Palstatrolli ilmoittautuu
Heipä hei palstalaiset!
Ajattelin saattaa itseni päivänvaloon tässä asiassa, koska pyrin pitämään yhtenä elämäni ohjenuorana sanontaa "aika aikaa kutakin". Olen siis jonkin aikaa harrastuksenani ja aikaa tappaakseni kirjoittanut provosoivia viestejä ja keskustelunaloituksia iloksenne ja suruksenne. Harrastan muutoinkin kirjoittamista ja haluan tehdä sitä mahdollisimman monipuolisesti, joten tällaisten vapaamuotoisten tekstien ja tarinoiden laatiminen on ollut hyvää harjoitusta ja antanut vähän erilaista näkökulmaa. Lisäksi hommassa on viehättänyt se, ettei sitä tarvitse tehdä niin otsa rypyssä :)
Olen pyrkinyt pitämään tekstini mahdollisimman paljon sellaisina, etten loukkaisi niillä suoraan ketään yksittäistä henkilöä. Kerran tosin alennuin haukkumaan yh-äitejä, mutta siitä tuli vain paha mieli itsellenikin, joten lopetin sen ketjun aika nopeasti. Viimeaikaisia tuotoksiani ovat muun muassa ketjut "Tytärpuoli ja minä", "Miniä himottaa" ja "PETTYNYT TYTTÄRENI AIKAAN SADALLA METRILLÄ". Oma suosikkini kaikista on ketju, jossa luomani hahmo kertoi miehensä pesseen vessan tiskiharjalla. Kaksi viimeisintä ketjuani oli aika seksuaalissävytteisiä ja aiheuttivat paljon keskustelua ja pahaa verta. Molemmat ketjut poistettiin, mistä olin toisaalta ylpeä, mutta toisaalta harmistunut, koska pelkäsin menneeni liian pitkälle. Pahoittelut kaikille niille, jotka tunsivat tunteitaan syvästi loukatun. Kaikenkaikkiaan tekemiäni aloituksia on ollut ehkä kymmenen.
Kirjoituksissani olen pyrkinyt luomaan hahmon ja tarinan, jonka ympärille aloitus on rakentunut. Loput viestit olen improvisoinut vastaustenne perusteella. Tämä on ollut minulle myös kokeilu keskustelupalstakulttuuriin sopeutumisesta ja tutustumisesta. On mielenkiintoista seurata suhteellisen voimakkaita reaktioita muilta keskustelijoilta, vaikka olen pyrkinyt tekemään aloituksistani sellaisia, että ne on ollut mahdollista tunnistaa feikeiksi. Pari kertaa olen avautunut myös oikeista omista ongelmistani, mutta niitä en tähän erittele, koska en halua olla tunnistettavissa.
Kiitän kaikkia osallistuneita ja esitän nöyrimmän anteeksipyyntöni niille, joiden tunteita olen syvästi loukannut. Toivottavasti tämä ulostuloni helpottaa edes vähän. Tästedespäin en enää provosoi ja trollaa tällä tai muillakaan palstoilla. Täällä tuntuu olevan osaamista ihan omasta takaa sitä varten. Aion kuitenkin osallistua keskusteluihin omana itsenäni ja seurata täällä välillä käytävää debaattia, koska äärimielipiteet ovat aina mielenkiintoisia.
Hyvää ja rauhallista tulevaa vuotta kaikille.
Terveisin,
Trolli-peikko
Kommentit (48)
Lahjattomien kirjoitusharjoituspalsta :D.
Kirjottaminen sujuu sulta ihan hyvin. Valitettavaa on vaan ne kieroutuneet pikkutyttö aiheet. Se ei anna susta koviin hyvää kuvaa. Viimeinen ei ollut niin paha (aikuinen nainen eksyi poikaystävän isän kanssa...). Mutta ei siinäkää ollut mitään kiinnostavaa.
Katso Kotona ei oltu siivottu-ketjua. Paljon kiinnostavampi aihe.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 08:32"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:55"]
Minäkin olen kirjoittava ihminen ja menetelmäni on samanlainen. Jokainen uusi ketju voi olla uusi kirjoitusharjoitus.
[/quote]
Samassa sarjassa ollaan täälläkin. Pöytälaatikkooni on kertynyt novelli jos toinenkin ja eri palstoille monen tyylisiä provokatiivisia kirjoituksia. Itselläni on tarkoituksena ennen kaikkea herättää keskustelua. Noin puolet provoistani on ihan todellisia mielipiteitäni, kärjistettyjä tosin. Toinen puoli taas on puhtaasti mielikuvituksen tuotetta. Kuitenkaan tarkoitukseni ei ole koskaan loukata ketään, saatika nöyryyttää palstalaisia.
Itse olen aika vahvasti edustettuna "mieheni" sarjassa. En siis tietenkään ole ainoa "mieheni" trollien/provojen kirjoittaja, mutta sangen tuottelias siinä genressä kyllä.
Olen mies, niin kuin käsittääkseni valtaosa palstan trolleista/porvoolaisista. Itse koen olevani enempi porvoolainen, en niinkään trolli, sikäli kun näillä kahdella on mitään eroa.
[/quote]
Juu, mies siis minäkin. -6
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:55"]
Minäkin olen kirjoittava ihminen ja menetelmäni on samanlainen. Jokainen uusi ketju voi olla uusi kirjoitusharjoitus.
[/quote]
Pikemminkin sijaistoimintaa oikealle kirjoittamiselle eli itsepetosta.
[/quote]
Miten niin sijaistoimintaa? Mikä sinusta on "oikeaa kirjoittamista"? -6
Ymmärtääköhän palstatrolli sen että romuttaa noilla aloituksillaan koko keskustelupalstan idean? Todella typerää ja keskenkasvuista käytöstä. Joku voi oikeasti haluta keskustella asiasta, joka ilahduttaa tai vihastuttaa. Ja puolet vastauksista joita saa siihen on trolliepäilyjä...Kiitos sinun trollaajan. Onko hyvä mieli siitä. Olet pilanut koko av palstan sielun. Nyt kun ilmottauduit niin kohdistan tämä vain sinulle: Olet mieleltäsi sairas, kun keksit tänne tarinoitasi. No ehkä tiesitkin sen jo.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:50"]
Voiko oikeasti noin kipeitä ihmisiä olla? Tee uuden vuoden lupaus; hanki todellinen elämä ja aitoja asioita, älä leiki toisten tunteilla äläkä valehtele.
[/quote]
Kuinka tyhmä ihmisen täytyy olla, jotta hän ottaa tosissaan mitään, mitä tällä palstalla kirjoitetaan? Lähinnä pitäisi olla heikkolahjainen tai arvostelukyvytön lapsi
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:33"]
Ymmärtääköhän palstatrolli sen että romuttaa noilla aloituksillaan koko keskustelupalstan idean? Todella typerää ja keskenkasvuista käytöstä. Joku voi oikeasti haluta keskustella asiasta, joka ilahduttaa tai vihastuttaa. Ja puolet vastauksista joita saa siihen on trolliepäilyjä...Kiitos sinun trollaajan. Onko hyvä mieli siitä. Olet pilanut koko av palstan sielun. Nyt kun ilmottauduit niin kohdistan tämä vain sinulle: Olet mieleltäsi sairas, kun keksit tänne tarinoitasi. No ehkä tiesitkin sen jo.
[/quote]
Aihe vapaan sielu on pähkähulluissa aloituksissa ja provoissa. Ilman niitä palsta olisi yhtä vilkas kuin joku Meidän perhe tai Kaksplus.
Onhan tuo tavallaan varmasti kutkuttavaa saada ihmiset molemmista ääripäistä keuhkoamaan, mutta moraalisesti hyvin kyseenalaista.
Kirjoitusharjoitteluna sitä ei voi pitää, sillä kirjoitusta voi ja kuuluu harjoitella muuten ja muissa puitteissa. Koska näillä trolleilla on ihmisiä jotka todella uskovat lukemaansa ja samalla saatat loukata erittäin pahasti jonkun ihmisen tunteita, sen vuoksi kaikki tuollainen pitäisi olla omassa moraalikoodistossa bannissa!