Luokan hissukoista ja rumista tuli menestyviä
lääkäreitä yms. ja suositut menivät elämäm kouluun...
Kommentit (27)
Minun entinen kiusaajani on tänä päivänä 90 kiloinen työtön ja itse olen oikein sporttinen yrittäjä :D Karma is a bitch!
Mun kohdallani pätee ap:n huomio. Parhaiten pärjää ne jotka eivät olleet kouluaikana sosiaalisesti suosittuja. Tarkoitan siis lähinnä taloudellista pärjäämistä. Itse olin hyvästä perheestä ja melko hyväosainen, sen myötä ihan suosittukin. Minusta tuli sh ja näin 4-kymppisenä tuntuu että mihin se mun elämä katosi?! Olis pitänyt osata edes hyvätuloinen mies hankkia mutta otin rakkaspäissäni duunarin, höpsö kun olin. En mä rakkaudella enää mitään tekis mutta rahalle ois kyllä käyttöä nyt.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:58"]
Meidän yläasteaikaisen luokan nykytilanteeseen tuo teoria ei sovi. Sen sijaan koulutustaso näyttää periytyneen vanhemmilta, ja vanhempien koulutustason suhteen menivät myös yläasteaikojen voimasuhteet. Parempien perheiden lapset siellä johtivat joukkuetta, tosin niillä muutamalla koviksella oli oma roolinsa. Heitä ei kiusattu, koska he kiusasivat muita, mutta koulutettujen perheiden kersat eivät alistuneet kiusatun rooliin, joten he olivat siinä mielessä koko asetelman yläpuolella. Ja ihan hyvin näyttää menevän heillä edelleen. Kiusaajat olivat duunareiden tai työttömien perheiden jälkikasvua.
[/quote]
Meidän luokan kiusaaja oli duunariperheestä, mutta juppi. Kaikki meni mitä tienattiin. Silti muuttivat huonosti rakennetusta työsuhdekämpästään viimeisinä. Jos äitimme ei olisi olleet samassa työpaikassa, olisin saanut taatusti vielä pahemmat vittuilut siitä miten omani hoitaa pöpejä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:52"]
Näin siinä kävi meidänkin yläasteen luokalta :). Se joka viimeksi nauraa, parhaiten nauraa :).
[/quote]
Saman ilmiön huomasin omasta nuoruudestani ja nyt tyttäreni koulukavereista. Suositut tytöt tiputti pöksyt jalasta aika nuorina ja nyt ovat joko yksinhuoltajina tai jopa parisuhteessa, mutta kouluttamattomia kuitenkin. Kymppiluokkaa ja työelämään tutustumista.
Ne hiljaiset ja kiltit lähti opiskelemaan ja näyttävät menestyvän.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:08"]ysillä oli meidän vuoro omistaa vessa ja päättää ketkä pääsee ja millä ehdoilla.
[/quote]
Moni jatkoikin alalla saniteettitilojen puhdistajana.
Luokan hiljaiset ja kiltit ovat usein ajattelevaisia ja älykkäämpiä. Muut päästelevät suustaan estotta mitä tyhmempiä asioita.
Taas jälleen kerran pitää kysyä tämä kyssäri. Taidatte olla aika nuoria?