Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joiden lapset eivät saa lahjoja suvulta?

Vierailija
27.12.2014 |

Moni kertoo, että lapsi saa kymmeniä paketteja, koska myös sukulaisilta yms tulee monta lahjaa.

Onko meisän lisäksemme muita, joiden kaoset saavat lahjoja vain vanhemmiltaan? No meillä anoppi antaa rahat yhteen lahjaan / lapsi. Senkin lahjan hankimme itse (hyvä niin).

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 08:58"]

Oletteko ajatelleet että jos lähisuku ostaa lahjoja niin itsekin olette velvollisia ostamaan heille. Eikö se ole järkevää ostaa silläkin rahalla tarpeellista omille lapsille, säästyy monta vaivaa. Vai ajattelitteko että suunta on vain teillepäin.

[/quote]

Minun lapseni saavat lahjoja aika paljon isän puolen suvulta, minä en sille asialle mitään voi enkä katso olevani velvollinen hankkimaan sinne päin. Eikä juuri isänsäkään muista kuin jollain pienellä sisaruksiaan, ja saa näiltä lahjoja tukuttain itsekin. Aina ne lahjat eivät kyllä ole järkeviä, ja monessa asiassa olisi fiksumpaa antaa vaikka se lahjakortti lakanoihin, vaatteisiin tms. vaikka porukalla, kuin ostaa sekalaisia ihmeellisen värisiä jotka jäävät käyttämättä jos saajalla on tietynlainen maku. Tai ihan sama vaikka eivät antaisi mitään, vanhemmat joutuvat kuitenkin hankkimaan ne toivotut ja tarvitut lahjat.

Nyt tuli jotain sellaista mitä itsekin oli hankittu, sekä sellaista jota en itse ehtinyt löytämään, mutta aivan erilaisena kuin millaisen itse olin päättänyt hankkia nyt heti joulun jälkeen.

Minun puoleltani lahjoja ei tule suvulta.

Vierailija
2/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme lahjo sukulaisten kesken. En vaan jaksa ostaa kymmenelle lahjoja eikä siinä ole mitään järkeäkään. Ollaan sovittu että jokainen ostaa omilleen sen sijaan yhden ison lahjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat aina saaneet lahjat vain meiltä vanhemmilta, kummit muistavat vaihtelevasti. Isovanhemmat ei koskaan, ei mitään, ei rahanakaan.

Vierailija
4/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:46"]

kysymys lapsettomille ihmisille: hankitteko lahjoja jouluna ja synttäripäivänä sisarustenne lapsille ja kummilapsille? Saatteko itse lahjoja heiltä?

[/quote]

Minä ostan veljen lapsille lahjat jouluna ja synttäreinä ja kummilapselle myös. Saan vastalahjat heiltä, yleensä jotain pientä, esim suklaata, itse tehtyjä leivonnaisia tms. Olen tyytyväinen tähän:). Mukavia lapsia kaikki.

Vierailija
5/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli järkyttävää prof.-pukkina nähdä ,kun suvun ehkä ainoa tytär sai säkkikaupalla roskaa ja sekosi niin, että yritti avata montaa pakettia yhtäaikaa. Voitaisiinko enemmän sopia näistä"lahjoista".

Vierailija
6/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei enää lapset pieniä, mutta vastaan silti. He saavat jotain pientä enoiltaan, joilla itsellään ei ole lapsia. Äitini oli taas aivan mahdoton aikoinaan, mutta kuoli nuorehkona. Isäni ei ole koskaan antanut mitään, ei edes rippilahjaa, mutta paikalle on tullut.  Anopilla on pienet tulot ja niin paljon lapsia, mitä kautta lastenlapsia ja muutama neljännessäkin polvessa, ettei kukaan edes odota häneltä mitään. Olisi ihan liikaa hankittavaa. 

Vierailija
7/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset saavat lahjoja isovanhemmilta, kummeilta ja meiltä vanhemmilta. Muilta sukulaisilta ei tule lahjoja, paitsi joskus synttärilahjoja.

Vierailija
8/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla (3) on 12 serkkua ja heistä 3:lla on jo lapsia, 6 on näitä ihan pikkuisia.. Melkoinen rahamäärä menisi... Me emme myöskään saa keneltäkään lahjoja lapsille.

Vierailija
9/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina ihmetellyt,kun jotkut saavat niin paljon lahjoja sukulaisilta.Meillä isovanhemmat kyllä ostavat,mutta ei muu suku.Ja toiset isovanhemmat ostavat yhden/kaksi lahjaa,toiset enemmän.Mutta ei siis todellakaan tule muilta sukulaisilta lahjoja lapsille.Tavallaan hyvä,ettei tule sitä tavaraa.Jotenkin olen kuitenkin haikea,että toisten sukulaiset haluavat muistaa jouluna toisten lapsia.

Vierailija
10/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan iso lähisuku (serkkuja kymmenittäin), joten sovimme, että jokainen perhe ostaa lahjat omille lapsilleen. 

Vierailija
11/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä tulee isovanhemmilta yöpukuja ja villasukkia. Hyvä niin, tarpeen nekin ovat. Mutta sen seuraus on, että lelut ostavat me vanhemmat. Minua ei haittaa sekään, mutta tosiaan tulee ostettua enemmän kuin yksi lelu per lapsi, joka oli av-palstan virallinen ohje.

Vierailija
12/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ajatelleet että jos lähisuku ostaa lahjoja niin itsekin olette velvollisia ostamaan heille. Eikö se ole järkevää ostaa silläkin rahalla tarpeellista omille lapsille, säästyy monta vaivaa. Vai ajattelitteko että suunta on vain teillepäin.

Vierailija
13/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi ei saa kuin omat ostamani, vanhempieni ostaman yhden paketin ja joskus kummeilta paketin. Olen kummi lapseni kummivahempien lapselle ja tänä vuonna sovimme, että emme "vaihda" paketteja.

Mutta siis itse ostan kaikki lahjat, ja hyvä niin. Lapsi saa toiveitaan tai muuten jotain, minkä tiedän tarpeelliseksi.

Mua ei harmita sinänsä, että itse ostan lahjat, koska onhan lapsikin mun, enkä oleta, että joku muu hoitaa ja kustantaa. Mutta ärsyttää ne tutut, jotka melkeinpä leuhkivat sillä rahansäästöllä, kun suku ostaa lahjat ja itse ei tarvi ostaa kuin yks juttu. Ja sitten ihmetellään, miten paljon muut törsää joululahjoihin. Helppoahan se on arvostella, kun itse ei tajua, että joku ne omankin lapsen lahjat on maksanut....

Vierailija
14/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsemme saavat sekä miehen että minun sisaruksilta lahjoja vanhempien lisäksi, mutta se tosiaan tarkoittaa, että ostamme myös itse sisarusten lapsille ja myös vanhemmille lahjoja. Eivät ne lahjat ilmaiseksi tule.

Vierailija
15/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat meidän lisäksemme vain isovanhemmilta ja kummeilta sekä parilta ystäväperheeltä joiden kanssa olemme erittäin läheisiä. Ja me puolestaan annamme heille lahjat.

Vierailija
16/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvun ekat lapsenlapset/sisarusten lapset saa yleensä enemmän suvultakin. Lahjottaviahan on vain se yksi, kaikkien mielestä uusi ja ihana ja ihmeellinen. Sitten kun kaikilla on omia, jää se lahjominenkin.

Vierailija
17/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ongelmana sukulaisten liika into ostaa lahjoja. Muutamilla lapsettomilla sukulaisillani on hävinnyt kohtuus ihan kokonaan ja lahjoja tuli tänäkin jouluna pelkästään heiltä miltei parikymmentä... Ja pahinta on, että lahjat ovat sekä isoja että tarpeettomia. :( nytkin mietin mihin laitan hakan (lapsella on, eikä enää leiki vanhallakaan), suuren pehmolelun (pari pientäkin paketeista löytyi), muovisen leikkikeittiön (meillä on jo), pehmeän keinueläimen (meillä on jo puinen). Harmittaa kaikkien puolesta. :/

Vierailija
18/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa kaikkien lapset saavat suvulta lahjoja, ainakin isovanhemmilta. Minun lapseni saavat lahjoja vain minulta. Lasten isä on kuollut, isän puoleiset sukulaiset lopettivat yhteydenpidon siihen. Äitini on elossa, mutta ei osta ainoallekaan lapsenlapselleen yhtään lahjaa.

Vierailija
19/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 09:29"]

Tässä ketjussa kaikkien lapset saavat suvulta lahjoja, ainakin isovanhemmilta. Minun lapseni saavat lahjoja vain minulta. Lasten isä on kuollut, isän puoleiset sukulaiset lopettivat yhteydenpidon siihen. Äitini on elossa, mutta ei osta ainoallekaan lapsenlapselleen yhtään lahjaa.

[/quote]

No onhan tuo vähän tympeää, että äitisi ei edes yhtä pakettia ainoalle lapsenlapselleen osta. Ja tuo, että isän puoli lopetti yhteydenpidon on myös tosi outoa.

Lahjat ei mielestäni ole se "juttu", mutta kyllähän lahjattomuus vähän ehkä kielii siitä, että ei ole lainkaan ns. tärkeä. Edes joku muu muistaminen sitten? Varsinkin, kun lapsi kasvaa ja tajuaa, että ei se olekaan se Pukki, joka ne lahjat tuo.

Mutta silti, sukua ei pitäisi nähdä lahjakoneena.

T. Se, joka myös yhtä lahjaa lukuun ottamatta osti itse lapselleen lahjat

Vierailija
20/28 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 08:58"]Oletteko ajatelleet että jos lähisuku ostaa lahjoja niin itsekin olette velvollisia ostamaan heille. Eikö se ole järkevää ostaa silläkin rahalla tarpeellista omille lapsille, säästyy monta vaivaa. Vai ajattelitteko että suunta on vain teillepäin.
[/quote]

Oletko itse ajatellut tämän olevan itsestäänselvyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi