Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vittua te muka tiedätte rikkaista?

Vierailija
26.12.2014 |

Luinpa tuossa tuota topaa mikä käsitteli sitä, mistä varakkaan ihmisen erottaa. Vastaukset saivat minut vihaiseksi. Olen hyvin varakkaan perheen tytär, perheeni on itse tienannut omaisuutensa metsäalalla. Ensinnäkin, miksi te aasit arvostatte vanhaa, perittyä rahaa (eli näitä ikivanhoja, rahansa sorrolla haalineita suomenruotsalaisia sukuja) ettekä sitä, kun tavallinen ihminen tekee helvetisti työtä toteuttaakseen unelmansa? Ehkä vanhempani ovat niitä kauheita nousukkaita, mutta ainakin he ovat itse omalla kekseliäisyydellä, pitkäjännitteisyydellä ja sisulla rikastuneet.

Sitten, ne vituttavat yleistykset rikkaiden ulkonäöstä. Asun suomen kalleimmalla alueella (Westend, Espoo) ja näen siis paljon hyvin varakkaita ihmisiä. Niin perityn rahan pullamössö suomenruotsalaisia kuin omat rahansa ansainneita. Ja arvatkaa mitä - meitä on yhtä monenlaisia kuin kaikkia muitakin. On niitä joista varakkuutta ei huomaa (pieni osa), niitä joista se näkyy kilometrin päähän ja sitten niitä jotka ovat yleisesti siistin näköisiä, hieno kämppä ja auto usein paljastaa. Pointtini on se, että älkää kirjoitelko paskaa tänne totuutena, kun moni teistä ei  mitään asiasta tiedä. 

P.S se oikea vastaus siihen mistä rikkaan tunnistaa on puheet. Keskustelunaiheet paljastaa rahallisen tilanteen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:14"]

Olen kyllä vastannut tuohon kysymykseen "mistä näkee, että joku on varakas" tällä palstalla aiemminkin, että viime kädessä ei mistään. Toki varakkaille kasaantuu joitakin piirteitä, kuten hyväkäytöksisyyttä, varmuutta, tietoisuutta oikeuksistaan ja heillä on turvallisuudentunne, kun ei ole taloudellisia huolia.

En myöskään ymmärrä, mistä otat tuon ajatuksen, että "vanha raha" olisi jotenkin arvostettavampaa kuin kovalla työllä ansaittu raha. "Vanha raha" varmasti miellyttää sen vuoksi, koska usein nämä käyttäytyvät miellyttävästi ja kohteliaasti ja kukapa ei sellaisesta pitäisi asiointitilanteissa.

Avauksesi kuulostaa siltä, että olet nuori (ja lapsellinen).

[/quote]

Bullshit.

[/quote]

Olipas nyt tosi terävää kommenttia, hei! Ihan viilsi.

[/quote]

No ei teidän ns. parempiosaisten kanssa voi keskustella järkevästi.

[/quote]

Tuo "Bullshit" -kommentti nyt vei tätä keskustelua järkevään suuntaan?

Selvä..

[/quote]

Eh... Haluatko ihan oikeasti kilpailla kanssani jossain sivistyksen määrässä? Sen mitä rahassa sinulle häviän voitan suvereenisti oppineisuudessa. Tämä on ihan fakta. Mistään vitun Westendistä ei löydy YHTÄ AINUTTA perhettä joka voisi kilpailla kanssani.

Vierailija
22/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hanki nyt jostain se itsetunto. Ettei ne suomenruotsalaiset pullamössöt niin ahdistaisi eikä sun tarvisisi mieltäsipahoittaa kun Vauvapalstalla ei sun vanhempia kunnioiteta ja arvosteta. Kuule usko pois että niillä perityilläkin rahoilla on murheensa ja sukuyrityksen sisällä on kaikennäköistä haastetta ja murhetta. Kaikki ei vaan huutele vittua ja perkelettä sen sisun osoittamiseksi eikä se suomenruotsalaisuus ole tae pullamössöstä. Ihan samoin kuin varallisuus ei välttämättä näy päälle. Odota vielä pari vuotta niin säkin näet hiukan syvemmälle ja laajemmmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän koska oon rikkaasta perheestä

Vierailija
24/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:07"]

Ja heti kun joku asiasta tietävä rohkenee kirjoittaa aiheesta, tullaan haukkumaan hulluksi. Millälailla mikään ap:n kirjoittama asia viittaa mielisairauteen ja avohoitoon? Typeryksen ainoa argumentti on loukkaus.

[/quote]

Ei sairauteen viittaa mikään. Sairaat ovat sairaita eikä siinä ole hävettää. Huonot käytöstavat ja kamala asenne ovat oma valinta, sairaus ei. Tuo kielenkäyttö kertoo kyllä hyvin paljon ihmisestä.

Vierailija
25/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikki ovat perintörikkaita pullamössöjä. Ansiotonta arvonnousua. Hyvinvointivaltio, jep jep.

Vierailija
26/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä vastannut tuohon kysymykseen "mistä näkee, että joku on varakas" tällä palstalla aiemminkin, että viime kädessä ei mistään. Toki varakkaille kasaantuu joitakin piirteitä, kuten hyväkäytöksisyyttä, varmuutta, tietoisuutta oikeuksistaan ja heillä on turvallisuudentunne, kun ei ole taloudellisia huolia.

En myöskään ymmärrä, mistä otat tuon ajatuksen, että "vanha raha" olisi jotenkin arvostettavampaa kuin kovalla työllä ansaitturaha. "Vanha raha" varmasti miellyttää sen vuoksi, koska usein nämä käyttäytyvät miellyttävästi ja kohteliaasti ja kukapa ei sellaisesta pitäisi asiointitilanteissa.

[/quote]

Hyvä käytös? Ihan totta, ei. Sanotaan että osataan paremmin peitellä yhtä sun toista, silleen kivan sivistyneesti. Mutta samoja ihmisiä kaikkialla. Rikkaissa ja köyhissä.

Vierailija
27/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:15"]

En myöskään ymmärrä, mistä otat tuon ajatuksen, että "vanha raha" olisi jotenkin arvostettavampaa kuin kovalla työllä ansaittu raha. "Vanha raha" varmasti miellyttää sen vuoksi, koska usein nämä käyttäytyvät miellyttävästi ja kohteliaasti ja kukapa ei sellaisesta pitäisi asiointitilanteissa.

[/quote]

Bullshit.

[/quote]

Olipas nyt tosi terävää kommenttia, hei! Ihan viilsi.

[/quote]

No ei teidän ns. parempiosaisten kanssa voi keskustella järkevästi.

[/quote]

Tuo "Bullshit" -kommentti nyt vei tätä keskustelua järkevään suuntaan?

Selvä..

[/quote]

Eh... Haluatko ihan oikeasti kilpailla kanssani jossain sivistyksen määrässä? Sen mitä rahassa sinulle häviän voitan suvereenisti oppineisuudessa. Tämä on ihan fakta. Mistään vitun Westendistä ei löydy YHTÄ AINUTTA perhettä joka voisi kilpailla kanssani.

[/quote]

En halua kilpailla. Odotan, että kykenet perustelemaan kommenttisi, jos olet eri mieltä.

Sitä odotellessa..

Vierailija
28/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden nokitteluketju vauvapalstalla? Teillä on liikaa aikaa, antakaa potkut muutamalle palvelijalle.

Vierailija
29/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti rikas, en asu pääkaupunkiseudulla. Miksi asuisin, sillä siellä ei ole minulle tarjolla mitään sellaista, mistä välitän. Mieluummin rauhallinen järvimaisema keskellä Suomea kuin pikkuruinen tontti tylsällä omakotialueella.

Vierailija
30/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen hyvin varakkaan perheen tytär"

Olet varakkaan perheen tytär, mutta oletko itse varakas, jotta voisit keskustella asiasta oman kokemuksesi kautta? Ja toisekseen, on ikävää, että hyvän perheen tytär tai jopa aikuiseksi kasvanut nainen käyttää omia sukupuolielinten nimiä, tukeakseen tai saadakseen palstatilaa omalle kommentille tai nimittämällä köyhiä aasiksi. Se ei tunnu sivistyneeltä, puhumattakaan sydämensivistyksestä, jos ei edes osaa arvostaa ihmisiä, oli oma tai perheen varallisuus mikä tahansa.

Varakkuus on pitkälti omien korvien välissä, joku voi tuntea itsensä rikkaaksi jo muutaman sadantuhannen omaisuusmassoilla ja toiselle tarvitaan satojen milj. massat. Suomessa rikkaita on todella hyvin vähän, verrattuna moneen muuhun maahan ja elävät samanlaista elämää kuin muutkin kansalaiset, tekemättä siitä sen kummenpaa numeroa.

Todella köyhä voi kyllä ymmärtää, millaista on elää rikkaana, sillä siitäkin löytyy paljon tietoja ja moni suku on sen ihan omakohtaisesti kokenut esim. 90-luvulla ja tämän ajan merkit viittaavat, että vielä yhä useampi ymmärtää mitä on elää rikkaana tai köyhänä, kun varallisuus-ja omaisuusmassat vaihtavat omistajaa. Se on luonnonlaki ja historiaa toistaa itseään, sillä jo vanha sananlasku sanoo, että edellisten sukupolvien varallisuuden tuhoavat seuraava sukupolvi tai sitä seuraava, joka elää tavallisen ihmisen elämää. Näin on käynyt lähes kaikille suvuille ja omaisuus on haihtunut taivaan tuuliin. Jos olet lukenut historiaa, tiedät kyllä miten on käynyt monille mahtisuvuille ja historia toistaa itseään.

Vierailija
31/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti rikkaan ja etenkin sydämeltään  sivistyneen ei tarvitse hoilottaa tällä palstalla  rikkauttaan tai köyhyyttään.  Jollakin on vanha rahaa ja jollain uudempaa, jollain  on velkaa, ehkä omaa tyhmyyttään tai huonoa onneaan. Sivistystä tai älyä ei rahalla saa.

Vierailija
32/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.llä on ainakin kusi noussut päähän jaksaa vanhempiensa rahoilla retostella. Mitähän itse on saanut elämässään aikaan ? Tuskinpa muuta kuin kusipäisen luonteen.

Vierailija
33/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"P.S se oikea vastaus siihen mistä rikkaan tunnistaa on puheet. Keskustelunaiheet paljastaa rahallisen tilanteen."

Kerro nyt hiukan tarkemmin. Mitä mahtaa olla nuo keskustelunaiheet, onko se sää, kalastus, metsästys, leipominen, siivous, pörssikurssit, suhdanteet, korot vai mikä? Ja kuka on rikas? - tarvitaanko siihen puolen miljoonan vai tuhansien miljoonien omaisuusmassat. Asuinpaikka ei mielestäni vielä kerro  mitään, sillä useimmilla rikkailla on useampi koti ja kalliilla asuinalueilla voi asua kuka tahansa, jopa käyhä, ainakin vuokralla.

Nykyään ei juuri varakkaita perheyrityksiä ole, vaan kaikki ovat pörssiyhtiöitä, jolloin omistus voi vaihtua millä hetkellä hyvänsä.

Vierailija
34/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persereikiä on näköjään tämäkin keskustelu täynnä. Minulla ei ole kyrpä pystyssä vaikka omaisuutta on taatusti enemmän kuin näillä pikkurahalla leuhkijoilla. Eipä ole tarvetta todistella asian puolesta.

Vierailija
35/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Westend nyt ei ole kovin kaksista. Aika nolo alue. Ja juuri nousukkaat kertovat kovaan ääneen Dubain matkoistaan ym.

Vierailija
36/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ap:ta siis nyt oikein risoo? miksi sä erikseen haukut suomenruotsalaisia rikkaita? onhan niitä suomenkielisiäkin perityn rahan saaneita. ja ap:lle tiedoksi; sun lapsetkin tulee aikanaan perimään sut, mitä ne sitten on? nouveau riche -pullamössönousukkaita? ooh, miten paljon hienompaa kuin suomenruotsalainen vanhan rahan perijä, joka muuten ymmärtää olla rahoistaan ihan hiljaa eikä huutele kirosanojen saattelemana hölmöyksiä av-palstalla.

Vierailija
37/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oli mun mielestä iaka huvittavaa kun lapsuudessa mummoni naapurissa Espoon Oittaan suunnalla asu varakas(hyvin)suomenruotsalainen perhe jolla oli todella iso kartanomainen talo ja hevosia talleineen yms,satuin sitten kysymään nyt jouluaattona äidiltäni mitä sille perheelle on mahtanu tapahtuna sittemmin kun en ole heistä kuullut 15vuoteen tai siis yksi heidän 6lapsestaan oli kaverini.Äitini kerto että nuo talot hevosineen olivat pelkkää velkaa eli pankin ja koko helahoito otettiin pois lopulta -98vuonna.Jasiitä perhe sitten päätyi kaupungin vuokra-asuntoon =) pointtini:en olisi ikinä uskonut!Luulin että olivat oikeesti rikkaita.

Vierailija
38/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen hyvin varakkaan perheen tytär, perheeni on itse tienannut omaisuutensa metsäalalla"

No, sitten sinä varmaan ymmärrät, ettei sitä käyttörahaa ole sen enempää kuin köyhällä, jos varat ovat kiinni metsässä tai kiinteistön seinissä vaan päinvastoin, kun omaisuus vaatii sijoittamaan entisestään metsänhoidollisiin töihin ja kunnossapitoon, ellei sitten syö omaa varallisuuttaan ja omaisuus vähenee entisestään, sillä myyntipuun kasvamiseen ei riitä yksi ihmisikä vaan tarvitaan 80-100-vuotta ja kiinteistöjenkin arvo laskee, ellei niistä pidä huolta eli kyllä se rikkaankin elämä voi olla hyvinkin tavallista, samoin keskustelunaiheet, kun käteistärahaa on vähän.

Vierailija
39/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää päivääkään näitä nousukkaita. Olen ottanut tavoitteekseni seuraavan viiden vuoden ajaksi että teen kaikkeni jotta pilvilinnoissa asustelevat prinsessat tipahtavat. Tämä ei ole kateutta vaikka se siksi halutaan leimata. Kyse on oikeudentunnosta. "Miksi vihaat?" kuulen kysymyksen. En vihaa. Se että tyttäret opiskelevat jossain Hankkenissa ja isipappa on perinyt metsää epäoikeudellisilla perusteilla ei saa minua luovuttamaan siitä ideasta että tiputan nämä tyttäret pihalle. Se tapahtuu viimeistään siinä vaiheessa kun hankkiutuvat raskaaksi jollekin sedukkalan urholle.

Vierailija
40/47 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:09"]Kuusisaari tai Lehtisaari on muistaakseni kalliipia alueita kuin Westend, ap. Toisekseen toi kiroilu on rumaa.
[/quote] Ja Lauttasaari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme