Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi avautui meidän lapsettomuudesta: sen elämä on pilalla

Vierailija
26.12.2014 |

Hieno huipennus joululle, kun anoppi kertoi miten sen kaikilla ystävättärillä on lapsenlapsia ja sillä ei olenormaalia  elämää, koska emme puolisoni kanssa ole saaneet lapsia. Hoitoja on yritetty ja keskenmeno koettu, nyt ottaa päähän ja on todella paha olo. Olidiko vertaistukea saatavilla? 

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:22"]Kun saa lapsia, joutuu samalla hyväksymään sen, että samaan pakettiin kuuluvat tulevat lapsenlapset. Jos niitä ei tule, on lapsi tavallaan pettänyt vanhempansa, kieltäytynyt olemasta sukupolvien ketjun yksi osa. Minusta anopilla on oikeus olla loukkaantunut ja surullinen, koska hänellä on oikeus niitä lapsenlapsia haluta. Olen itse saanut lapsettomuushoidoilla 3 lasta ja tiedän, että kaikki eivät lapsia saa. Silti minulla on lupa sanoa, että haluan lapsenlapsia ja jos en niitä saa, niin elämästäni puuttuu iso palanen. Ei lapsettomuus ole vain lapsia haluavan parin ongelma vaan myös edellisten sukupolvien ongelma ja suru. [/quote] Vittu mitä paskaa. Ei kukaan meistä ole päättänyt syntyä. Emme ole vanhemmillemme mitään velkaa.

[/quote]

Eivätkä vanhemmat meille! Jos et jaksa hoitaa lapsiasi. älä itke, että äiti ja anoppi ei auta. Se ei ole heidän asiansa lainkaan, vain ja ainoastaan sinun väsymyksesi.

Vierailija
2/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:22"]

Kun saa lapsia, joutuu samalla hyväksymään sen, että samaan pakettiin kuuluvat tulevat lapsenlapset. Jos niitä ei tule, on lapsi tavallaan pettänyt vanhempansa, kieltäytynyt olemasta sukupolvien ketjun yksi osa. Minusta anopilla on oikeus olla loukkaantunut ja surullinen, koska hänellä on oikeus niitä lapsenlapsia haluta.

Olen itse saanut lapsettomuushoidoilla 3 lasta ja tiedän, että kaikki eivät lapsia saa. Silti minulla on lupa sanoa, että haluan lapsenlapsia ja jos en niitä saa, niin elämästäni puuttuu iso palanen. Ei lapsettomuus ole vain lapsia haluavan parin ongelma vaan myös edellisten sukupolvien ongelma ja suru.

[/quote]

Hyi saatana. Tulee mieleen että sinulle lapset on jotain siitoskarjaa ilman että näillä on itse vapautta valita. Samoin kuin joskus orjille tehtiin aikoinaan. Anteeks vaan. Ja haluta saa vaikka kuuta taivaalta...

[/quote]

Onko isovanhemmilla lupa valita, hoitaako lapsenlapsia vai ei? Vai lähdetkö siitä, että jos lapsenlapsia on, niin niitä on pakko hoitaa, koska isovanhempien ja lastenlasten suhde on tärkeä? Inhoan tätä kaksinaamaista palstaa, jossa isovanhemmilla ei saa olla edes toiveita lapsenlapsesta ja toisaalta heidät sidotaan joka helvetin viikonloppu niitä hoitamaan, koska lapsensa parisuhde ei muuten pysy kasassa, jos joku muu ei hoida lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:35"]Av:t ootte ihania. kiitos kannustavista sanoista. Mulla on todella paha olo ja mietin eroa, että mieheni saisi perheen, jonka haluaa. En voi tälle mitään. t. itsesäälinen ap
[/quote]

Hei, kirjoitit myls aiemmin että: " Mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt ja hoitoja jatketaan vielä. t. ap" - joten en nyt sitten eroa olisi miettimässä tosiaankaan?

Haluut olla miehen kans, ok. Haluutte lapsia, ok. Lasten saanti vaikeaa, huono säkä, mut paljon on vaihtoehtoja nykyään tähänkin.

Tavallaan olen hyvin sukukeskeinen, ja pidän tärkeänä sukupolvien jatkumoa - mutta sitten toisaalta teidän lapsenhankkimiset ei ole anoppisi asia yhtään.

Olis itse aikanaan tehny enemmän lapsia jos niitä lapsenlapsia haluaa varmistella, mitä jättää homman yhden kortin varaan?

Vierailija
4/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:33"]

Kun saa lapsia, joutuu samalla hyväksymään sen, että samaan pakettiin kuuluvat tulevat lapsenlapset. Jos niitä ei tule, on lapsi tavallaan pettänyt vanhempansa, kieltäytynyt olemasta sukupolvien ketjun yksi osa.

[/quote]

Kun saa lapsia, joutuu samalla hyväksymään sen, että lapset saavat päättää itse omasta elämästään, ja että heillä on täysi oikeus kieltäytyä olemasta sukupolvien ketjun yksi osa. Heillä on täysi oikeus päätyä siihen lopputulemaan, että koko "sukupolvien ketju" on ihan vitun naurettava ja tyhjänpäiväinen ajatus, sillä kaikki elämä tulee tältä planeetalta ja lopulta koko universumista sammumaan, eikä sillä ole mitään merkitystä päättyykö jonkun suku hetkellä x vai hetkellä xy.

[/quote]

Ja ihan samoin isovanhemmat saavat päättää, hoitavatko lapsenlapsia, haluavatko olla ilmaisia piikoja lapsilleen. Sinun sukupolvesi ei ole ainoa, jolla on lupa sanoa mielipiteensä ääneen. Haluat lapsia tai et halua, lapsettomuutesi on teoreettisille isovanhemmille häpeä, jota ei saisi lausua ääneen.

Vierailija
5/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen sisarukset ja kaverit aikoinaan olivat jatkuvasti tivaamassa jälkikasvua. Loppuipa, kun silmät surun kyynelissä huokailin, että kaikki eivät niitä lapsia saa vaikka kuinka haluaisivat...

Ei meillä mitään lapsettomuusongelmaa ollut, alkoi vain niin vituttaa se jatkuva yksityisasioihin puuttuminen.

Mutta ap, kova kovaa vasten vaan. Tsemppiä teille!

Vierailija
6/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tahtoo lastenlapsia 'koska kaikilla muillakin on'? Ei kovin kypsää. Minkälaisen arvomaailman hän antaisi perintönä lapsenlapselleen...

Vierailija
7/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus jutun britti naisesta joka sai monta keskenmenoa ja sit lopulta päätyi siihen et oli ensimmäiset 12 makuullaan jalat korkeemmalla kuin pää ja sai siis lopulta noin synnyttää elävän lapsen. Tietty kävi vessassa ja syömässä mut sit aina palasi samaan asentoon.

En tiedä toimiiko oikeesti(aika skeptinen olen) mut varmaan koittaisin tuotakin, sit adoptio myös vaihtoehtona.

Vierailija
8/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on helppo, eroatte miehenne kanssa, ja hän etsii uuden vaimon itselleen, sellaisen joka pystyy lapsia saamaan. Näin mies ja tuo nykyinen anoppi on tyytyväinen :) Sinä voit taas leikkiä velaa ja pomppia niissä baareissasi ja juhlia/naida vapaasti.

Kaikki voittavat.

Vierailija
9/56 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:44"]

Kun saa lapsia, joutuu samalla hyväksymään sen, että samaan pakettiin kuuluvat tulevat lapsenlapset. Jos niitä ei tule, on lapsi tavallaan pettänyt vanhempansa, kieltäytynyt olemasta sukupolvien ketjun yksi osa.

[/quote]

Kun saa lapsia, joutuu samalla hyväksymään sen, että lapset saavat päättää itse omasta elämästään, ja että heillä on täysi oikeus kieltäytyä olemasta sukupolvien ketjun yksi osa. Heillä on täysi oikeus päätyä siihen lopputulemaan, että koko "sukupolvien ketju" on ihan vitun naurettava ja tyhjänpäiväinen ajatus, sillä kaikki elämä tulee tältä planeetalta ja lopulta koko universumista sammumaan, eikä sillä ole mitään merkitystä päättyykö jonkun suku hetkellä x vai hetkellä xy.

[/quote]

Ja ihan samoin isovanhemmat saavat päättää, hoitavatko lapsenlapsia, haluavatko olla ilmaisia piikoja lapsilleen. Sinun sukupolvesi ei ole ainoa, jolla on lupa sanoa mielipiteensä ääneen. Haluat lapsia tai et halua, lapsettomuutesi on teoreettisille isovanhemmille häpeä, jota ei saisi lausua ääneen.

[/quote]

Tottakai isovanhemmat saavat päättää, kuinka paljon haluavat lapsenlapsiaan hoitaa vai haluavatko ollenkaan. Katsos minun sukupolveni (ainakin useimmiten) ymmärtää, että aikuinen ihminen päättää omista asioistaan, sekä myös sen, ettei kaikkia typeriä mielipiteitään (asioista jotka eivät varsinaisesti edes itselle kuulu) pidä mennä laukomaan ääneen.

Vierailija
10/56 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet pääsyt ihan isovanhemmaksi asti etkä ole koskaan kasvattanut selkärankaa. Luulisi että tuossa iässä osaisi näyttää esimerkkiä siitä että ei ole muiden vietävissä ja häpeämässä jonkin näkymättömän auktoriteetin vuoksi. Ahdistaa näin kaksikymppisenä nähdä minkälaisia pelkureita ja häntä koipienvälissä muiden selkien taakse piiloutuvia vanhempaa sukupolvea on "esimerkkinä". 

Vierailija
11/56 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattomuus. Suomalaisten tapa käsitellä asioita. Lyhyet lauseet, paljon tilaa tulkinnoille. Omat asiat, ei kuulu muille. 

Olisi kiva tietää, miten paljon ap on lapsettomuudestaan oikeasti keskustellut perheensä kanssa, myös miehen perheen? Onko tuntemuksia vaihdettu? Saahan tuntemuksia olla, myös muulla perheellä? Eikö jaettu suru ole puoli surua?  Ehkäpä anoppi tosiaan tuntee surua asian tiimoilta, ymmärtää myös ap.n surua ja koitti sen kertoa? 

Jutelkaa.

Vierailija
12/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas kaamee anoppi. Välit menis kyllä.

Vierailija
13/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Kyllä te vielä lapsia saatte. Anoppisi on törppö, älä välitä. Vastaa sille, että olisit itse tehnyt enemmän lapsia!

Vierailija
14/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tilanteeseen nähden hyvin asiallinen ja sanoin vain, että onko miettinyt asiaa siltä kannalta, miten se meihin vaikuttaa. En kuulemma suoustu ymmärtämään asiaa hänen kannaltaan. On aikamoinen taakka kantaa lapsettomuus ja se, että anopin mielestä poika jää täysin yksin kun ei saa lapsia ja normaalia perhettä. t. ap

Vierailija
15/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti avautui aikoinaan, että sen elämä on pilalla, kun sillä on tämmöinen lapsi kuin minä. Katkaisin välit. Nyt on kuulema hänen elämä pilalla, koska olen katkaissut välit. Joillekin ei vain voi olla mieliksi.

Anopiltasi tosi raukkamaista. Ryhtyisi varamummoksi jollekin mummottomalle lapsiperheelle, ja hankkisi siten itselleen "lapsenlapsia". Turha syytellä toisia, jos ei itse viitsi tehdä mitään asian eteen.

Vierailija
16/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä menetä vielä toivoasi, jatkakaa hoitoja. Mekin saatiin lapsi useamman hoidon jälkeen.

Vierailija
17/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin varmaan samalta seisomalta heittänyt anopin pihalle tai häippäissyt itse rauhoittelemaan fiiliksiäni muutamaksi tunniksi. Anopilla on sentään lapsi, teillä ei edes sitä. Jaksamista ja pahoittelut.

Vierailija
18/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tunne, että olen pilannut miehini ja hänen perheensä elämän. Mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt ja hoitoja jatketaan vielä. t. ap

Vierailija
19/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts. Minulle ei noin rajusti ole sanottu.

Kerran sanottiin "onneksi sinä et ole lapsia erehtynyt hankkimaan". Meillä oli silloin hoidot kesken.

Vierailija
20/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:t ootte ihania. kiitos kannustavista sanoista. Mulla on todella paha olo ja mietin eroa, että mieheni saisi perheen, jonka haluaa. En voi tälle mitään. t. itsesäälinen ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi