Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

joulupäivänä kyläily - muita "vanhanaikaisesti" ajattelevia?

Vierailija
26.12.2014 |

Minut on kasvatettu lapsena niin, että joulupäivänä ei saanut hakea kavereita ulos eikä mennä heille leikkimään - silloin oltiin perheen kesken. Tapaninpäivänä kyläilyt jne. oli ok. Mielestäni tämä on ihan nornaali tapa, ja esim. sukulaisten luona kyläily on nimenomaan joulun ajan tapa. Kaverit kuitenkin voivat odottaa sen pari päivää. Mieheni mielestä tämä on aivan omituista ja rajoittunutta. Onko muita näin ajattelevia vai olenko junahtanut menneeseen aikaan tapoineni? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on itsestään selvyys, että aattona ja joulupäivänä ollaan perheen/suvun kesken.

Vierailija
2/8 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole mistään vanhanaikaisuudesta, vaan yksinkertaisesti erilaisesta tapakulttuurista. Me on usein sukuloitu joulupäivänä, mutta näen kyllä usein ystäviäkin silloin.

Vierailija
4/8 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän lapse menivät leikkimään naapurilasten kanssa pihalle. Ihanasti lunta ulkona ja uusia lumileluja. Ihme vanhanaikasita-ajattelua..

Vierailija
5/8 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samoilla linjoilla olen, mutta en olisi pahastunut, jos lapsen kaveri olisi soittanut. Itse en kuitenkaan antanut lapsen soittaa kaverille.

Vierailija
6/8 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen jatkaa, että kyse nimenomaan joulupvästä, tänään lapsi soitti kaverille.

Vierailija
7/8 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut munkaan lapsuudessa mihinkään mennä joulupäivänä. Muuten sai jouluporsaan maineen. Olen vuonna -73 suntynyt. Itse en enää niin ehdoton ole.

Vierailija
8/8 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:11"]Ei saanut munkaan lapsuudessa mihinkään mennä joulupäivänä. Muuten sai jouluporsaan maineen. Olen vuonna -73 suntynyt. Itse en enää niin ehdoton ole.
[/quote]

mutta lisättäköön että en kyllä joulupvänä ihmisiä häiritsisi vaan olisin perheen kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi