Viiden vuoden parisuhdevankila
Olin nuori, aivan täysin keskenkasvuinen kun tapasin itseäni vanhemman miehen. Rakastuin oikopäätä ja aiemmin en ole tuntenut ketään kohtaan mitään sellaista, joten ajattelin että tässä on minun elämäni mies. Puolen vuoden päästä mies muuttui. Antoi ymmärtää että kaikki oli minun vika kun huonosti meni ja minä uskoin. Yritin paikata parhaani mukaan ja olla mieliksi. Mies kohteli julmasti ja juoksi milloin missäkin piittaamatta minusta. Itse kertoi minulle että oli pussannut exäänsä baarissa. Se särki minun sydämen, mutta annoin anteeksi. Myöhemmin sain tietää että mies oli harrastanut seksiä parin muunkin entisen kanssa puoli vuotta aiemmin kun seurusteltiin. Mies osasi puhua itsensä taas viattomaksi. Palattiin yhteen. Erottiin taas muiden naisten tullessa kuvioihin ja erottiin. Lopulta palattiin yhteen ja kaikki meni todella hyvin kaksi vuotta. Kunnes tämä päivä koitti. Hermostuin baarissa kun herra keskusteli puoli tuntia yhden exänsä kanssa jonka kanssa oli pettänyt minua aiemmin. Ajattelin että kuulumiset saa vaihtaa mutta kun keskustelu venyi hermo loppui. Vasta kotona puhuin asiasta ja yritin olla hermostumatta , mutta kun mies nakkeli vain niskojaan eikä kuunnellut ja puhui päälle, meni hermot. Otin miehen poskista kiinni molemmin puolin ja puristin melko lujaa ja nostin hänen leukaansa jotta voisin katsoa samalla silmiin kun puhun, eikä mies voisi olla kuuntelematta. Heti tartuttuani miehen poskista, miehen silmät löivät tulta ja hän alkoi huutaa ja tarttui minua kurkusta kiinni, kuristi ja nakkasi sängylle mahalleni. Painoi niskasta vasten sänkyä ja huusi.
Olen ihan sekaisin koko asiasta. En olisi ikinä uskonut hänen käyvän naisen päälle, sillä hän on aina puhunut että viimeinen asia mitä ymmärtää on väkivalta. En uskonut että edes provosoimalla saisi häntä käymään minun kimppuun.
Mies meni sohvalle nukkumaan ja menin tunnin päästä herättämään häntä jotta tulisi sänkyyn edes kun anoppi herää pian. Annoin myös mahdollisuuden pyytää anteeksi. Ei pyytänyt. Sain vain Haistattelua ja "nukkumista". Otin poskista taas kiinni hellemmin jotta mies keskittyisi. Saman tien taas kurkusta kiinni. Sanoin ääni kähisten että tajuatko mitä sinä teet. Vastaus oli haukkumista vain. Puristin lujempaa häntä poskista ja hän kuristi lujempaa.
Tulin yksin sänkyyn ja pää on sekaisin. Mies jäi sohvalle. En tiedä mitä tehdä. Apua.
Kommentit (34)
Kuulostaa tosi paljon mun exältä. Oikeesti jätä tuollainen paska ja jatka elämääsi. Ehkä jonain päivänä sinullakin on hyvä olla.
Ero tai perheasianneuvontaan seurakunnalle esim. Julkiselle psyk. puolelle, kun ei pääse, kun kun todella sairaat.
Soita poliisille. Ihan sama, kumman vie kun sekapäisiä olette molemmat. Miestä et voi auttaa, joten pelasta itsesi ja ota yhteyttä lähimpään mielenterveystoimistoon heti ensimmäisenä arkipäivänä.'
Ei lapsi rakas pettäjämiehiin vaikuta käsiksikäyminen. Ja todella sinisilmäistä väittää, että pettäminen on teidän parisuhteenne ainoa ongelma. Ei sinullakaan pälkähtänyt päähäsi, että sitä saa mitä tilaa eli jos käyttää väkivaltaa, sitä saa myös itsekin.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 04:28"]
En ole masokisi. Lähinnä rakastunut väärään ihmiseen ja pelkään eron murtavan minut, sillä mies on itsessään jonkin tasoinen narsisti ja tekee minun elämästä helvettiä..
[/quote]
Pelkäät eron murtavan sinut? EI hyvää päivää, tuollaisessa suhteessa elävälle ero ei todellakaan ole se joka murtaa! Mies jo nyt murtanut sinut niin epätoivon partaalle, että yrität pahoinpidellä häntä, mutta sinä häviät senkin taistelun.
Läheisriippuvuuteen kai saa apua, vaikka siihen ei taida lääkkeitä olla. Terapiaa ehkä. Aloitetaan lapsuudestasi. Isäsuhteesi on ollut kai lähinnä epätoivoinen, jos jo parhaat nuoruusvuotesi tärväät paljon itseäsi vanhemman miehen kanssa, joka ei rakasta sinua yhtään enempää kuin oma isäsi.Tämä on totuus, jonka sinä kyllä itsekin tiedät.
Rakkautta ei ansaita vaan se saadaan pyytämättä ja tilaamatta.
Mulle jäi epäselväksi, puristitko ihn sormilla poskista niin vai piditkö vaan kämmeniä hänen kasvoillaan? Älä puristele, jos et halua saada narskulta turpaan, noin ihan vinkkinä. Voin myös kertoa, että tuo tulee pahenemaan, kunnes joudut sairaalaan. Älä hukkaa elämääsi kun olet vielä nuori.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 04:29"]
Siis jos jätän hänet. En todellakaan pääsisi helpolla.
[/quote]
Väitätkö sinä, että nykyinen elämäsi ei olisi helvettiä? Mikä voisi olla huonommin, jos eläisit omillasi ja vapaana?
Vähälläkin rahalla tai peräti rahattomana tulee toimeen, usko pois. Ei en takia tarvitse jäädä noin kamalaan suhteeseen. Ajattele sitä, että jossakin on ihminen, joka rakastuisi sinuun oikeasti, kun olisi vaan tilaisuus tavata.
Älä koske siihen mieheen enää. Sehän tappaa kohta. Keräät vaivihkaa tärkeimmät tavarasi ja häivyt. Vai haluatko oikeasti päästä hengestäsi? Onko sinulla kaulassa kuristusjälkiä? Taitaisi olla rikosilmoituksen paikka mutta varmastihan et sitä tee.
Huomaatko itse mitään kieroa tuossa, että yrität saada tilaisuutta pyytää anteeksi sitä että sait miehen kuristamaan itseäsi? Nyt hyvä nainen kerää itsetuntosi rippeet ja kamasi ja lähde.
Miksi ihmeessä otat vihaisena jostain poskista kiinni?? Ihan oma vika kun aloitit. Vaikka todella väärin teki mieskin. Hyvä ettet kuollut. Älä ikinä enää koske siihen, usko nyt!
Luuletko oikeasti, että saisit hänet ymmärtämään?
Tuo tie on kuljettu loppuun, edessä on vain pahempaa.
"Mies meni sohvalle nukkumaan ja menin tunnin päästä herättämään häntä jotta tulisi sänkyyn edes kun anoppi herää pian. Annoin myös mahdollisuuden pyytää anteeksi."
Muutama vinkki:
- älä käy häneen käsiksi
- jätä se mies
- ryhdistäydy
Jos mies repisi mua poskista niin saisi kyllä ottaa multa osumaa ihan varmasti. Joo, kuristaminen on ehkä liikaa mutta mitäs provosoit. Mies on näköjään vielä petturin lisäksi sekopää . Lähde, ennen kuin on liian myöhäistä. Kuulostaa siltä että provosoit miestäsi, kummatkin on kännissä ja miehellä menee vati nurin. Joo valitettavasti aika "normi", vaikka ei saisi olla, teidän kummankaan ei pitäisi käydä toiseen käsiksi. Mutta miehen puolelta se pettäminen... JSSAP
Lähdetäänpä siitä "narsistikortista". Jos sanon että mies on jonkin tasoinen narsisti, en tarkoita tätä mitä sinä tarkoitat. Olisin sanonut häntä suoraan narsistiksi jos olisin. Ok? Ne piirteet mitkä viittaa tähän "jonkin tasoiseen narsismiin" ovat toisen itsetunnon polkeminen, toinen on aina liian lihava ja ruma ja toivotaan ettei se edes laittautuisi mihinkään. Omat kaverit on tärkeitä, mutta naisystävän ei. Ja tosiaan ne omat ystävät on tulleet etäisiksi kun on pitänyt keskittyä vain miehet ystäviin. Jos jostain tulee riita, se on aina naisen vika. Sekin on naisen vika jos mies tekee oikeastaan yhtään mitään.
Ja kyllä. Tunnen roikkuvani tässä suhteessa, jossa on toki hyviä päiviä. Ulkopuolisille voi näyttääkin että eletään unelmaa, mutta pinnan alla kuohuu. Sellaiset hyvät päivät saa pitämään kiinni tästä. Ja se onkin syy miksi kerron sen tarinan tänne on se, että pääsisin pois. Tajuaisin joskus.
Olen kyllä hyvin tietoinen omista vioistani, koska mies ei anna olla huomaamatta. Minusta onkin tullut todella varovainen ja yritän välttää kaikki asiat mistä mies suuttuu.
Sellainen ihminen, joka ei ole ollut tällaisessa parisuhteessa ei voi sanoa että olen heikko kun en lähde. Sitä on vaikea ymmärtää tiedän itsekin muiden huonojen parisuhteiden seuraamisella.