Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi avautui meidän lapsettomuudesta: sen elämä on pilalla

Vierailija
26.12.2014 |

Hieno huipennus joululle, kun anoppi kertoi miten sen kaikilla ystävättärillä on lapsenlapsia ja sillä ei olenormaalia  elämää, koska emme puolisoni kanssa ole saaneet lapsia. Hoitoja on yritetty ja keskenmeno koettu, nyt ottaa päähän ja on todella paha olo. Olidiko vertaistukea saatavilla? 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:22"]Kun saa lapsia, joutuu samalla hyväksymään sen, että samaan pakettiin kuuluvat tulevat lapsenlapset. Jos niitä ei tule, on lapsi tavallaan pettänyt vanhempansa, kieltäytynyt olemasta sukupolvien ketjun yksi osa. Minusta anopilla on oikeus olla loukkaantunut ja surullinen, koska hänellä on oikeus niitä lapsenlapsia haluta.

Olen itse saanut lapsettomuushoidoilla 3 lasta ja tiedän, että kaikki eivät lapsia saa. Silti minulla on lupa sanoa, että haluan lapsenlapsia ja jos en niitä saa, niin elämästäni puuttuu iso palanen. Ei lapsettomuus ole vain lapsia haluavan parin ongelma vaan myös edellisten sukupolvien ongelma ja suru.
[/quote]
Vittu mitä paskaa. Ei kukaan meistä ole päättänyt syntyä. Emme ole vanhemmillemme mitään velkaa.

Vierailija
42/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:25"]Niin, tietääkö anoppi lapsettomuusongelmastanne? Ei siinä, että tuo kommentointi olisi asiallista, mutta täytyy sen verran sympata anoppia, että kyllä muakin harmittaisi, jos mun lapset olisi lapsettomia omasta tahdostaan... Ehkä se tulisi sitten lipsautettua lopulta asiattomasti, kun sitä olisi tarpeeksi kauan pyöritellyt mielessään.
[/quote]
Välit menisivät tuosta poikki.
T. Vela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun mies reagoi anopin avautumiseen. Toivottavasti laittoi jauhot suuhun.

Vierailija
44/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:22"]

Kun saa lapsia, joutuu samalla hyväksymään sen, että samaan pakettiin kuuluvat tulevat lapsenlapset. Jos niitä ei tule, on lapsi tavallaan pettänyt vanhempansa, kieltäytynyt olemasta sukupolvien ketjun yksi osa.

[/quote]

Kun saa lapsia, joutuu samalla hyväksymään sen, että lapset saavat päättää itse omasta elämästään, ja että heillä on täysi oikeus kieltäytyä olemasta sukupolvien ketjun yksi osa. Heillä on täysi oikeus päätyä siihen lopputulemaan, että koko "sukupolvien ketju" on ihan vitun naurettava ja tyhjänpäiväinen ajatus, sillä kaikki elämä tulee tältä planeetalta ja lopulta koko universumista sammumaan, eikä sillä ole mitään merkitystä päättyykö jonkun suku hetkellä x vai hetkellä xy.

Vierailija
45/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:35"]

Voisiko anoppi olla sinun tukenasi lapsettomuudessa? Teillä on yhteinen suru, sinä haluaisit äidiksi ja hän mummoksi. Se että ei saa lapsenlapsia on usein salattu suru, tabu josta ei saa puhua. Joskus puhuminen auttaa kipeissä asioissa.

[/quote]

No miltä jutun perusteella kuulostaa? 

Vierailija
46/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:29"]

Miten sun mies reagoi anopin avautumiseen. Toivottavasti laittoi jauhot suuhun.

[/quote]

Jep, kai mies puolusti sua?

Vierailija
47/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin asia ei ole oikeus kommentoida, valittaa jne. lastenlasten puuttumisesta, oli se sitten tahallista eli velautta tai tahatonta eli ettei raskaus onnistu. Jokainen elää omaa elämäänsä! Johan nyt on kumma, jos lapsia tehdäänkin anopeille. En ikinä möläyttäisi omalle miniälleni jotain noin käsittämättömän typerää ja moukkamaista.

Vierailija
48/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:22"]

Kun saa lapsia, joutuu samalla hyväksymään sen, että samaan pakettiin kuuluvat tulevat lapsenlapset. Jos niitä ei tule, on lapsi tavallaan pettänyt vanhempansa, kieltäytynyt olemasta sukupolvien ketjun yksi osa. Minusta anopilla on oikeus olla loukkaantunut ja surullinen, koska hänellä on oikeus niitä lapsenlapsia haluta.

Olen itse saanut lapsettomuushoidoilla 3 lasta ja tiedän, että kaikki eivät lapsia saa. Silti minulla on lupa sanoa, että haluan lapsenlapsia ja jos en niitä saa, niin elämästäni puuttuu iso palanen. Ei lapsettomuus ole vain lapsia haluavan parin ongelma vaan myös edellisten sukupolvien ongelma ja suru.

[/quote]

Hyi saatana. Tulee mieleen että sinulle lapset on jotain siitoskarjaa ilman että näillä on itse vapautta valita. Samoin kuin joskus orjille tehtiin aikoinaan. Anteeks vaan. Ja haluta saa vaikka kuuta taivaalta...

Vierailija
49/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you, ap <3
Lapsettomuus on niin kipeä ja henkilökohtainen asia, että sitä ei täysin voi ymmärtää kuin itse kokemalla. Me päätimme, että ei enää hoitoja, liian monta keskenmenoa ja järkyttävää surua. Olimme miehen kanssa muutaman kuukauden erossa, juttelimme ja päätimme että voimme olla kokonainen ja onnellinen perhe ilman lastakin. Itse olin myös ajatellut, että haluan mieheni saavan lapsia, mutta mieheni ei kuulemma voisi kuvitellakaan perhettä kenenkään muun kanssa.
Juttelee miehesi kanssa, ap. Kaikkea hyvää teille!

Vierailija
50/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin saanut osakseni tökeröä ja loukkaavaa kommentointia lapsettomuuden vuoksi. Aihe oli aluksi niin kipeä itselle ettei oikein pystynyt hoidoista ym puhumaan perhepiirissäkään.. Kerran miehen lähisukulainen haukkui miestäni ilkeästi sen vuoksi ettei meillä ole lapsia. suutuin niin ja tein selväksi että antaa olla viimeinen kerta kun tuollaista kuulen. Tämän jälkeen tuli tehtyä muillekin selväksi että lapsia ei ole tullut vaikka toivomme. hoidoissa ollaan ja ihan helppoa ei ole. kommentoinnit loppui kokonaan. kukaan ei tainnut uskaltaa sanoa minulle mitään.mieheltäni tiedusteltiin joskus tilannetta. vuosien jälkeen meitäkin onnisti ja saimme lapsen. voi sitä ilon määrää koko suvussa ja tuttavapiirissä, onnitteluja kortteja ja lahjoja sateli tulvimalla. suosittelen siis suoraan kertomaan asiasta hoidoista ja miltä tuntuu. ihmiset tajuaa ehkä olla hienotunteisempia.

Vierailija
51/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi tosi hyvä syy katkaista välit.

Eikö miehesi tehnyt tilanteessa mitään? Miehen pitää puolustaa vaimoaan myös äitiään vastaan.

Vierailija
52/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
53/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
54/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap:lle.

Vierailija
55/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies piti mun puolia, on itse halunnut pitää asian vielä muakin yksityisempänä.Arvostan omien vanhempieni hienotunteisuutta tämän jälkeen entistäkin enemmän. t.ap

Vierailija
56/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän