Tyttären poikakaverin äiti on juoppo ja isäkin kohta
Todella kurja tilanne. Tytär ei lähde niiden kyytiin, kun ovat humalassa, mutta poikaystävä joutuu menemään, kun tulevat kännissä hakemaan.
Tidedän tietysti, että minun kuuluu soittaa poliisille, mutta.....
Jos olisi vaikka oma mieheni olisi juoppo ja ajelisi humalassa, soittaisin poliiseille, mutta nyt en :c
Itkettivät poikaa viimeksi, kun huomautti vanhemmilleen juomisesta.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:59"]
On poika ollutkin meillä yötä, se ei ole ongelma, mutta kun aamulla tulevat hakemaan, silloin jo ovat humalassa...
ap.
[/quote]Eli poika jää teille. Ei saa laittaa ihmistä humalaisen kuskin kyytiin.
[/quote]
Että siis puhallutan ne vanhemmat, ennenkuin luovutan niiden lapsen?
Enhän minä niitä käy haastattelemassa, poika kertoo sen jälkikäteen tyttärelleni.
ap.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:58"]
Minkäikäinen tyttäresi on? Entä tämä poikaystävä?
[/quote]
Tyttö 16v ja poika samoin.
ap.
[/quote]
Provo tämäkin.
En usko, että ketään 16 vuotias menisi kännisten kyytiin pakolla.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:58"]
Minkäikäinen tyttäresi on? Entä tämä poikaystävä?
[/quote]
Tyttö 16v ja poika samoin.
ap.
[/quote]
Provo tämäkin.
En usko, että ketään 16 vuotias menisi kännisten kyytiin pakolla.
[/quote]
Siis kukaan.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:58"] Minkäikäinen tyttäresi on? Entä tämä poikaystävä? [/quote] Tyttö 16v ja poika samoin. ap. [/quote] Provo tämäkin. En usko, että ketään 16 vuotias menisi kännisten kyytiin pakolla.
[/quote]
Huh, no voi kun olisin helpottunut, jos olisin keksinyt koko jutun.
Jos poika on jo monet itkut itkenyt vanhempien takia, se alkaa olla jo melko nöyrä, ettei sytytä joka kerta uutta sotaa. Viimeksi ne oli kaikki viikonlopun pojan perheen mökillä...kun koko päivä oltiin ihan vaan pikkasen maisteltu, poika sitten huomautti, että voisiko ne lopettaa, kun huomenna on ajettava autoa. Siihen sitten isä riemastui ja haukkui pojan, kun se ei luota vanhempiensa arvostelukykyyn ja siihen että ne osaisi huolehtia lapsista.
Arvaten poika alkoi itkeä, pyysi tyttäreltäni häpeissään anteeksi vanhempiensa käytöstä ja tyttäreni soitti minulle. Onneksi vanhemmat sammuivat ja sovittiin katsoa aamuun, josko asia olisi ok. Tulivat kotiin vasta seuraavana iltana, joivat vain kahvia... Ihme kyllä, isä muisti tapahtuneen ja pyysi tyttäreltäni anteeksi!!
Perheen äiti on ollut alkoholisti jo vuosia, nyt sitten kuulemma isä ottaa mukana, ettei äidin tarvitse hävetä juomistaan yksin...WOW!
ap.
Ymmärrän huolesi ja mikset ole soittanut:/ jatkossa soita yksin ollessa häkeen ja kerro rekkari + nimet. Voit ilmoittaa taparattijuoposta silloinkin, kun he eivät ole juuri ajamassa, niin poliisit saavat tiedon ja ns. tarkkailevat tilannetta kun ehtivät. Tyttärelle ei kannata kertoa turhaan, ettei välit mene.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:58"] Minkäikäinen tyttäresi on? Entä tämä poikaystävä? [/quote] Tyttö 16v ja poika samoin. ap. [/quote] Provo tämäkin. En usko, että ketään 16 vuotias menisi kännisten kyytiin pakolla.
[/quote]
Jos poika on jo monet itkut itkenyt vanhempien takia, se alkaa olla jo melko nöyrä, ettei sytytä joka kerta uutta sotaa. Viimeksi ne oli kaikki viikonlopun pojan perheen mökillä...kun koko päivä oltiin ihan vaan pikkasen maisteltu, poika sitten huomautti, että voisiko ne lopettaa, kun huomenna on ajettava autoa. Siihen sitten isä riemastui ja haukkui pojan, kun se ei luota vanhempiensa arvostelukykyyn ja siihen että ne osaisi huolehtia lapsista.
Arvaten poika alkoi itkeä, pyysi tyttäreltäni häpeissään anteeksi vanhempiensa käytöstä ja tyttäreni soitti minulle. Onneksi vanhemmat sammuivat ja sovittiin katsoa aamuun, josko asia olisi ok. Tulivat kotiin vasta seuraavana iltana, joivat vain kahvia... Ihme kyllä, isä muisti tapahtuneen ja pyysi tyttäreltäni anteeksi!!
Perheen äiti on ollut alkoholisti jo vuosia, nyt sitten kuulemma isä ottaa mukana, ettei äidin tarvitse hävetä juomistaan yksin...WOW!
ap.
[/quote]
Jos kotiolot ovat tuollaiset, poika voisi aivan hyvin muuttaa omilleen.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:16"]
[/quote]
ap.
[/quote]
Jos kotiolot ovat tuollaiset, poika voisi aivan hyvin muuttaa omilleen.
[/quote]
Voisin ottaa sen pojan meille, todella mukava kaveri, mutta se ei ole minun päätettävissä oleva asia.
Ei se halua koto alähteä, ne on kuitenkin sen vanhemmat ja se välittää niistä.
ap.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:21"]
Ymmärrän huolesi ja mikset ole soittanut:/ jatkossa soita yksin ollessa häkeen ja kerro rekkari + nimet. Voit ilmoittaa taparattijuoposta silloinkin, kun he eivät ole juuri ajamassa, niin poliisit saavat tiedon ja ns. tarkkailevat tilannetta kun ehtivät. Tyttärelle ei kannata kertoa turhaan, ettei välit mene.
[/quote]
Ai voinko, ottaako ne oikeasti tosissaan?
ap.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:18"]
Tietysti soitat poliisille, kun joku lähtee kännissä rattiin. Lisäksi teet lastensuojeluilmoituksen.
[/quote]
Noin minäkin sanon toisille, mutta omalle kohdalle kun sattuu, ei se enää olekkaan niin helppoa.
Kuinka moni oikeasti on soittanut poliisille? Varmasti jokainen joka on joskus nähnyt kuskin olevan humalassa...not.
ap.
[/quote]
Itse asiassa monesti. Ei ole niin vaikeaa, lapsikin sen osaa (kyllä, soitin jo nuorena). Vaikeampaa olisi elää sen kanssa, ettei soita, vaikka näkee.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:21"]
[/quote]
Ai voinko, ottaako ne oikeasti tosissaan?
ap.
[/quote]
Kyllä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:18"] Tietysti soitat poliisille, kun joku lähtee kännissä rattiin. Lisäksi teet lastensuojeluilmoituksen. [/quote] Noin minäkin sanon toisille, mutta omalle kohdalle kun sattuu, ei se enää olekkaan niin helppoa. Kuinka moni oikeasti on soittanut poliisille? Varmasti jokainen joka on joskus nähnyt kuskin olevan humalassa...not. ap. [/quote] Itse asiassa monesti. Ei ole niin vaikeaa, lapsikin sen osaa (kyllä, soitin jo nuorena). Vaikeampaa olisi elää sen kanssa, ettei soita, vaikka näkee.
[/quote]
Nostan hattua sinulle, olen itse luuseri.
ap.
Sinä munaton ihminen siellä!!!!! Mitä jos ne ajavat vaikka lapsen kuoliaaksi! Hymistelisitkö silloinkin vaan tekopyhästi"en voinut soittaa poliiseille, ettei rattijuoppo vaan suuttuisi minulle". Ei helvetti, tekisi mieli ravistella sinua!!!!!! Sun kuuluu puuttua asiaan, älä hyvä nainen pistä päätäsi piiloon!
miten voit elää sen jälkeen jos jotain peruuttamatonta tapahtuu ja katselet sitä vain kerta toisensa jälkeen sivusta!
"Ennen rattijuoppo oli kiireellinen tapaus, joka vaati poliisipartiota paikalle. Nyt rattijuoppotehtävä saatetaan siirtää seurantaan. Se tarkoittaa käytännössä, ettei asialle tehdä mitään, ellei samasta tapauksesta soiteta useaan kertaan", lataa Lepistö Satakunnan Kansalle.
Lepistö myös kyseenalaistaa sen, tietävätkö sisäministeri Päivi Räsänen (kd.) ja polisiylijohtaja Mikko Paatero, millainen tilanne kenttätyössä vallitsee nykyisin. Lepistön mielestä poliisiin PORA III -hallintorakenneuudistus ei ole tilannetta ainakaan helpottanut.
"Haluan kysyä heiltä, onko uudistus tuonut säästöjä ja tietävätkö he, millainen tilanne kentällä on. Tervetuloa keskustelemaan."
"Poliisien väheneminen on huono juttu. Se ei silti ole rakenneuudistuksen vika, eikä kukaan ole luvannut lisää poliiseja", Paatero sanoo Satakunnan Kansalle.
http://www.talouselama.fi/uutiset/ilmoitus+rattijuopLepistö myös kyseenalaistaa sen, tietävätkö sisäministeri Päivi Räsänen (kd.) ja polisiylijohtaja Mikko Paatero, millainen tilanne kenttätyössä vallitsee nykyisin. Lepistön mielestä poliisiin PORA III -hallintorakenneuudistus ei ole tilannetta ainakaan helpottanut.
"Haluan kysyä heiltä, onko uudistus tuonut säästöjä ja tietävätkö he, millainen tilanne kentällä on. Tervetuloa keskustelemaan."
Uutiskirjeestä saat muutkin uutiset päivittäin.
Tilaa uutiskirje
Paateron mukaan poliisien väheneminen ei kuitenkaan johdu rakenneuudistuksesta.
"Poliisien väheneminen on huono juttu. Se ei silti ole rakenneuudistuksen vika, eikä kukaan ole luvannut lisää poliiseja", Paatero sanoo Satakunnan Kansalle.osta+tuskin+johtaa+enaa+mihinkaan++poliisi+sakalle+tarkoittaa+kaytannossa+ettei+asialle+tehda+mitaan/a2260592
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:18"] Tietysti soitat poliisille, kun joku lähtee kännissä rattiin. Lisäksi teet lastensuojeluilmoituksen. [/quote] Noin minäkin sanon toisille, mutta omalle kohdalle kun sattuu, ei se enää olekkaan niin helppoa. Kuinka moni oikeasti on soittanut poliisille? Varmasti jokainen joka on joskus nähnyt kuskin olevan humalassa...not. ap. [/quote] Itse asiassa monesti. Ei ole niin vaikeaa, lapsikin sen osaa (kyllä, soitin jo nuorena). Vaikeampaa olisi elää sen kanssa, ettei soita, vaikka näkee.
[/quote]
ap.
[/quote]
allekirjoitan.
Just joo, eli saan ilmoittaa, mutta poliisi ei tee mitään. Taidan siirtää vastuun nyt vaikka palstalaisille.
ap.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:31"]
[/quote]
ap.
[/quote]
Et ole luuseri. Suosittelen selvittämään rekkarin ja sitten vaan 112 ja selität tilanteen. Älä sano nuorille mitään, niin kukaan tuskin edes miettii sinun olevan soittaja.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:40"]Just joo, eli saan ilmoittaa, mutta poliisi ei tee mitään. Taidan siirtää vastuun nyt vaikka palstalaisille.
ap.
[/quote]
Heh heh, et voi siirtää vastuuta. Et puhelulla mitään häviä, mutta me ei voida soitella "netistä luin, että ois yks rattijuoppo jossain". Aikunen ihminen! Tai sitten olet provo.
Miten selität tyttärellesi, jos ajavat kolarin ja tämän poikaystävä kuolee? Ettet uskaltanut soittaa? Soita.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 20:59"]
On poika ollutkin meillä yötä, se ei ole ongelma, mutta kun aamulla tulevat hakemaan, silloin jo ovat humalassa...
ap.
[/quote]Eli poika jää teille. Ei saa laittaa ihmistä humalaisen kuskin kyytiin.