Miksi ihmiset hyväksyy valehtelun, varastelun, manipuloinnin...?
Miten tuollaisella ihmisellä voi olla paljon hyviä ystäviä?
Käytökseltään miellyttävä pääosin. Valehtelu on aivan törkeetä, järkyttävää, että suurinosa kuulijoista huomaa valheet helpostikin, mutta sisäänulos.. esim yhdelle seurassa sanoo muuttaneensa juuri kerrostalo yksiöön, toiselle sanoi ostaneensa rivarikolmion.. varastelee kavereidensa kotoa tavaroita, joskus rahaakin. Kukaan ei vaadi tilille.
Manipuloi mielellään vehkeilee ihmisten välejä. Nauttii aiheuttamistaan riidoista, ei kanna vastuuta, vaan ihmettelee suurin silmin, että mitä nyt?!
Sitten kun joku päättää tehdä keljuilusta lopun, puhumalla suoraan asioista. Tehdä rikosilmoituksen varastetuista asioista.. niin tämä tyyppi saa sitten jengin kiukut niskaan. Menettää monia ystäviä ja äitinsä prosessissa.
Eli mä 38vuotias isosisko päätin lopettaa 35vuotiaan veljeni jatkuvan vehkeilyn vihdoinkin, niin mä olen nyt tämän tarinan hirviö!
Jätkä on istunut linnassakin varastettua työnantajaltaan. Myytyään varastettua tavaraa. Tuolla on elämä hankalaa ja aina vaan pitäis ymmärtää. Nyt loppui päänsilitys mun kohdalla, ymmärryskäytetty loppuun, kun jätkä jälleen kerran käytti meidän vieraanvaraisuuttamme väärin. Vei mukanaan teinin nyt joululahjaksi saaman PS4, ja nuoremman lumian, 60 euroa miehen lompakosta ja jotain äidiltäkin, muttei suostu kertomaan summaa, kun pitää ymmärtää. Sisko sai puristettua sen verran, että äidillä oli hävinnyt ainakin lapsenlapsille lahjaksi tarkoitetut kirjekuoret.
Tyyppi hävisi reissuilleen... jätti perheensä tänne meille ja vaimonsa vaatii ymmärrystä. Ei se paha ole. Ei vai?! Ei ole, kun ei ole koskaan lyönnyt. Ei jukolauta!
Häkki saa mun puolesta heilahta taas. Nyt niin paljon ottaa päähän.
Kommentit (2)
Oikein teit! Pidä pintasi ja pidä ovet kiinni häneltä jatkossa äläkä mene enää samoihin perhejuhliin.
Oikein teit ja muut vain purkavat sinuun syyllisyydentuntonsa, kun eivät ole itse viitsineet/jaksaneet tehdä asialle mitään.