Työkaveri (toimihenkilö) tekee etätöissä ilmaisia ylitöitä
Jokainen saa toki käyttää vapaa-aikansa miten haluaa, mutta saahan tuo muut näyttäytymään huonossa valossa. Lisäksi se vääristää sitä, miten monta henkilöä oikeasti tarvittaisiin tekemään työtä. Ja kun tämä henkilö on lomalla tai vaihtaa työpaikkaa, niin edelleen odotetaan, että selviydymme samalla henkilömäärällä.
Kommentit (54)
Esim. it-alalla lähes kaiakki tekee, varsinkin kaikki yhtään kunnianhimoiset.
Vierailija kirjoitti:
Esim. it-alalla lähes kaiakki tekee, varsinkin kaikki yhtään kunnianhimoiset.
Tekeekö? Enemmän olen nähnyt epätoivoisten tekevän tätä, en kaikkien.
Ettekö tosiaan näe tässä ongelmaa? Eikö teillä ole muuta elämää kuin työ? Itselläni ainakin on mielekkäämpääkin tekemistä. Miksi ajattelette, että on ok tehdä talkootöitä työnantajalle?
Suomalaisilta tosiaan puuttuu elämänilo, on vain työtä, työtä ja työtä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ettekö tosiaan näe tässä ongelmaa? Eikö teillä ole muuta elämää kuin työ? Itselläni ainakin on mielekkäämpääkin tekemistä. Miksi ajattelette, että on ok tehdä talkootöitä työnantajalle?
Ap
Mä en näe ITSELLENI ongelmaa TOISEN ihmisen työssä. Asia ei kuulu mulle eikä kiinnosta mua. Miten ylipäätään elämänilo liittyy alkuperäiseen aloitukseen, jossa ap puhui ihan eri asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Ap
joku random jossain tekee ylimääräistä työtä = suomalaisilta puuttuu elämänilo????
minusta elämänilo puuttuu sellaiselta joka viitsii oman työnsä lisäksi vahdata myös muiden töitä ja vieläpä etänä
Olisin enemmän huolissani tuon henkilön jaksamisesta. Meillä noita uupuneita on ollut ja pitkiä saikkuja. Esimiehen pitäisi huomata ja puuttua.
Yritä AP saada hänet tekemään sinunkin töitä?
Kyllähän se vääristää esim jos töissä on tulostavoitteet.
Missä etätöissä ei ole työaikapankkia?
Ongelma tuokin, mutta miksi henkilö vaihtaisi pois? Kohdellaanko häntä hyvin ja odotetaanko samaa tahtia?
Jos henkilö lähtee pois, odotukset voivat siirtyä uuteen työntekijään.
Jos ylitöitä tekevä on määräaikainen, miksei häntä vakinaisteta?
Itse olen myyntiedustaja ja työn luonne on se, että työaikaa ei ole.
Keskimäärin se 8 tuntia per päivä on kumminkin tavoite.
Vierailija kirjoitti:
Esim. meillä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. meillä.
Ap
Eikä meillä - kaikki ylityöt menevät firmalle
Eikö kaikki tee? Siis ne jotka haluaa edetä urallaan. Ei johtajaksi tulla tunteja laskemalla.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein ylempien toimihenkilöiden työssä ei ole, koska ei siitä ylityöstä palkkaakaan saa. Odotus ylityön tekemisestä tarvittaessa kuuluu palkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisin enemmän huolissani tuon henkilön jaksamisesta. Meillä noita uupuneita on ollut ja pitkiä saikkuja. Esimiehen pitäisi huomata ja puuttua.
Mä olen tehnyt tuota paljon kohta 20 v, ei koskaan uupumuksesen takia saikkuja.
Tämä on erittäin yleistä niin toimi-kuin ylemmillä toimihenkilöillä. Valitettavasti.
Tunnistan tilanteen. Tämä tyyppi lähettelee sposteja myös iltaisin ja viikonloppuisin meille muille. Pomo on jo käyttänytkin tätä tyyppiä hyvänä esimerkkinä meille muille. Että on asiakaslähtöinen, sitoutunut, motivoitunut jne.
Siihen voi todeta, että onkohan tämän tyypin työtehon ja osaaminen ihan tehtävien tasalla, jos joutuu illat ja viikonloput käyttämään siihen, että saa hommat tehtyä.
Asia ei kuulu sinulle mitenkään, ellet ole kyseisen henkilön esimies. Ja et näköjään ole.