otettava vakavasti. Kaikenlainen irvailu tästä asiasta on epäasiallista.
Kasvoin perheessä, jota hallitsi isän alkoholismi. Viikonloput olivat yhtä helvettiä isän ryyppyporukoiden tultua meille. Äiti sai turpiinsa joka viikonloppu valittaessaan tästä. Kärsin lapsena psykosomaattisista vaivoista ja sairastuin lopulta vakavaan masennukseen. Nyt takana on yli 10 vuoden terapia ja pystyn viimein sanomaan olevani voiton puolella. Oman kokemani perusteella suosittelen kaikkia, jotka tietävät lapsiperheen alkoholiongelmista, tekemään ls-ilmoituksen. Toivon, ettei kenenkään lapsen tarvitsisi kokea viinanhuuruista lapsuutta.
Joo, kyllä minäkin toivon että minusta olisi tehty lastensuojeluilmoitus.
Hieno homma! Itse tein vko sitten myös ilmoituksen omista lapsistani kun olivat isällään ja tämä juonu edellisenä iltana vaikka pitäs olla 0 toleranssi lasten kanssa.
Ettäs kehtaat! Etkö, ap, tiedä, että lastensuojelu on Saatana ja ilmoituksen tekijät ansaitsevat helvetin tulen?
Näin ainakin olen palstalta oppinut.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 20:03"]
[/quote]
Itsestäänkin voi tehdä ls-ilmoituksen, vaikka nimettömänä, jos tuntee tarvitsevansa apua, ja haluaa lähteä kotoaan pois.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 20:03"]
[/quote]
Itsestäänkin voi tehdä ls-ilmoituksen, vaikka nimettömänä, jos tuntee tarvitsevansa apua, ja haluaa lähteä kotoaan pois.
[/quote]
Täytyy vaan muistaa että on alle 18vv jos itsestään sen tekee. Tosin minä tein teininä, mutta minua ei uskottu. Jee hyvä sossut!
Ja kerrot tämän koska...??