Auttakaa!!!!!!!!!!!!! Löysin toukan sängystä???
Löysin tässä toukan mun sängystä pari viikko sitte, no tänään löysin taas, oli. Putsaamassa mun sängyn reunoja. Sieltä vipelsi sitten pikku kaveri. Oon tosi herkkä tämmöisille kavereille, ainoo asia mikä mua helpottaa on se että jos joku kertoo että en ole ainoa joka on löytäny semmosia. Vaikutti turkiskuoriaisen toukalta, 1cm, alta se oli vaalea. Muutto edessä, seuraako tavaroitten seassa? Miten saan ke pois?
Kommentit (17)
Imuroi, myrkytä, ilmoita isännöitsijälle, seuraa mukana.
Meillä myrkytettiin koko 41 huoneiston taloyhtiö, kun sottapytyn kämpästä levisivät elukat kaikkialle.
Turkiskuoriainen. Ällöttävä, mutta ei vaarallinen.
Täältä ohjeet hävittämiseen: https://stick.fi/blogi/turkiskuoriaiset/
Vierailija kirjoitti:
Lude
Ei ole luteet noin isoja, tuollainen toukka on taatusti turkiskuoriaisen toukka.
Jos oli karvatupsu perässä niin on turkiskuoriaisen tuokka. Voivat asustella esim. lakanakaapissasi ja sieltä päätyneet sänkyyn.
Minä löysin miehen sängystä vaalean nuoren naisen, muutin heti pois.
Aika moni kuolee pakkasessa tai suuressa lämpötilassa. Katso netistä tietoa!
T. Kaikki viltit ja matot ulkona sokeritoukkien takia :)
Paperitoukka? Purevatkin vielä, jos kokevat olon uhatuksi.
Minulla on ollut turkiskuoriaisia. Oli koko talossa, mitä en sisään muuttaessa tiennyt. Ne ovat hyvin vaikeasti hävitettäviä.
Kun muutin seuraavaan asuntoon, oli onneksi talvi ja pakkasta. Ostin suuren määrän kannellisia muovilaatikoita. Kaikki, siis todella ihan kaikki tekstiilit pahvilaatikoihin ja ulos pakkaseen. En muista enää aikaa, mutta useampia vuorokausia pidin. Asunnossa johon muutimme oli sauna. Uudessa asunnossa kaikki laatikot vuorotellen saunaan. En jälleen muista käsittelyaikaa tai lämpötilaa, mutta aika oli pitkä. Lisäksi pöyhin varovaisesti laatikkoja saunassa, jotta lämpö menisi myös sinne keskelle. Lämpötilassa täytyy huomioida muovilaatikoiden ja vaatteiden syttymisriski.
Kaikki muukin sellainen tavara joka kesti em. käsittelyt pakastin ja saunotin. Esim. astiat, kirjat. Elektroniikka ja muu joka ei tuollaista käsittelyä kestä, meni roskiin. Esim. sohva, sänky jotka eivät mahtuneet saunaan.
Sanoisin kokemuksesta, että turkkareita ei itse pysty hävittämään myrkyillä hengiltä. Ammattilaiset tietysti pystyvät. Se vain edellyttää, että kaikki kerros-tai rivitalon asukkaat noudattavat myrkyttäjien ohjeita. Minun ensimmäisessä talossani näin ei ollut. Mutta tuo pakkas- ja saunakäsittely tehosi.
Netissä on runsaasti keskusteluja aiheesta. Synkkää luettavaa ja myös minulla samanlaisia kokemuksia ensimmäisestä asunnosta.
käy gynellä vitussasi on matoja. afrikasta levinnyt sukupuoli tauti lääkärin on pakko ilmoittaa tartunnastasi poliisille he kyllä vievät partnerisi testiin jos et itse heille ilmoita. raid suihkutus haaroihin ei auta.
Kokemusta on. Ne saattaa asua esim listojen alla.
Syövät kaikkea tekstiiliä. Vaatteet pitää pestä 60-90C , ja kuivaustelineeltä suoraan jötesökkiin , tiivisti kiinni ja uuteen kotiin.
Sängyn hävittämistä kannattaa harkita
PS, myrkyt on huonoja myös ihmisten hengittää, kannattaa mennä huolellisen pesun ja pakkaamisen kautta.
Huom. matot roskiin
Minulla kanssa,muutin lattialle nukkumaan.Vaatekaapin lattiat ja listat sängyn kohdalta kävi tuholaistorjujat myrkyttämässä. 2 kertaa.Pois huoneistosta puolipäivää. Sitten ne on häipyneet vuosiksi.
Asuu varmaan muualla talossa.
Vyöihrakuoriaiset syö villaa ja muutakin textiiliä. On vaikka on siistiä. Pitää myrkyttää.
Lentää ulkoa kesällä asuntoon.
Hyi saatana polta sänky!!!!!!!!!!!261