Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Vierailija
23.10.2021 |

Mentiin aikanaan tyhjätaskuina opiskelijoina naimisiin, opiskeltiin samaa alaa ja työtulot oli kummallakin samalla tasolla. Ostettiin talo ja mökki ja lainaa on vielä jäljellä 50 000€. Viimeiset 10 vuotta olen tienannut noin 30% enemmän kuin puoliso, ja taloustilille maksetaan sama summa, lopputulot saa käyttää miten kumpikin haluaa. Tähän asti kaikki toimii hyvin ja ongelmitta ja omaisuuskin omistetaan puoliksi.

Itse sain yllättäen 80 000€ perinnön sukulaiselta ja pari vuotta myöhemmin oma vanhempani kuoli, joilloin perin toisen suunnilleen samankokoisen potin ja yhden pieniarvoisen asunnon. Tällä hetkellä minulla on siis enemmän varallisuutta kuin puolisolla, jonka pienituloiset vanhemmat ovat edelleen elossa.

Nyt alkaa avioliitto olla väljähtänyt ellei kokonaan ohi eikä meillä ole avioehtoa. Eli ero tulisi tosi kalliiksi minulle ja menettäisin puolet perinnöistäni. Yritänkö tässä vaiheessa neuvotella avioehtoa ja sitten ero vetämään? Vai roikunko vaan tässä ja käytän tällä hetkellä ”omia rahojani” mahdollisimman paljon itseeni?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintö ei ole jaettavaa, se on sun ja sillä siisti. Asutte Suomessa, ette Jenkeissä.

No höpöhöpö. Avioliiton päättyessä omaisuudet lasketaan yhteen ja tehdään ositus. Jako on puoliksi ellei mitään muuta ole paperilla allekirjoitettuna.

No ei se ole puoliksi useinkaan. Toinen maksaa, jos toinen on selvästi vähävaraisempi. Perintö on apn, jos hänen miehensä ei ole tyhjätasku, hän saa sen pitää. Yhteinen omaisuus toki menee puoliksi.

Vierailija
22/22 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testamentti ja yritä vielä kituuttaa siinä liitossa jonkin aikaa. Käytä ihmeessä itseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme