Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petteri Järvinen: Lähtisikö asevelvolliset puolustamaan Suomea rajoille tietäen ehkä kuolevansa?

Vierailija
22.10.2021 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008351236.html

Kun edes koronarokote ei kiinnosta yleisen kansanterveyden nimissä, niin miten sitten uhka haavoittumisesta ja kuolemasta saisi nämä liikkeelle?
Erittäin hyvä kirjoitus.

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä menee jo minustakin yli ja saa ihan liialliset mittasuhteet. Ei voi verrata tilannetta sotaan kuitenkaan ja minusta tässä pitäisi jokin raja olla mitä voi julkisesti sanoa. Itse olen oikeasti kiltti melko nuori ihminen jota on ihmiset kohdelleet ihan miten sattuu varsinkin nuorempana. Nyt minäkin olen sitten se suurin paholainen, koska en rokotetta ole ottanut. Minusta sekin on väärin. Muuten en ole tehnyt kenellekään mitään pahaa, mutta nyt suurta syntiä. Armoa kaipaisin, mutta en varmaan saa jos asenne tämä. En muutenkaan edes käy missään joten uskon monen rokotetun olevan suurempi uhka ja ei rokotekaan suojaa täysin. Itse en voi lukea enää mitään tähän liittyen jos haluan pitää mielialani jotenkin kunnossa. Muuten se on sitä korona, rokote, koronapassi, rajoitukset jne jankkausta mitä ei vaan enää jaksa kuunnella. Sori tämä viesti, mutta olen väsynyt tähän kaikkeen.

Vierailija
122/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tahtomisesta kiinni, sotilaskarkureiden kohtalo on vankeus tai teloitus. Ei talvisodan tai jatkosodan aikana kysytty mielipidettä sotaan lähtemisestä, sinne mentiin kun käsky kävi.

Se teloitus tarkoittaq kohdallani 4-8 ennen minua lähtenyttä...eikä sekään välttämättä riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intin käyneenä naisena lähtisin ehdottomasti. Suomi on vielä puolustamisen arvoinen

Sinulle se varmasti voi sitä olla, mutta onko kaikille?

Kerrohan millaiselle hlölle se ei sitä ole?

Kaltaiselleni.

Vierailija
124/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intin käyneenä naisena lähtisin ehdottomasti. Suomi on vielä puolustamisen arvoinen

Miksi ja kenelle Suomi on vielä puolustamisen arvoinen? Toivoisin kirjoittajan vastaavan kysymykseeni.

Sellaiselle ihmiselle, joka on asunut muuallakin ja on nähnyt millaista elämä siellä on. Mitä on oikea köyhyys ja hätä

Vierailija
125/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä menee jo minustakin yli ja saa ihan liialliset mittasuhteet. Ei voi verrata tilannetta sotaan kuitenkaan ja minusta tässä pitäisi jokin raja olla mitä voi julkisesti sanoa. Itse olen oikeasti kiltti melko nuori ihminen jota on ihmiset kohdelleet ihan miten sattuu varsinkin nuorempana. Nyt minäkin olen sitten se suurin paholainen, koska en rokotetta ole ottanut. Minusta sekin on väärin. Muuten en ole tehnyt kenellekään mitään pahaa, mutta nyt suurta syntiä. Armoa kaipaisin, mutta en varmaan saa jos asenne tämä. En muutenkaan edes käy missään joten uskon monen rokotetun olevan suurempi uhka ja ei rokotekaan suojaa täysin. Itse en voi lukea enää mitään tähän liittyen jos haluan pitää mielialani jotenkin kunnossa. Muuten se on sitä korona, rokote, koronapassi, rajoitukset jne jankkausta mitä ei vaan enää jaksa kuunnella. Sori tämä viesti, mutta olen väsynyt tähän kaikkeen.

Tämähän se olisi.

Mediassa haukutaan ja syyllistetään mitä ihmeellisimmillä nimityksillä vaikka haittavaikutuksien tutkimukset ovat valmiita vasta 2023.

Vierailija
126/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan millaiselle hlölle se ei sitä ole?

Kaltaiselleni.

Terveisiä vaan moskovaan sitten. 

Vierailija
127/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ja kenelle Suomi on vielä puolustamisen arvoinen? Toivoisin kirjoittajan vastaavan kysymykseeni.

Kannattaa käydä muutama vuosi muuallakin kuin Suomessa. Sitä silmät aukeaa kun tajuaa, että kaikkialla ei voi istuakaan läppärin takana huutelemassa höpönlöpöjuttuja nettiin, ruokaa on ja katto pään päällä. Mutta sinä tuskin ymmärrät tällaisesta mitään

Vierailija
128/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit poistua ihan koska tahansa jos ei miellytä. 

hep! täällä myös yksi joka haluaa poistua! miten toimitaan? laitanko tilinumeron vai miten homma rahoitetaan?

Lompsit itärajalle ja siitä takaisin kotiisi moskovaan. 

Vierailija
129/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä muutama vuosi muuallakin kuin Suomessa. Sitä silmät aukeaa kun tajuaa, että kaikkialla ei voi istuakaan läppärin takana huutelemassa höpönlöpöjuttuja nettiin, ruokaa on ja katto pään päällä. Mutta sinä tuskin ymmärrät tällaisesta mitään

Riittääkö 55 maata visitoituna? Paljon olen nähnyt sellaista mitä ei täällä kaivattaisi mutta silti väkisin tuotetaan tänne.

Ja juuri siksi, koska vallanpitäjät kusevat Kansallisen Edun päälle, minusta on tullut "Susi-Kustaa". Aivan sama jos tänne hyökätään, korpeen kadotaan ja kaikkea liian lähelle tulleita väistetään/ansoitetaan/ammutaan/kidutetaan.

Vierailija
130/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tänne na.tsi.foorumille voi kommentoida mitään.

Vierailija
131/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hep! täällä myös yksi joka haluaa poistua! miten toimitaan? laitanko tilinumeron vai miten homma rahoitetaan?

ajattelin kyllä jenkkilää. maksatko minulle passin, lentoliput ja hommatko työpaikan, asunnon vai väitätkö roskaa että täältä "lintukodosta" noin vain "voi lähteä"?

totuus on se että jos tänne synnyt köyhänä ja ellei lottovoittoa tule kuolet myös. raskas verotus työnteosta pitää siitä huolen.

Vierailija
132/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo 60-seluvulla venäläiset koelaukaisivat onnistuneesti Tsar-pommina tunnetun maailman yhä suurimman ydinlatauksen.

Esimerkiksi verrattuna yhdysvaltain tiputtamaan Hiroshiman ydinpommiin tuhovoimien ero on käsittämätön:

Hiroshiman pommi vastasi tuhovoimaltaan:

13 000 tonnia TNT:tä

Tsar-pommi vastasi tuhovoimaltaan:

50 000 000 tonnia TNT:tä.

Tsar-pommi tuhovoima vastasi siis 3846 Hiroshiman ydinpommia.

Ydinaseet ovat todennäköisin syy miten maapallo tuhoutuu.

Kolmannen maailmansodan alkaminen on jo aikaisemmin ollut lähellä.

Ihmiskuntaa ei saada edes puolitettua kaikilla maailman ydinaseilla.

Vierailija
133/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ajattelin kyllä jenkkilää. maksatko minulle passin, lentoliput ja hommatko työpaikan, asunnon vai väitätkö roskaa että täältä "lintukodosta" noin vain "voi lähteä"?

totuus on se että jos tänne synnyt köyhänä ja ellei lottovoittoa tule kuolet myös. raskas verotus työnteosta pitää siitä huolen.

Meinasitko että jenkeissä synnytään rikkaana? :D Onko tullut katottua liikaa hömppäsarjoja?

Vierailija
134/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepetosta tosiaan. Viisi vuotta intin jälkeen 90% käyneistä täysiä siviili-ihmisiä joista pitäisi taikoa täysiä tappajia kun pilliin puhalletaan. Jepjep, on sitä suuret luulot valtion poikaleirin kyvyistä...

Vierailija
135/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole oikeutta enää fyysiseen koskemattomuuteen, niin mitä puolustettavaa on jäljellä?

Vierailija
136/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alik. vm. 1978 kirjoitti:

Joskus aiemmin olisin lähtenyt mutta nyt sitä Suomea ei enää ole, jota välttämättä haluaisin puolustaa.

No sulla nyt ei ole enää sinne mitään asiakaan. Sut on heivattu reservistä jo muutama vuosi sitten ;)

Sama on tilanne itsellänikin, eli en ole enää reservissä. Eikä kyllä kiinnostaisi pätkän vertaa asepalvelus vaikka vielä reserviläinen olisinkin, sillä panssarivaunun miehistöön kuuluvana minun eliniän odote taistelujen alkaessa olisi muutaman minuutin luokkaa.

Vierailija
137/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voisi enempää olla väärässä kohdallani. Useiden ulkomaiden ongelmat ovat minulle henkilökohtaisesti tuttuja, olenhan ollut paikan päällä niitä toteamassa ja joskus niitä jopa ratkomassa, omalta pieneltä osaltani. Nyt näen oman isänmaani olevan tietoisesti matkalla kohti tätä samaa kaaosta, valtiokoneistomme tietoisesti ajamana. Valtio on kääntynyt omaa kansaansa vastaan ja täysin tarkoituksellisesti pyrkii "tuhoamaan" ne ihmiset, jotka yrittävät varoittaa mihin nykyinen kehityskulku tulee väistämättä johtamaan. Miten ajattelet tämän vaikuttavan niiden kaltaisteni ihmisten halukkuuteen puolustaa nykyistä järjestelmää?

Vierailija
138/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko puolustustahto on pelkkä akateeminen kuriositeetti. Kuka nykyisin 4-6000 €/kk tienaava oikeasti jäisi sodan raunioittamaan Suomeen, missä bkt on neljäsosan nykyisestä ja samoista hommista (sikäli kun niitä ei olisi siirretty jo aikoja sitten rauhanomaiseen valtioon) maksettaisiin 1500 €? Aivovuoto saisi aivan uudet mittasuhteet.

Vierailija
139/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo 60-seluvulla venäläiset koelaukaisivat onnistuneesti Tsar-pommina tunnetun maailman yhä suurimman ydinlatauksen.

Esimerkiksi verrattuna yhdysvaltain tiputtamaan Hiroshiman ydinpommiin tuhovoimien ero on käsittämätön:

Hiroshiman pommi vastasi tuhovoimaltaan:

13 000 tonnia TNT:tä

Tsar-pommi vastasi tuhovoimaltaan:

50 000 000 tonnia TNT:tä.

Tsar-pommi tuhovoima vastasi siis 3846 Hiroshiman ydinpommia.

Ydinaseet ovat todennäköisin syy miten maapallo tuhoutuu.

Kolmannen maailmansodan alkaminen on jo aikaisemmin ollut lähellä.

Ihmiskuntaa ei saada edes puolitettua kaikilla maailman ydinaseilla.

Yksi venäläinen Akula-luokan sukellusvene pystyy yksinään hävittämään koko pohjoisen pallonpuoliskon.

Vierailija
140/142 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasitko että jenkeissä synnytään rikkaana? :D Onko tullut katottua liikaa hömppäsarjoja?

missä kohdin väitin noin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi