Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ärsyttää ihmiset, joilla ei ole mielipiteitä mihinkään

Vierailija
27.12.2014 |

Siis aloitetaan nyt vaikka ihan perusasioista. Jos vieraalta koittaa kysyä kaupassa, että mitä oikein tykkää syödä, niin sellainen "emmä oikeen tiedä" kiemurtelu on todella ärsyttävää.

Tai ihan vaan jos kysyy, että kumpi kahdesta vaihtoehdosta kiinnostaa enemmän. Samoin tekeminen on todella vaikeaa, kun ei osaa sanoa suoraan vaikka millaista elokuvaa haluaisi katsoa (sitten näprätään puhelinta ja vääntelehditään kun leffasta ei tykkääkään)

En tykkää olla kenenkään viihdyttäjänä, koska on kiusallista jos häseerään ohjelmaa vieraille josta he eivät sitten nautikaan. Sen takia olisi mukavaa jos ihmiset osaisivat kysyttäessä aukaista suunsa ja kertoa oman mielipiteensä.

Tunnen oloni kamalaksi ihmiseksi, mutta työpaikallakin ne ujot ja hiljaiset ovat alkaneet ärsyttämään. Varsinkin projektihommissa ja suunnitteluissa he tulevat vain mukana siivellä, eivät sano mitään mihinkään.

Jos vaikka kysyy "Mitä mieltä sinä X olet tästä asiasta? Onko jotain ideoita tai kehitettävää?"

"No ei mulla kyllä oo silleen... "

Ääh, koittakaa kasvattaa selkärankaa. Sitten on turha jälkikäteen napista, kun taas tehdään niin ja näin, eikä koskaan tällä tavalla.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:tä täysin. Kyse ei ollut siis siitä, että ap ja minä inhoaisimme ihmisiä jotka suuna päänä huuda mielipiteitään poliitiikasta kaikille, vaan esim. ollaan menossa syömään, ja toisella ei ole pienintäkään mielipidettä siitä, mitä hän haluaisi syödä, missä haluaisi syödä... Itse pidän liharuoista, mahdollisuuksien mukaan haluan syödä ulkona tai ikkunan läheisyydessä. En missään nimessä halua mihinkään teinien kansoittamiin pikaruomestoihin.

Sitäpaitsi, monesti näillä emmäätiijöillä on kuitenkin se mielipide, mutta he kertovat sen vasta jälkikäteen selkäsi takana jollekulle muulle. "Kun MÄ olisin halunnut vaan Heseen, kun ravintolat on niin kalliita, mutta kun toi Saara sitten pakotti ja vaati ja valitti niin me nyt mentiin sitten johonkin ranskalaiseen ravintolaan missä oli kamalan kallista ja jouduttiin syömään ulkona kun se vaati ja jouduttiin ulos syömään ja minäkin jouduin istumaan väärällä puolen pöytää kun enhän mä nyt siinä kehdannut sanoa vaikka multa kysyttiin että missä oikeasti haluaisin istua. On se Saara vaan semmonen vaikea ja itsekäs tyyppi jonka pitää aina määrätä kaikesta."

Vierailija
22/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:tä täysin. Kyse ei ollut siis siitä, että ap ja minä inhoaisimme ihmisiä jotka suuna päänä huuda mielipiteitään poliitiikasta kaikille, vaan esim. ollaan menossa syömään, ja toisella ei ole pienintäkään mielipidettä siitä, mitä hän haluaisi syödä, missä haluaisi syödä... Itse pidän liharuoista, mahdollisuuksien mukaan haluan syödä ulkona tai ikkunan läheisyydessä. En missään nimessä halua mihinkään teinien kansoittamiin pikaruomestoihin.

Sitäpaitsi, monesti näillä emmäätiijöillä on kuitenkin se mielipide, mutta he kertovat sen vasta jälkikäteen selkäsi takana jollekulle muulle. "Kun MÄ olisin halunnut vaan Heseen, kun ravintolat on niin kalliita, mutta kun toi Saara sitten pakotti ja vaati ja valitti niin me nyt mentiin sitten johonkin ranskalaiseen ravintolaan missä oli kamalan kallista ja jouduttiin syömään ulkona kun se vaati ja jouduttiin ulos syömään ja minäkin jouduin istumaan väärällä puolen pöytää kun enhän mä nyt siinä kehdannut sanoa vaikka multa kysyttiin että missä oikeasti haluaisin istua. On se Saara vaan semmonen vaikea ja itsekäs tyyppi jonka pitää aina määrätä kaikesta."

Juuri näin! Kokemusta on! Vaikka miten nätisti ja avoimesti kysyy ja ihan aidosti antaisi toisen päättää, niin mitään mielipidettä ei tule, mutta sitten jälkikäteen rutkutetaan. Tai istutaan siellä elokuvissa kädet ristissä naama norsunperseellä "kun en mä olisi halunnut tähän leffaan". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän