Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären poikakaverin äiti on juoppo ja isäkin kohta

Vierailija
26.12.2014 |

Todella kurja tilanne. Tytär ei lähde niiden kyytiin, kun ovat humalassa, mutta poikaystävä joutuu menemään, kun tulevat kännissä hakemaan.

Tidedän tietysti, että minun kuuluu soittaa poliisille, mutta.....

Jos olisi vaikka oma mieheni olisi juoppo ja ajelisi humalassa, soittaisin poliiseille, mutta nyt en :c 

Itkettivät poikaa viimeksi, kun huomautti vanhemmilleen juomisesta. 

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:40"]Just joo, eli saan ilmoittaa, mutta poliisi ei tee mitään. Taidan siirtää vastuun nyt vaikka palstalaisille.

ap.
[/quote]

pojan vanhemmat juoppoja, tytön äiti idiootti..... Voi lapsiparkoja.

Vierailija
42/54 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopio poliisin facebook sivulta:

Olen kerran eläissäni tehnyt ilmoituksen rattijuoposta. Olin silloin 19 v. Kaveria ei tien päältä tavoitettu vaan vasta kotoonsa. Väitti sitten nappailleensa vasta ajon jälkeen. Jouduin kuulusteluun, jossa kysyttiin olenko varma, että ko. henkilö oli humalassa ennen ajoon lähtöä. Vastaukseni oli, että olen aivan varma. Niinpä tuli haaste käräjille todistajan ominaisuudessa. Jo ennen käräjiä ko. henkilö alkoi uhkailla ja tuomion saatuaan uhkailut paheni niin paljon, että katsoin parhaaksi vaihtaa paikkakuntaa. Tämän jälkeen en ole ilmoituksia tehnyt, vaikka hyvinkin usein olis aihetta ollut. Nyt olen 62 v. Että repikää siittä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihan vasta äsken tapahtui, että eräs ihminen ajoi kännissä ja siitä lähitalojen asukkaat tekivät ilmoituksen poliisille, no autoa ei enää siinä vaiheessa ajettu ja tyyppi tyrkkäsi naapurinsa ajajan paikalle ja häipyi itse piiloon. Ei puhallutettu, kun ei ollut ajossa, eikä poliisit tienneet kuka oli ollut kuski. Koko illan tyyppi, joka oli ajanut autoa kännissä, uhkaili huutaen, että tappaa sen henkilön, joka soitti poliisin. Tuskin kukaan ilmoittaa vapaaehtoisesti, että soitti poliisin ja menee todistamaan, pienemmästäkin on ihmisiä hakattu hengiltä. Jotain ko. asialle pitää tehdä, moni jättää sen takia ilmoittamatta tai ei ainkaan ole valmis todistamaan..

Vierailija
44/54 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei.... Mä en itse hyysää rattijuoppoja yhtään!!!!! Tuntuu pahalta lukea että joku oikeasti joutuu miettimään että soittaako poliiseille ja kenen mieli pahoittuu ja meneekö välit jne.... Ei helvetti sentään!
Se voi kuule olla vaikka oma lapsesi joka joutuu uhriksi. Mieti sitten kannattiko pistää pää pensaaseen.

Vierailija
45/54 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syy on siinä, että kokemuksen perusteella poliisi ei tule paikalle. Etenkin, kun kyse on maaseudusta. Kokemusta on kahdesta tapauksesta. Toisessa tosin poliisi tuli paikalle noin 50 minuuttia ilmoituksen jälkeen. Turhaa, koska asianomainen oli poistunut paikalta. Syy ei ole kansalaisten eikä poliisin, vaan heidän jotka jakavat poliisille resurssit.

Vierailija
46/54 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:48"]Kopio poliisin facebook sivulta: 

Juu, ihan vasta äsken tapahtui, että eräs ihminen ajoi kännissä ja siitä lähitalojen asukkaat tekivät ilmoituksen poliisille, no autoa ei enää siinä vaiheessa ajettu ja tyyppi tyrkkäsi naapurinsa ajajan paikalle ja häipyi itse piiloon. Ei puhallutettu, kun ei ollut ajossa, eikä poliisit tienneet kuka oli ollut kuski. Koko illan tyyppi, joka oli ajanut autoa kännissä, uhkaili huutaen, että tappaa sen henkilön, joka soitti poliisin. Tuskin kukaan ilmoittaa vapaaehtoisesti, että soitti poliisin ja menee todistamaan, pienemmästäkin on ihmisiä hakattu hengiltä. Jotain ko. asialle pitää tehdä, moni jättää sen takia ilmoittamatta tai ei ainkaan ole valmis todistamaan..
[/quote]
Ilmoituksen voi tehdä anonyymisti.

Vierailija
47/54 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:49"]

Ei ei.... Mä en itse hyysää rattijuoppoja yhtään!!!!! Tuntuu pahalta lukea että joku oikeasti joutuu miettimään että soittaako poliiseille ja kenen mieli pahoittuu ja meneekö välit jne.... Ei helvetti sentään! Se voi kuule olla vaikka oma lapsesi joka joutuu uhriksi. Mieti sitten kannattiko pistää pää pensaaseen.

[/quote]

Olen täysin tietoinen noista kauhuista, joita rattijuopot saa aikaan.

En vain pysty.

ap.

Vierailija
48/54 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin vaimo sekosi loppuelämäkseen, kun rattijuoppo ajoi heidän ekaluokkalaisen kuoliaaksi.

Ilmoita poliisille, ottavat tarkkailuun.

Vierailija
49/54 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt, mitä muuta hyötyä on poliisille ilmoittamisesta kuin se, ettei jää ap.:n omalletunnolle, jos jotain sattuu?

Milloin poliisit tulee ja tarkistaa sen kuskin tilanteen? Jos kotimatkaa on 10min, kerkeekö poliisit paikalle? No ei kerkee.

Vierailija
50/54 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap:llä miestä, josko niin pistä mies soittamaan tai joku kumminkaima.

Vierailija
51/54 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:56"]Kertokaa nyt, mitä muuta hyötyä on poliisille ilmoittamisesta kuin se, ettei jää ap.:n omalletunnolle, jos jotain sattuu?

Milloin poliisit tulee ja tarkistaa sen kuskin tilanteen? Jos kotimatkaa on 10min, kerkeekö poliisit paikalle? No ei kerkee.
[/quote]
Itselle on käynyt niin, että sattunut partio olemaan lähellä, kun soitin. Kyselivät, minne ajoi ja kuulemma lähdettiin perään. Tästä on alle vuosi.

Vierailija
52/54 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:56"]Kertokaa nyt, mitä muuta hyötyä on poliisille ilmoittamisesta kuin se, ettei jää ap.:n omalletunnolle, jos jotain sattuu? Milloin poliisit tulee ja tarkistaa sen kuskin tilanteen? Jos kotimatkaa on 10min, kerkeekö poliisit paikalle? No ei kerkee. [/quote] Itselle on käynyt niin, että sattunut partio olemaan lähellä, kun soitin. Kyselivät, minne ajoi ja kuulemma lähdettiin perään. Tästä on alle vuosi.

[/quote]

Hyvä, mutta harvinainen tuuri.

Vierailija
53/54 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten rattijuopumustapaukset Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen alueella.

Tarkastelin rattijuopumukseen ja törkeään rattijuopumukseen syyllistyneiden nuorten ikäjakaumaa

vuosina 2010- 2014 Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen poliisiasemien alueilla. Poliisilaitoksen alueella

on seitsemän poliisiasemaa. Poliisiasemien alueet ovat kovin erilaiset. Vantaan poliisilaitoksen

aluetta ei voi verrata suoraan Mäntsälän tai Nurmijärven alueen poliisiasemien alueisiin, mutta

yhteneväisyyksiä nuorten rattijuopumustapauksista voidaan kuitenkin havaita.

Vuosien 2010–2014 (toukokuu) aikana Vantaan, Loviisan, Nurmijärven ja Mäntsälän poliisiasemien

alueilla on jäänyt vain yksi alle 15-vuotias henkilö kiinni rattijuopumuksesta. Hyvinkään, Porvoon ja

Järvenpään poliisilaitosten alueilla tarkasteluajanjaksolla ei ole jäänyt kiinni alle 15 -vuotiaita

rattijuopumuksesta epäiltyjä.

Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen alueella on jäänyt 15- 17 -rattijuopumuksesta epäiltyjä seuraavasti.

v.2010 27 poikaa ja 23 tyttöä, v. 2011 45 poikaa ja 18 tyttöä, v. 2012 32 poikaa ja 11 tyttöä, v. 2013

19 poikaa ja 6 tyttöä ja tänä vuonna viiden ensimmäisen kuukauden aikana 3 poikaa ja 3 tyttöä.

Vuosina 2011 ja 2012 poliisin tietoon tuli hyvin erikoinen ilmiö. Nuoret juopottelivat perjantaiiltapäivisin

koulun jälkeen ja kotiin mentiin illalla mahdollisesti mopolla tai kevytmoottoripyörällä

alkoholin vaikutuksen alaisena. Ilmiö oli helposti tunnistettavissa ja löydettävissä sosiaalisen median

kautta. Varmaan vastaavaa tapahtuu vieläkin, mutta se ei ole enää sellainen ilmiö, josta puhuttaisiin

laajemmassa mittakaavassa sosiaalisessa mediassa. Tähän ikäluokkaan kuuluvia nuoria epäiltiin

rattijuopumuksista ikäryhmään nähden eniten Järvenpäässä, ja seuraavaksi Vantaalla.

http://www.poliisi.fi/poliisi/ita-uusimaa14/home.nsf/files/1AC6E18933261758C2257D0B002286FE/$file/Kolumni%202014-07-04%20Arokoski.pdf

Vierailija
54/54 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattijuopumukset ovat ns. poliisin valvonnassa esiin tulevia rikoksia. Entistä harvemmin poliisille

ilmoitetaan epäillystä rattijuopumustapauksesta. Vantaan poliisiaseman alueella epäillyistä

rattijuopumuksista ilmoittaminen on pysynyt samalla tasolla viime vuoden kanssa. Muilla alueilla

kansalaisten ilmoittamien tapausten määrä on laskenut viime vuodesta noin 30 % vastaavaan

ajankohtaan nähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän