Autismin kirjoon kuuluva, mitä työtä teet ja miten viihdyt siinä?
Olisi kiinnostavaa kuulla. Itselläni uskon olevan ainakin autistisia piirteitä. Olen kolmekymppinen nainen, ja vasta tällä iällä alan ymmärtää tätä puolta minussa. Tukea ja diagnoosia en ole koskaan saanut, vaikka lapsena ja nuorena varmasti olisin tarvinnut. Nyt kamppailen työelämän ja uramahdollisuuksien kanssa, no tämän puoleni lisäksi on vielä selkeää fyysistäkin rajoitetta, mutta eipä siitä sen enempää.
Kommentit (6)
Siivooja. En viihdy, mutta 20 vuotta tehnyt kumminkin. Älyllinen potentiaalini mennyt hukkaan tällä uralla.
Vierailija kirjoitti:
Siivooja. En viihdy, mutta 20 vuotta tehnyt kumminkin. Älyllinen potentiaalini mennyt hukkaan tällä uralla.
Täällä toinen siivoja. Minulla ei ole diagnoosia, mutta uskon kyllä olevani kirjolla. En myöskään viihdy siivojan työssä, mutta pakko kai sitä on jotain yrittää tehdä.
Perhepäivähoitaja. Viihdyn. Saan tehdä töitä kotona, määritellä itse kuinka monta lasta hoitooni otan ja laatia päivän ohjelman. Minä olen hyvin lievästi autismin kirjolla ja vaikka tykkään rutiinista niin mua ei haittaa rutiinien muutokset ja muut lasten kanssa tulevat yllätykset. Tässä työssä ei tarvi esittää yhtään mitään muuta kuin mitä on ja saan rauhassa esim. intoilla lasten kanssa joulusta, askarrella ja lasten kanssa ei tarvi arvailla olenko osannut lukea ilmeitä tms. oikein, koska lapset on niin suorapuheisia. Ei tarvi miettiä onko sanottu sarkasmia vai ei.
Asperger ja kirjoittelen tänne avlle päivät siitä miksi kiltti mies ei saa naista ja onko 18-22v liian nuori nelikymppiselle miehelle, koska teinit kiinnostelee. Töitä ei ole eikä koulutusta.
Lähihoitaja. Alkuaika oli takkuista, mutta kun työskentelee ihmisten parissa, oppii hiljalleen ihmisten tavoille. Nykyään osaan hyvin esittää sosiaalista ja empaattista, tai paremminkin, enää se ei aina ole pelkkää esittämistä. Potilaatkin ihme kyllä pitävät minusta.
No-one? :(