Palstatrolli ilmoittautuu
Heipä hei palstalaiset!
Ajattelin saattaa itseni päivänvaloon tässä asiassa, koska pyrin pitämään yhtenä elämäni ohjenuorana sanontaa "aika aikaa kutakin". Olen siis jonkin aikaa harrastuksenani ja aikaa tappaakseni kirjoittanut provosoivia viestejä ja keskustelunaloituksia iloksenne ja suruksenne. Harrastan muutoinkin kirjoittamista ja haluan tehdä sitä mahdollisimman monipuolisesti, joten tällaisten vapaamuotoisten tekstien ja tarinoiden laatiminen on ollut hyvää harjoitusta ja antanut vähän erilaista näkökulmaa. Lisäksi hommassa on viehättänyt se, ettei sitä tarvitse tehdä niin otsa rypyssä :)
Olen pyrkinyt pitämään tekstini mahdollisimman paljon sellaisina, etten loukkaisi niillä suoraan ketään yksittäistä henkilöä. Kerran tosin alennuin haukkumaan yh-äitejä, mutta siitä tuli vain paha mieli itsellenikin, joten lopetin sen ketjun aika nopeasti. Viimeaikaisia tuotoksiani ovat muun muassa ketjut "Tytärpuoli ja minä", "Miniä himottaa" ja "PETTYNYT TYTTÄRENI AIKAAN SADALLA METRILLÄ". Oma suosikkini kaikista on ketju, jossa luomani hahmo kertoi miehensä pesseen vessan tiskiharjalla. Kaksi viimeisintä ketjuani oli aika seksuaalissävytteisiä ja aiheuttivat paljon keskustelua ja pahaa verta. Molemmat ketjut poistettiin, mistä olin toisaalta ylpeä, mutta toisaalta harmistunut, koska pelkäsin menneeni liian pitkälle. Pahoittelut kaikille niille, jotka tunsivat tunteitaan syvästi loukatun. Kaikenkaikkiaan tekemiäni aloituksia on ollut ehkä kymmenen.
Kirjoituksissani olen pyrkinyt luomaan hahmon ja tarinan, jonka ympärille aloitus on rakentunut. Loput viestit olen improvisoinut vastaustenne perusteella. Tämä on ollut minulle myös kokeilu keskustelupalstakulttuuriin sopeutumisesta ja tutustumisesta. On mielenkiintoista seurata suhteellisen voimakkaita reaktioita muilta keskustelijoilta, vaikka olen pyrkinyt tekemään aloituksistani sellaisia, että ne on ollut mahdollista tunnistaa feikeiksi. Pari kertaa olen avautunut myös oikeista omista ongelmistani, mutta niitä en tähän erittele, koska en halua olla tunnistettavissa.
Kiitän kaikkia osallistuneita ja esitän nöyrimmän anteeksipyyntöni niille, joiden tunteita olen syvästi loukannut. Toivottavasti tämä ulostuloni helpottaa edes vähän. Tästedespäin en enää provosoi ja trollaa tällä tai muillakaan palstoilla. Täällä tuntuu olevan osaamista ihan omasta takaa sitä varten. Aion kuitenkin osallistua keskusteluihin omana itsenäni ja seurata täällä välillä käytävää debaattia, koska äärimielipiteet ovat aina mielenkiintoisia.
Hyvää ja rauhallista tulevaa vuotta kaikille.
Terveisin,
Trolli-peikko
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:55"]
Minäkin olen kirjoittava ihminen ja menetelmäni on samanlainen. Jokainen uusi ketju voi olla uusi kirjoitusharjoitus.
[/quote]
Samassa sarjassa ollaan täälläkin. Pöytälaatikkooni on kertynyt novelli jos toinenkin ja eri palstoille monen tyylisiä provokatiivisia kirjoituksia. Itselläni on tarkoituksena ennen kaikkea herättää keskustelua. Noin puolet provoistani on ihan todellisia mielipiteitäni, kärjistettyjä tosin. Toinen puoli taas on puhtaasti mielikuvituksen tuotetta. Kuitenkaan tarkoitukseni ei ole koskaan loukata ketään, saatika nöyryyttää palstalaisia.
Itse olen aika vahvasti edustettuna "mieheni" sarjassa. En siis tietenkään ole ainoa "mieheni" trollien/provojen kirjoittaja, mutta sangen tuottelias siinä genressä kyllä.
Olen mies, niin kuin käsittääkseni valtaosa palstan trolleista/porvoolaisista. Itse koen olevani enempi porvoolainen, en niinkään trolli, sikäli kun näillä kahdella on mitään eroa.
Heipä vielä :) En ajatellut tähän sen enempiä vastailla, kun avautumiseni laadin, mutta vastaanpa nyt kuitenkin ennen kuin painun lepoon anonyymiyden lempeän pehmeään syleilyyn. Haluan selventää syitä tämän Vauva-foorumin valintaan ja tarkentaa kirjoitteluni motiiveja. Tämä palsta valikoitui kohteekseni oikeastaan eräiden suositusten kautta. Kuulin, että nimenomaan tätä Aihe vapaa-palstaa pidetään internetin kuralaarina, eräänlaisena valtavana jätemyllynä ja hullujenhuoneena. Tarkoituksenani ei ollut missään vaiheessa saavuttaa valtaisaa suosiota ketjuillani tai aiheuttaa mielipahaa ihmisille. Halusin vain kokeilla luoda hulluja henkilöhahmoja, jotka kirjoittelevat nettipalstoille räävittömyyksiä ja purkavat omaa mielipahaansa. Eli vähän niin kuin näytellä kirjoittaen. Hahmojen oli tarkoitus olla yliammuttuja, kuten vaikkapa kesäteattereiden farsseissa on tapana.
Yllätyin kuitenkin kovasti siitä, että täällä tuntuu olevan myös ihan tosissaan kirjoittavia henkilöitä mukana ja monella tuntuu olevan järki ja sydän paikallaan. Iso hali heille kaikille. Siksi aion palstailla täällä vastaisuudessa omana itsenäni, jos vastaan tulee aihe joka sattuu oikeasti kiinnostamaan. Itse pidän provoilu-/trollailuketjujenkin lukemista ihan mukavana ajanvietteenä. Ne vain kuuluu ottaa huumorilla ja oikealla asenteella.
Ja sitten vielä vastaukset parille kyselijälle. En aloittanut ledikynttilöitä tai pankissa rakastunutta naista koskevia keskuteluita. Ja kyllä olet oikein taitava Pikkutrolliseni :)
Nyt katoan savuverhon saattelemana internetin syövereihin. Voima olkoon kanssanne.
Terveisin,
Trolli-peikko
Kummallista, mikään noista mainituista ketjuista ei tuo minkäänlaisia mielikuvia mieleen ja luulen kuitenkin käyväni aika säännöllisesti täällä palstalla.
Kai tiedät, että trolli ei tule substantiivista a troll = peikko, vaan kalastusverbistä to troll = uistella. Trollaaja siis yrittää saada "kaloja" seuraamaan uistinta ja nappaamaan kiinni.
Vai oliko tuo "Trolli-peikko" provo?
Olen nähnyt nuo mainitut aloitukset, mutta en ole jaksanut avata niitä, vaikuttivat tylsiltä. Täällä on paljon tylsiä trollauksia. Sitten on hauskoja ja nokkelia, kuten se juttu imuria, jauhelihaa ja itseään piilottelevasta miehestä. :)
Minäkin provoilen satunnaisesti. Tosin päätarkoitukseni ei ole provosoida ihmisiä vaan ensinnäkin tuoda esille uusia näkökulmia ja toisekseen päästä itse esittämäni henkilön pään sisälle, ymmärtää erilaisia ihmisiä ja tilanteita.
Itsekin olen oppinut tämän palstan kautta katsomaan asioita useasta näkökulmasta, vaikka epäilemättä osa lukemistani ketjuista on ollut provoja.
Korostan vielä sitä, että pyrin olemaan loukkaamatta ketään kirjoituksillani. Ketään en hauku, väheksy tai pilkkaa.
Ja kyllä, koen huonoa omaatuntoa kun julkisesti kirjoitan asioita, jotka eivät kirjaimellisesti pidä paikkaansa.
Voiko oikeasti noin kipeitä ihmisiä olla? Tee uuden vuoden lupaus; hanki todellinen elämä ja aitoja asioita, älä leiki toisten tunteilla äläkä valehtele.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 11:50"]
Voiko oikeasti noin kipeitä ihmisiä olla? Tee uuden vuoden lupaus; hanki todellinen elämä ja aitoja asioita, älä leiki toisten tunteilla äläkä valehtele.
[/quote]
Höh, missä sun huumorintajusi on? ;(
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:55"]
Minäkin olen kirjoittava ihminen ja menetelmäni on samanlainen. Jokainen uusi ketju voi olla uusi kirjoitusharjoitus.
[/quote]
Pikemminkin sijaistoimintaa oikealle kirjoittamiselle eli itsepetosta.
Mää kirjoitan ja syön.Siksi ehkä olenkin ikuinen läskikasa.
Tai ehkä oletkin nyt ensimmäistä kertaa AV:lla ja päätit trollina kirjoittaa aloituksen, jossa väität kirjoittaneesi täällä jo pitempään. No, joka tapauksessa sinun kaltaisten takia niitä, jotka oikeasti tulevat tänne ongelmansa kanssa, ei enää oteta vakavasti.
Et ole edes säälittävä, vaan pelkästään tyhmä ja mielenvikainen. Tietysti yrität kovasti uskotella itsellesi, ettei niin ole, mutta olet väärässä.
Tutkimus: Nettitrolli on usein narsisti, psykopaatti tai sadisti
(suomeksi tutkimuksesta:) http://www.iltalehti.fi/digi/2014091918676898_du.shtml
Suosittelen hakemaan apua tai ottamaan yhteyttä ammattiauttajaan. En vitsaile.