Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko huono idea ostaa ylioppilaslahjaksi peruskeittiövälineitä?

Vierailija
27.12.2014 |

Tyyliin kaulin, vispilä, mittasarja, vatkauskulho... Arkista, mutta käyttökelpoista. Hyvä vai huono idea?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan aina ylioppilas- ja valmistujaislahjaksi astioita. Laadukas kattila (Hackman) tai valk Teema-astioita yleensä.

Vierailija
2/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojan saamat astiat on nyt kovassa käytössä, kuten myös suvun käsityöihmisten saamat tekstiilit. Ongelma oli vain niiden säilytys kotonamme sen aikaa, kun kävi armeijassa. Saatiin ne sopimaan kuitenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mieluummin 20 e ja sano, että mene markettiin ja osta keittiöön jotain tarpeellista. Huono vatkauskulho menee samantien kierrätykseen, siitä ei ole iloa edes koiran juoma-astiana.

Vierailija
4/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:56"]

Ylioppilastyttöni toivoi tiettyä astiasarjaa ja kun useampi sitä toi kupin tai pari tai pari lautasta alkaa astiasarja omaan kotiin olla kasassa. Itse ostin kaksi pääruokalautasta samaa sarjaa joululahjaksi niitä kun ei vielä ollut.

Jos nuori on muuttamassa omilleen ovat keittiötyövälineet oivallinen lahjaidea. "kaulin, vispilä, mittasarja, vatkauskulho..." noiden merkillä ei ole väliä.

[/quote]

Sun lapsi ei laita ruokaa tai leivo? Välineillä nimenomaan on väliä!

[/quote]

No tavarataloista saa ihan hyviä eikä nekään ole kamalan kalliita. Kyllä meidän pojalla on Fiskarsin välineitä käytössä ja hyvin toimii. Puukapustat, joita saa torilla parilla eurolla, ovat hänellä kaikkein kovimmassa käytössä. 

Vierailija
5/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ovatko nykynuoret erilaisia, mutta kun itse pääsin ylioppilaaksi, en todellakaan toivonut vispilöitä ja patoja lahjaksi. Vähillä minä sitten läksinkin maailmalle. Oli kaksi teekuppia tasseineen, yksi emalilautanen, pieni kahvipannu ja parit ruokailuvälineet, mutta niinpä olivat myös keittomahdollisuudet vaatimattomat. Valurautapaistinpannun muutamalla markalla ostin aluksi ja voin sanoa, että harvinaisen hyvän sijoituksen tein, sillä samainen pannu palvelee edelleen vuosikymmenien jälkeenkin. Astia- ja kattilamääräkin on kasvanut jo turhan suureksikin. Eli en antaisi niitä välineitä vaan rahaa, että nuori voi itse hankkia tarvitsemansa.

Vierailija
6/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni haluaa nuo tietyn merkkisinä. Monitoimityökalu on varmempi, kunhan ostaa hyvän eikä lelua.

Vierailija
7/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäköhän monitoimityökalu maksaa? maltaita..ei mulla ainakaan oo varaa pistää yhteen yo-lahjaan toista hunttia=/

Vierailija
8/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:51"]

Ja mitäköhän monitoimityökalu maksaa? maltaita..ei mulla ainakaan oo varaa pistää yhteen yo-lahjaan toista hunttia=/

[/quote]

Halvimmat merkkituotteet varmaan 30 eurosta ylöspäin.

Vierailija
9/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeellisiahan nuo ovat ellei niitä ole ennestään. Voinet tarkistaa asian ylioppilaan vanhemmilta.

Vierailija
10/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono idea. Kokkaileva nuori haluaa tiettyä merkkiä / laatua eikä kelpuuta marketin halpasarjaa. Toki joku desin mitta on desin mitta, ei se muuksi muutu, mutta jos saa muovisen, vaikka käytössä metallinen kätevämpi, niin ei se juhlittavaa ilahduta. Lisäksi monella on jo nuo tavarat valmiina, iso osa nuorista on lähtenyt kotoa jo kirjoitusten jälkeen.

Vierailija
11/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jotain "fiininpää" vaikka Iittalan tai Pentikin tarjoiluvuoka, joka myös uuniastiaksi käy. Kaunista ja käytännöllistä eikä kallistakaan.

Vierailija
12/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilastyttöni toivoi tiettyä astiasarjaa ja kun useampi sitä toi kupin tai pari tai pari lautasta alkaa astiasarja omaan kotiin olla kasassa. Itse ostin kaksi pääruokalautasta samaa sarjaa joululahjaksi niitä kun ei vielä ollut.

Jos nuori on muuttamassa omilleen ovat keittiötyövälineet oivallinen lahjaidea. "kaulin, vispilä, mittasarja, vatkauskulho..." noiden merkillä ei ole väliä.

Vierailija
13/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:56"]

[/quote]

Sun lapsi ei laita ruokaa tai leivo? Välineillä nimenomaan on väliä!

Vierailija
14/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saat kutsun ylioppilasjuhliin niin ilmoittautumisen yhteydessä voi tiedustella onko jotain tiettyä sarjaa mitä nuori kerää. Jos teilläpäin ei tule kutsua vaan juhliin voi mennä kuka vain niin soitto tulevalle ylioppilaalle tai vanhemmalle selventää tilannetta.

Itse sain muutaman tiedustelun astiasarjasta ja sanoin sarjan nimen ja värin.

yo-tytön äiti

ps. miksihän poikien valmistuessa ei tule tällaisia tiedusteluja

Vierailija
15/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi ainakin ollut mieluinen lahja. Nuoret muuttivat pois kotoa opiskelemaan aika pian eikä tuollaisia ostettu etukäteen.

Vierailija
16/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:50"]

Moni haluaa nuo tietyn merkkisinä. Monitoimityökalu on varmempi, kunhan ostaa hyvän eikä lelua.

[/quote] Mitä sarjaa noiden pitäisi olla?

Vierailija
17/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin olevani tarkka tavaroistani, mutta en tienyt, että vispilän merkilläkinn on väliä. No Heirolin tuotteita ajattelin.

Vierailija
18/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahha, itse muutin omilleen heti kun peruskoulu loppui eikä minulla ollut mitään väliä merkistä, väristä etc. Pyysin Facebookin kautta ihmisiltä kirppareilta astiavälineitä, ja samat käytössä edelleenkin. Sain suurimman osan ilmaiseksi/pientä vaihtista vastaan. Jos jonkun teini kinuaa merkkiastiastoja, niin mulle voi lahjottaa ne "huonommat"! ;) :) t 17-vuotias

Vierailija
19/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:01"]

[/quote]

leatherman, victorinox ainakin

Vierailija
20/23 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:01"]

[/quote]

leatherman, victorinox ainakin

[/quote] Meillä on ihan perusmarkettien välineet toimineet siinä kuin  tupperitkin. Ostan siis ilolla halpamuovia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi