Karmeat rytmihäiriöt
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Miten lääkärisi on ohjeistanut toiminaan noissa tilanteissa? Toimi sen mukaan.
Ei lääkäri ole mitään sanonut. Syln bisoprololia ja olen elänyt näiden kanssa yli 30v.
Mulla ei ainakaan ole mitään infoa lääkäristä annettu. Todettu vaan, että on tuollainen ominaisuus.
Niin, siivoamisesta ei luisteta, vaikka mikä olisi. Rytmihäiriö on yksi tekosyy.
Rukoilen puolestasi. Jeesus voi auttaa . Siunausta sinulle
Vierailija kirjoitti:
Niin, siivoamisesta ei luisteta, vaikka mikä olisi. Rytmihäiriö on yksi tekosyy.
En mä luistakaan. On mulla pyykinpesukin ja paljun ja saunan lämmitys tänään.
Käytätkö sitä bisoprololia beeta-salpaajana? Kannattaisi käydä lääkärissä ja miettiä jotain muuta lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö sitä bisoprololia beeta-salpaajana? Kannattaisi käydä lääkärissä ja miettiä jotain muuta lääkettä.
Käytän. Olen käyttänyt sitä n 20v. Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni sama vaiva ja hänellä käytössä Sotacor 80mg. Pysyneet rytmihäiriöt poissa jo pitkän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni sama vaiva ja hänellä käytössä Sotacor 80mg. Pysyneet rytmihäiriöt poissa jo pitkän aikaa.
Hieno juttu. Mä käytin nuorena spesicoria, mutta ei sekään oikein auttanut.
Syötkö magnesiumia? Jos et, se voisi auttaa. Itsellä ainakin aamuisin otettuna auttaa siihen, ettei ainakaan päivän aikana ihmeemmin tule tuntemuksia. Kannattaa ainakin kokeilla!
Vierailija kirjoitti:
Bisoprolol on beetasalpaaja. Käytetään myös rytmihäiriöihin.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö magnesiumia? Jos et, se voisi auttaa. Itsellä ainakin aamuisin otettuna auttaa siihen, ettei ainakaan päivän aikana ihmeemmin tule tuntemuksia. Kannattaa ainakin kokeilla!
Tuo magnesium beetasalpaajan kanssa yhdessä käytettynä, tulee keskustella lääkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rytmihäiriöt ei ole yksiselitteisiä, joten lääkäri määrää lääkkeet henkilökohtaisen oireilun hoitoon. Eli kaikilla rytmihäiriöistä kärsivillä ei häiriön syy ole sama, siksi määrätään eri lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä luistakaan. On mulla pyykinpesukin ja paljun ja saunan lämmitys tänään.
Mitä järkeä tehdä noita ja siivota, kun on sydänoireita?!
Rokote toimii ja ehkäisee kuolemia sydänongelmiin.
Kuin tarkkaan sinun sydän on tutkittu? Minun miehellä oli rytmihäiriöitä. Sydän tutkittiin viimeisen päälle, kunnes kardiologi pyysi työterveyslääkäriä tutkimaan mahdollisen astman. Ja sieltähän rytmihäiriöiden syy löytyi, astma. Oireen mukainen hoito, rytmihäiriöt pois.
Vierailija kirjoitti:
Kuin tarkkaan sinun sydän on tutkittu? Minun miehellä oli rytmihäiriöitä. Sydän tutkittiin viimeisen päälle, kunnes kardiologi pyysi työterveyslääkäriä tutkimaan mahdollisen astman. Ja sieltähän rytmihäiriöiden syy löytyi, astma. Oireen mukainen hoito, rytmihäiriöt pois.
Hyvin on tutkittu mm useamman kerran ollut holter ja kardiologi tutkinut.
Ap minkä ikäinen olet? Vaihdevuodet lisäävät rytmihäiriöitä. Yleensö vointi onneksi tasaantuu ajan myötä. Mulla oli noin viisikymppisenä muutama kk aika kurjaa, tuli joka toinen tai kolma lyönti lisälyöntinä useita tuntejakin, eikä mitään apua beetasalpaajasta.
Nyt ei tuota enää ole lähestulkoonkaan samassa määrin.
Rytmihäiriöitä on jokaisella joskus. Jotkin lääkkeet, kahvi ja alkoholi lisäävät niitä myös. Jos niitä yhtäkkiä tulee paljon normia enemmän, niiden syy on hyvä tutkia. Ja jos ne aiheuttavat kipua tai tajunnan menetyksrn TAI sydän ei välillä palaa normirytmiin, on syytä lähteä saman tien lääkäriin.
Onhan sulla otettu noi ekg:lle? Jos ei osu filmille, Holter-nauhoittimella (24, 48, 72 h) sen yleensä saa tallennettua. Olisi ainakin kertaalleen hyvä tutkia, ettei sulla ole johtumishäiriöitä, vaan kyse on vaarattomista lisälyönneistä. Myös labrat on hyvä katsoa, esimerkiksi kalsiumarvot. Sydämen ultralla voidaan sulkea pois rakenteelliset viat. Onko sulle tehty näistä mitään? Jos ei, miksi ei?
Miten lääkärisi on ohjeistanut toiminaan noissa tilanteissa? Toimi sen mukaan.