Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joiden lapset eivät saa lahjoja suvulta?

Vierailija
27.12.2014 |

Moni kertoo, että lapsi saa kymmeniä paketteja, koska myös sukulaisilta yms tulee monta lahjaa.

Onko meisän lisäksemme muita, joiden kaoset saavat lahjoja vain vanhemmiltaan? No meillä anoppi antaa rahat yhteen lahjaan / lapsi. Senkin lahjan hankimme itse (hyvä niin).

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain mun vanhemmilta ja siskolta lahjat. Ostamme itse monta lahjaa lapsille.

Vierailija
22/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys lapsettomille ihmisille: hankitteko lahjoja jouluna ja synttäripäivänä sisarustenne lapsille ja kummilapsille? Saatteko itse lahjoja heiltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei sukulaisilta ole tullut koskaan lahjoja lapsille. Isovanhemmilta tullut viime vuosina lahjakortit/rahaa lapsille (ovat jo teinejä). Lasten kummeiltakin tulee vain satunnaisesti lahjoja, eikä minusta ole ongelma. Itse siis ostetaan kaikki lahjat, jos tulee jotain tuon lisäksi niin on vain ekstraa. Muutenkaan ei osteta lahjoja aikuisille, tänäkin vuonna ostin lahjoja vain meidän kolmelle lapselle ja yhdelle kummilapselle yhden lahjan.

Vierailija
24/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:46"]

kysymys lapsettomille ihmisille: hankitteko lahjoja jouluna ja synttäripäivänä sisarustenne lapsille ja kummilapsille? Saatteko itse lahjoja heiltä?

[/quote]

Mä olen suvun lapseton vanhapiikatäti, joka annan kaikille suvun lapsille (jo kahdessa polvessa) joulu- ja synttäripaketit toiveen mukaan (siis sellaiset, mitä vanhemmat eivät ehkä pysty ostamaan). Silkasta antamisen ilosta annan, mutta kyllä useimmiten saan lapsilta vastalahjaksi ihania piirustuksia, askarteluja ja muita.

Vierailija
25/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin ihmissuhteista ja turha niitä lahjoja on odotella, jos suvun välit eivät ole läheiset. Jos on sukurakkautta ja yhteyttä pidetään usein, niin todennäköisesti myös lahjoja tulee.

Isotätinä ja tätinä annat kaikille sisareni lapsille ja heidän lapsilleen joulu-synttärilahjat ja myös minua muistetaan jouluna ja syntymäpäivänä. Ollaan muutenkin paljon tekemisissä ja kerrotaan perhetapahtumat ja kutsuja lähetetään puolin ja toisin kaikkiin perhejuhliin. Samoin sisareni ja veljeni muistavat minut ja minä heitä, mutta me kaikki ollaan todella läheisiä, myös serkukset keskenään, vaikka asutaan ympäri Suomea, mutta matkahuolto ja posti kulkee ja onneksi heidän puolisonsa ovat ottaneet suvun avosylin vastaan ja ovat osa sukuamme.

Vierailija
26/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä voisi kuvitella että en antaisi läheisille lapsille joululahjoja. Esim kummilapselle, tuleville sisarusten lapsille tms. Samoin omakin saa tädeiltä ja isovanhemmilta. Toinen kummi ei anna lahjaa, mikä ei haittaa, eivät ole muutenkaan juuri tekemisissä. Onhan se ihanaa antaa lapsille joululahjoja:)

Vierailija
27/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostamme vain me itse. Aikoinaan äitini osti, mutta hänkin kuoli jo ajat sitten. Siskoni on joskus antanut rahaa. Nyt siskoni käksi minun antamaan puolestaan lapsillemme rahaa, koska hän on hoitanut äitimme haudan!

Vierailija
28/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lahjotaan ne lapset joita nähdään jouluna ja syntymäpäivänä. Sekä veljentyttöni, joka on suunnilleen saman ikäinen oman tyttöni kanssa ja serkukset on paljon tekemisissä keskenään. Muut serkut on kaukana ja lähemmäs 10v vanhempia,heitä muistetaan jos ollaan maisemissa. Mies ei näille sisarustensa lapsille lahjoja hanki enkä minäkään osaa heitä lahjoa, olen tullut sukuun vasta myöhemmin.

Omat vanhempani ostivat lapsenlapsille lahjat, mutta sairaus vei eikä sieltä enää lahjoja tule. Miehen isä laittaa kaikille lapsenlapsilleen setelin jouluna ja synttärinä, eikä todella juokse kaupoissa tai tee paketteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi