Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri otti jouluvalot alas jo tänään

Vierailija
26.12.2014 |

Naapuri meni ja otti jouluvalokoristeet alas jo tänään. Siitä plussat! Tämä on positiivista kehitystä, ettei niitä pidetä helmikuulle asti.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri koristelee kotinsa jo marraskuussa ylitsepursuavasti.Koristeet lähteekin sitten jo heti joulupäivänä helkkarinmoisella kolinalla.

Vierailija
2/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuttipukki korjaa joulun meiltä 13.1. Silloin alkaa härkäviikot. Kolmen kuninkaan aika on vasta loppiaisena. Joulu on meille pidempi juttu kuin aaton lahjaröykkiö. Ja se on ihanaa. Saa kantaa joulua mukanaan 1.5 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 09:54"]Joulupyhän tunnistaa maallistuneinkin ihminen siitä, että silloin ei mennä töihin.

[/quote]

Paitsi nämä pullamössösukupolven edustajat jotka elää toisten rahoilla ja nostaa avustuksia. Heill on joulu ainainen.

Vierailija
4/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä voi olla myös pihi ihminen joka haluaa säästää sähkössä.

Vierailija
5/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes viitsinyt laittaa koko jouluvaloja laiskutani. Eipä tarvii kerätä sitten poiskaan. :)

Vierailija
6/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 11:49"]

Mä en edes viitsinyt laittaa koko jouluvaloja laiskutani. Eipä tarvii kerätä sitten poiskaan. :)

[/quote]

Mä en meinannu myöskään, tein kuitenkin omituisen viritelmän, lämäsin valot tohon kukkaan. Nyt on joulukuusi :D

Vierailija
7/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! Turha sitä tsiisusta on viikkotolkulla juhlia. Tsiisuksen juhlahan tuo on. Käytännössä nykyään vain lapsien juhla.

Vierailija
8/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan juntit pitää jouluvaloja tammikuuhun asti. Todella paska tekosyy sanoa niitä ulkovaloiksi. Hommatkaa valotolppa pihaan kuten meilläkin on!

Vierailija
9/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko naapuri myös niihin ihmisiin, jotka huokaisevat juhannuspäivänä, että kesä on ohi? Meillä viritetään valot parvekkeelle 1. adventtina ja otetaan alas pääsiäisenä. Ovat talvivalot, eivät jouluvaloja. 

Vierailija
10/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi meni hautuumaalle meilla tanaan! Haluan kotini ennalleen joulupaivan jalkeen!

Vierailija
11/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Vierailija
12/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on ihan liikaa juhlaa ja muuta kivaa. Tympeä, pahantuulinen arki on paras.  

Vierailija
13/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan tänään pois kaikki juoluun liittyvän, myös pihan talvivalot lähtee tänään pois.

Vierailija
14/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 07:29"]

Mä otan tänään pois kaikki juoluun liittyvän, myös pihan talvivalot lähtee tänään pois.

[/quote]

Tyhmä kun olet.

Vierailija
15/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 07:29"]Mä otan tänään pois kaikki juoluun liittyvän, myös pihan talvivalot lähtee tänään pois.
[/quote]
Miten ne pihan talvivalot jouluun liittyy?

Vierailija
16/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lähtee tänään kuusi pihalle ja joulukoristeet varastoon. Nyt aletaan odottaa kevättä!

Vierailija
17/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä ihmisiä, jotka koristelee kuusen jo marraskuussa ja heittää sen ulos tapanina. Joulunaika jatkuu edelleen Nuutinpäivään asti. Tai loppiaiseen, jos 13.1 tu tuntuu liioittelulta.

Itse pidän kuusta loppiaiseen asti, ulkovaloja varmaan helmikuulle. Tätä pimeää on valojen kanssakin ihan tarpeeksi.

Vierailija
18/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuusi varmaan helmikuulle, pihalla vain valot koristeena. Myös terassilta löytyy valoverkko, saa olla kevääseen :) talvivalot. Kaikki tietenkin samaa sävyä, lämmin vaalea. Sisältä joulu jutut pois ennen uutta vuotta :) Onneksi ei ole naapureita takapihan suunnassa. Etupihalla kyllä ollut pienet valot syyskuusta lyhdyssä, ne näkyy yhdelle naapurille :)

Vierailija
19/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähtee joulujutut vasta nuutinpäivänä, sen verran perinteinen tässä asiassa olen. Ei ole mitään järkeä roudata kaapeista joulukoristeita, joululiinoja ja jouluvaloja vain parin päivän vuoksi. Ensimmäisestä adventista alkaa joulun rakentaminen ja nuutinpäivänä otetaan kuusi ja koristeet pois. Ulkovalot ovat jääneet ihan aina helmikuulle asti, tosin meillä ei ole mitään poroa tai joulupukkia pihalla, ne ottaisin pois kyllä nuutinpäivänä.

Vierailija
20/24 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaninpäivähän on vielä joulupyhä. Ymmärrän etäisesti sen, että nyt lauantaina revittäisiin kuusesta koristeet ja laitettaisiin kuusi pihalle mutta en sitä, että joulupyhänä ruvetaan tuollaiseen urakkaan. Joulupyhän tunnistaa maallistuneinkin ihminen siitä, että silloin ei mennä töihin.

Oman lapsuuteni lämpimimmät muistot liittyvät jouluun ja oli ihanaa tulla koulusta kun ensimmäisenä saattoi laittaa kuusen kynttilät päälle. Nuutinpäivänä oli aina vähän surullinen fiilis, kun joulu oli lopullisesti ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän