Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen aikuiset lapset tulevat kylään, saanko lähteä pois?

Vierailija
26.12.2014 |

Olenko ihan hirveä jos lähden kutsuttuna oman lapsuudenperheeni luokse tänään kahden pienen lapsen kanssa enkä jää tänne kotiin kun miehen jo aikuiset lapset tulevat kylään?

Olemme olleet koko joulun keskenämme ja nyt aamupäivällä minulle soitettiin että lähtekää mukaan, täällä on kaikki sisarukset ja muut minulle tärkeät ihmiset ja lapsille ohjelmaa. Mutta kun mies on luvannut että tänään hänen aikuiset lapset tulevat kahville, niin joudunko kohteliaisuuden takia jäämään tänne kotiin tylsistymään pienten kanssa ja jättämään ulkoilun väliin?

Kyllähän minä huomennakin voin mennä lasteni kanssa pulkkamäkeen ja makkaraa grillaamaan, mutta joutuisin sen tekemään yksinäni, mies ei tällaisiin osallistu. Kerrankin olisi minullekin seuraa. Olen niin paljon yksin lasten kanssa miehen työvuorojen takia, ei täälläpäin edes ole ketään äiti-ystävää jonka kanssa aikaani viettää normaalisti.

Ja kun en tosiaan ole mitenkään läheinen edes näiden miehen aikuisten lasten kanssa. Yli kymmenen vuotta minua dissattiin ja "eristettiin laumasta" kun mies perheensä kanssa teki asioita, minulle oli parempi sopia tai sitten jäin yksin. Joten miksi edes olisin täällä? Kukaan ei kaipaa. Joo joo, täytyy nähdä pikkusisaruksensa. Mutta mitä näkemistä siinäkään on? Lapset leikkivät keskenään ja nämä aikuiset lapset istuvat tuppisuina sohvalla ja hymähtävät jos pikkusisarukset heille jotain yrittävät puhua. Minulle ei puhuta laisinkaan, korkeintaan yksisanaisesti vastataan. Kaikki keskustelu käydään vain miehelle vaikka mitään vihamielistä ei ilmassa olekaan. Olemme vain niin vieraita toisillemme, onko ihme? Synttäreille ei ilmestytä eikä muutenkaan kylässä käydä vaikka kuinka kutsutaan.

Eli, saanko lähteä vai olenko vain paha äitipuoli, teen miten tahansa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähde pois, ei sua siellä kaivata. Lapset haluaa nähdä isänsä, eivät isän naista. Kaikille kivempaa jos lähdet pois murjottamasta.

t. Aikuinen lapsi, joka haluaa nähdä isäänsä, ei isän väenväkisin paikalle raahattua naista, jota en tunne ja josta en pidä."

Sinun mielipiteellä kun ei ole mitään merkitystä, koska olet aikuinen ja vieraana isäsi kodissa. Ja "se nainen" sattuu nyt vain olemaan isäsi rakastettu ja kunnioitettu puoliso. Todennäköisesti isäsi odottaa sitä samaa aikuiselta tyttäreltään. Onks mitään käytöstapoja tai edes sydämensivistystä.

t. ydinperheen äiti ja isoäiti

[/quote]

Vierailija
22/30 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän uusi on oikeasti ihan outo nainen. Ei joku nainen muutu miksikään äitipuoleksi sillä hetkellä, kun nussii isän kanssa. Joten miksi sitä pitäisi nähdä, jos isäänsä haluaa tavata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selkeesti äitiinsä tulleita nämä jämät. Haaroja aukonu nämä sarjanna-supermutsit baarissa jokaselle joka tuopin suostuu ostaan. Valehtelee pillereistä ja kierukoista. Voiko äpäröiltä muunlaista käytöstä odottaakaan? Kyllähän se katkeraksi vetää kun joutuu asumaan mamupatja-äidin kanssa jossain slummissa jossa nistit ahdistelee. Sisaruksillakin on kaikilla eri isä ja joku niistä saa enemmän joululahjojakin. Oma isä ollut jumalan asemassa kun on isän luona ollessa saanut maistaa hetken normaalia perhe-elämää ja maanantaina takaisin helvettiin äidin luo.

Ymmärrän helvetin hyvin tuon katkeruuden kun isä löytää puolison ja tekee lapsia tämän kanssa. Siinä tavallaan hierotaan naamaan se kaikki mistä itse on jäänyt paitsi: normaalista rakastavasta perheestä ja projisoidaan kaikki se viha ja katkeruus miehen oikeaan perheeseen vaikka nämä ovat viattomia. Mutta koska isä on jumal-asemassa, isä jää tästä katkeruudesta ulkopuolelle.

Vierailija
24/30 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin lasten kanssa mäenlaskuun.

Vierailija
25/30 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhempieni ainut yhteinen lapsi. Ties kuinkamonesosavillainen ja sisarpuolia mulla on todella monia, osa äitini ikäisiäkin. Tunnen niin sen ilmapiirin mikä tästä ketjusta huokuu, tiedän niin mitä se on elää sen kaiken keskellä. Olen 38 ja roikun kuin viimeiseen asti tässä tasapaksussa ydinperhe-elämässä jossa samat kuviot toistuu päivästä toiseen, vuodesta toiseen.. olkoon vaikka kuinka tylsää minä en luovuta, aion tehdä kaikkeni ettei minun lapseni joudu keskelle uusperhesirkusta. En voi kun toivoa ettei mieheni tule sellaista järjestämäänkään. Älkää ainakaan niitä lapsia enää jatkokierroksilla tehkö, ihmiset.

Vierailija
26/30 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan aikuisilta lapsilta pitää sietää huonoa käytöstä? Ihan oikeestiko te olette sitä mieltä et yli 30-vuotiaat saa tulla murjottamaan, tiuskimaan ja vaatimaan "äitipuolen" pois lähtöä omasta kodistaan?

Näillä tapauksilla on omia lapsiakin jo ja he käyttää niitä aseena. Pappa ei saa tavata lapsenlapsiaan omassa kodissaa, koska "se nainen" on siellä. 

Naurasin jos ei säälittäis. =(

Vierailija
27/30 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:59"]

Kuinka kauan aikuisilta lapsilta pitää sietää huonoa käytöstä? Ihan oikeestiko te olette sitä mieltä et yli 30-vuotiaat saa tulla murjottamaan, tiuskimaan ja vaatimaan "äitipuolen" pois lähtöä omasta kodistaan?

Näillä tapauksilla on omia lapsiakin jo ja he käyttää niitä aseena. Pappa ei saa tavata lapsenlapsiaan omassa kodissaa, koska "se nainen" on siellä. 

Naurasin jos ei säälittäis. =(

[/quote]

Ihmiset vaan ovat sellaisia. Niin se vain on, 99,9 %. Mua kans hämmästyttää ja välillä naurattaakin kun anoppini, päälle 60 v, jaksaa vieläkin lapsiroolissaan haukkua isänsä "uutta" (vanhaa, 80-v) vaimoa. Joulunakin. Oikeesti kun ei voi kyllä vähempää kiinnostaa taas minua, ja sitten taas entistä paremmin nään miksi jotkin asiat olivat niinkuin olivat, omassa lapsuudessani.

-se moniosavillainen-

Vierailija
28/30 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:57"]

Yli kymmenen vuotta minua dissattiin ja "eristettiin laumasta" kun mies perheensä kanssa teki asioita, minulle oli parempi sopia tai sitten jäin yksin.

[/quote]

Tuossahan tuo lähtökohta tulikin. Onnittelut kun lopulta "voitit".

Vierailija
29/30 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee niin kyllä sitä osaa arvostaa omaa jo väljähtänyttä ydinperhettä. Vaikka täällä yllytetään eroamaan heti jos vähän ihastuu toiseen. Ei tullut ap:stäkään onnellista vaikka "tarttui hetkeen"

Vierailija
30/30 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka kauan aikuisilta lapsilta pitää sietää huonoa käytöstä? Ihan oikeestiko te olette sitä mieltä et yli 30-vuotiaat saa tulla murjottamaan, tiuskimaan ja vaatimaan "äitipuolen" pois lähtöä omasta kodistaan?

Naurasin jos ei säälittäis. =("

Ydinperheen äitinä olen samaa mieltä. Enkä yhtään ihmettele, jos mies on lähtenyt entistä perhettää karkuun ja eronnut, koska monesta kommentista huokuu alkeellisempien käytöstapojen puute, niin x-puolisolta kuin aikuisilta lapsilta. Enkä yhtään ihmettele, miksi isään on etäiset välit. Voi pyhä Sylvi sentään, mitä käytöstä uutta äitiä kohtaan, ihan kuin hän olisi syy entisen perheen huonoihin väleihin.

Ap en sietäisi tuollaista käytöstä omassa kodissani ja pyydä miestäsi toimimaan samoin ja laittamaan aikuiset lapset ojennukseen ja kunnioittamaan sinua ja pienempiä sisaruksia. Kuullostaa x-miniäni käytökseltä, onneksi poika älysi erota, ennen kuin hankkivat lapsia.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi