onko oikeasti totta, että joissakin perheissä
mies tienaa hyvin mutta äiti elää sosiaaliturvalla, esim äitiyspäivärahalla? Eikö tämä ole jokseenkin outoa, että hyvintulevasta perheestä yksi elää sosiaalietuuksilla. Miksi on parempi ottaa rahaa yhteiskunnalta kuin mieheltä?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
On aina fiksua pitää sellainen elintaso, johon itsellä on varaa ilman puolison tuloja. Muuten pudotus voi olla aika kova, kun ero tulee.
Itse en ottaisi mieheltä rahaa, enkä antaisi. Jokainen eläköön juuri siten mihin itsellään rahat riittää.Jos toinen huolehtii yhteisistä lapsista ja yhteisestä kodista niin eiköhän toisella ole syytä siitä jotain maksaa myös.
Miksi hoitovapaita ei voisi jakaa puoliksi?
Niin, voidaanhan toki tehdä niin, että äiti menee työhön ja isä imettää.
Eli äiti valitsee olla mieluummin kotona kuin töissä. Lukemattomat ihmiset ovat pystyneet jakamaan hoitovapaat puoliksi, mutta jos valitsee toisin niin siitä pitää olla valmis maksamaan oma hintansa.
Mitkä lukemattomat? Vain jotain 5 % suomalaisista isistä pitää hoitovapaata ja yleensä se on yhteinen päätös että nainen jää kotiin.
Miksi niin moni nainen sitten on tyytymätön siihen, että miehellä on paremmat tulot ja korkeampi elintaso? Jos he itse valitsevat mieluummin jäädä kotiin kuin edetä omalla urallaan?
Entä miksi isät eivät saa olla kotona lasten kanssa? Koska pariskunta yhdessä päättää niin? Ja se päättää niin siksi, että miehellä on paremmat tulot ja siksi hänen kannattaa pysyä töissä?
No, asia ei kosketa enää itseäni eikä lapseni aio hankkia lapsia, mutta uskon, että tässä asiassa tullaan vielä kokemaan merkittävä murros-
Mun mies tienaa ihan kohtuullisesti, itse saan lapsilisän ja kotihoidontuen. Ei kävisi pienessä mielessäkään ottaa mieheltä rahaa, muutaman kerran olen joutunut pyytämään, että ostaa lapsille kenkiä/haalaria tms.
Jokainen eläköön omilla tuloillaan, ei toisen lompakkoloisena.
Pari pässiä tässä ketjussa olettaa taas että nainen haluaa, hoitaa ja maksaa lapset. Mies on vaan mies ja tienaa itselleen rahaa.
Kyllä se nyt kuulkaa on niin että mues saa sen vaimon ja lapset elättää ne ekat pari vuotta.
Nainen synnyttää (apua saako näin enää sanoa omg) ja hoitaa 99% tapauksista ne lähes kokonaan.
Että hv kaikki joiden mielestä mies voi vaan jatkaa sitä elämäänsä ja pitää naista jonain hel.vetin työkoneena.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies tienaa ihan kohtuullisesti, itse saan lapsilisän ja kotihoidontuen. Ei kävisi pienessä mielessäkään ottaa mieheltä rahaa, muutaman kerran olen joutunut pyytämään, että ostaa lapsille kenkiä/haalaria tms.
Olet joutunut pyytämään että omille lapsilleen ostaa kenkiä???
Voi elämä.
Vierailija kirjoitti:
AP on ihan hakoteillä. Oikea ratkaisu on tietysti mennä töihin ja tienata omat rahat, että on taloudellisesti riippumaton.
M50
Kuka sitten hoitaa lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Pari pässiä tässä ketjussa olettaa taas että nainen haluaa, hoitaa ja maksaa lapset. Mies on vaan mies ja tienaa itselleen rahaa.
Kyllä se nyt kuulkaa on niin että mues saa sen vaimon ja lapset elättää ne ekat pari vuotta.
Nainen synnyttää (apua saako näin enää sanoa omg) ja hoitaa 99% tapauksista ne lähes kokonaan.Että hv kaikki joiden mielestä mies voi vaan jatkaa sitä elämäänsä ja pitää naista jonain hel.vetin työkoneena.
Uskallan kyllä arvella, että nimenomaan nainen ne lapset on halunnut. Ehkä mieskin, mutta ensisijaisesti nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen eläköön omilla tuloillaan, ei toisen lompakkoloisena.Olet joutunut pyytämään että omille lapsilleen ostaa kenkiä???
Voi elämä.
Tähän tää on mennyt. Naiset elää vakavassa suhteessa kuin yksinhuoltajat ja on normaalimpaa pyytää rahaa yhteiskunnalta kuin että mies elättäisi perheensä. Kiva juttu miehelle. Voi painaa paljaalla minkä kerkeää ja muija ja yhteiskunta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Viestistäsi saa sen käsityksen, että miehellä ei ole elatuavelvollisuutta omiin lapsiinsa, vaan kerjäämisen puolelle menee, jos miespolo joutuu käyttää euroja oman jälkikasvunsa vaatettamiseen...
Aika usein se äiti hoitaa juuri hyvätuloisen miehen lapsia. Eikä tässä vielä kaikki vaan äiti maksaa pienistä tuloistaan lapsen kulut ja pahimmassa tapauksessa puolet yhteisistä ruoka-, asumis- ym. menoista.
Todella harva tietää, että myös avioliitossa voi vaatia elatusmaksuja lapselle.
Jokaisella on oikeus omiin tuloihinsa siksi ne etuudet, mutta parisuhteessa on hyvä jakaa yhteistä hyvää ihan niinkuin rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen synnyttää (apua saako näin enää sanoa omg) ja hoitaa 99% tapauksista ne lähes kokonaan.Että hv kaikki joiden mielestä mies voi vaan jatkaa sitä elämäänsä ja pitää naista jonain hel.vetin työkoneena.
Uskallan kyllä arvella, että nimenomaan nainen ne lapset on halunnut. Ehkä mieskin, mutta ensisijaisesti nainen.
Ja mitä sitten?
Uskallan arvella että jokainen mies osaa sanoa jos ei halua lapsia. Jos taas ei osaa ja ajattelee vain sillä vehkeellä, sietää maksaa tuplat normaaleihin miehiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen eläköön omilla tuloillaan, ei toisen lompakkoloisena.Olet joutunut pyytämään että omille lapsilleen ostaa kenkiä???
Voi elämä.
Tähän tää on mennyt. Naiset elää vakavassa suhteessa kuin yksinhuoltajat ja on normaalimpaa pyytää rahaa yhteiskunnalta kuin että mies elättäisi perheensä. Kiva juttu miehelle. Voi painaa paljaalla minkä kerkeää ja muija ja yhteiskunta maksaa.
Nykypäivän naisten kannattaisi hankkia lapset yksin hedelmöityshoidoilla ja etsiä sitten isähahmo lapsilleen, jos sellaista heille kaipaa.
Minusta se olisi reilumpaa kuin tämä nykykuvio jossa "perheenisä" ei kanna mitään taloudellista tai lapsenhoidollista vastuuta jälkikasvustaan.
Toki nämä nykypäivän isät herää osittain vastuunkantoon sitten eron myötä. Silloin halutaan viikko-viikko vanhemmuus ja rakastavimmat isät suostuvat ostaa ruokaa lapsilleen. Mutta taloudellinen vastuu kuuluu tietysti edelleen äidille, hänhän saa pienen lapsilisän, sillä pitää pystyä kattaa lapsen kulut, vaikka olisi kuinka kalliit hoitokulut tai harrastusmaksut, niin se lapsilisä kattaa kaiken. Elarit on riistoa!
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ollut tilanteessa jossa omat tulot koostuivat kotihoidontuesta ja lapsilisistä.
Silloin mies maksoi kaikki perheen kulut. Omia tulojani käytin vain henkilökohtaisiin menoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on ihan hakoteillä. Oikea ratkaisu on tietysti mennä töihin ja tienata omat rahat, että on taloudellisesti riippumaton.
M50
Et VOI olla noin tietämätön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M50
Anna mä arvaan, sitten kun sen lapsen VOI viedä päiväkotiin, äiti vie, hakee ja maksaa päivähoidon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M50
Anna mä arvaan, sitten kun sen lapsen VOI viedä päiväkotiin, äiti vie, hakee ja maksaa päivähoidon?
Miksi arvailet, kun et osaa?
Meillä tilanne oli se, että kun olin kodinhoidontuella niin maksoin ruokakuluista 100 e kk. Mies maksoi aivan kaiken muun.
Suurimman osan lasten vaatteistakin.
Mä olin aika tiukilla ja en saanut ostettua itselleni juuri mitään, mutta silti koin etten voi pyytää mieheltä rahaa omiin vaatteisiini tms koska mies muutenkin maksoi AIVAN kaiken.
En oikein tiedä että mikä on oikein ja mikä väärin, mutta mielestäni kotihoidontuki on liian pieni raha. Sopivampi olisi mielestäni esimerkiksi 800 e.
Nythän kunta maksaa päivähoidettavista lapsista kuitenkin reilusti yli 1000 e kk
Vierailija kirjoitti:
Meillä tilanne oli se, että kun olin kodinhoidontuella niin maksoin ruokakuluista 100 e kk. Mies maksoi aivan kaiken muun.
Suurimman osan lasten vaatteistakin.
Mä olin aika tiukilla ja en saanut ostettua itselleni juuri mitään, mutta silti koin etten voi pyytää mieheltä rahaa omiin vaatteisiini tms koska mies muutenkin maksoi AIVAN kaiken.En oikein tiedä että mikä on oikein ja mikä väärin, mutta mielestäni kotihoidontuki on liian pieni raha. Sopivampi olisi mielestäni esimerkiksi 800 e.
Nythän kunta maksaa päivähoidettavista lapsista kuitenkin reilusti yli 1000 e kk
Siis miksi ihmeessä sinun pitäisi edes pyytää mieheltäsi rahaa? Sen kun menet kauppaan ja ostat yhteiseltä tililtä sen mitä tarvitset.
Ja miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa kotihoidontukea 800 euroa kun mies voi maksaa elatuksen? Miksi on oikein pyytää kaikkia muita maksamaan, mutta ei omaa miestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaahan rikkaat perheet lapsilisätkin.
Kunkkuna kieltäisin sen ensimmäisten joukossa. Tosin ei kukaan rikas ja täyspäinen kehtaa sitä ottaa vastaan.
Kehtaahan, tunnen useita ;) Et sä voi kioletäytyä lapsilisästä, se tulee vaikket haluaisikaan.
Kunkkuna kieltäisin sen ensimmäisten joukossa. Tosin ei kukaan rikas ja täyspäinen kehtaa sitä ottaa vastaan.