Miksi Netflix on fiksumpaa katseltavaa kuin "televisio"?
Olen kuullut aika monen kehaisevan sillä, että hän ei katso televisiota ollenkaan, vaan vain Netflixiä. Miksi suoratoistopalveluita pidetään fiksuna ajanvietteenä ja televisiota pelkkänä roskana?
Suoratoistopalveluissa on valtavasti tarjontaa, mutta kyllä televisiostakin saa näkymään satoja kanavia. Kumpiakin katsellessa röhnötetään sohvalla samalla tavalla. Kummastakin saa nähtäväksi roskaa ja fiksua ohjelmaa. Kummassakaan ei tarvitse katsoa mainoksia; tallentava digiboxi hoitaa televisiomainokset pois häiritsemästä. Mikä siis tekee "Netflixin" älykkäämmäksi katseltavaksi kuin "telkkarin"?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoratoistopalvelu on kätevä, koska aina löytyy jotain katsottavaa silloin kun tekee mieli jotain elokuvaa tai sarjaa. Katselun voi keskeyttää ja jatkaa sitten paremmalla ajalla. Eikä ole mainoskatkoksia. YLE Areena on myös hyvä mutta tarjonta ei ole yhtä laaja kuin esim. Netflixillä
No ei tietenkään ole mainoskatkoja, koska maksatte siitä mainoksettomuudesta kuukausimaksullanne.
Mikäs Sherlock sinne on eksynyt?
Näitä serlokkeja on tällä viikolla ollut runsaasti, lieneekö syysloma syynä. Turhauttaa kyllä nähdä, kuinka moni ei edes lue aloitusta, vaan tarjoaa heti mielipidettään kaukaa asian vierestä. Laiskuutta? Lukutaidottomuutta? Keskittymiskyvyn puutetta? Vai vain sitä, että ääneen pitää päästä, ja viis siitä, mitä ääntä päästelee?
Kukaan ei reagoinut perin nokkelaan viestiisi, joten ajattelit itse kommentoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoratoistopalvelu on kätevä, koska aina löytyy jotain katsottavaa silloin kun tekee mieli jotain elokuvaa tai sarjaa. Katselun voi keskeyttää ja jatkaa sitten paremmalla ajalla. Eikä ole mainoskatkoksia. YLE Areena on myös hyvä mutta tarjonta ei ole yhtä laaja kuin esim. Netflixillä
No ei tietenkään ole mainoskatkoja, koska maksatte siitä mainoksettomuudesta kuukausimaksullanne.
Näitä serlokkeja on tällä viikolla ollut runsaasti, lieneekö syysloma syynä. Turhauttaa kyllä nähdä, kuinka moni ei edes lue aloitusta, vaan tarjoaa heti mielipidettään kaukaa asian vierestä. Laiskuutta? Lukutaidottomuutta? Keskittymiskyvyn puutetta? Vai vain sitä, että ääneen pitää päästä, ja viis siitä, mitä ääntä päästelee?
Kukaan ei reagoinut perin nokkelaan viestiisi, joten ajattelit itse kommentoida?
En. Minä olen ap, mutta kommentti lähti käsistä ennen kuin ehdin kirjoittaa "ap".
Ap
On se ainakin kätevämpää. Voi katsoa silloin kun itselle parhaaksi sopii eikä tarvitse erikseen tallennella eikä mainokset ole koko ajan keskeyttämässä kastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Minä olen ap, mutta kommentti lähti käsistä ennen kuin ehdin kirjoittaa "ap".
Ap
No millähän tavalla tuo sherlokki ei nyt sitten ole aloitusta lukenut, kun totesi että maksamalla saa mainokset pois?
Tallentava digiboksi? Digiboksi? Okei boomer.
Vierailija kirjoitti:
On se ainakin kätevämpää. Voi katsoa silloin kun itselle parhaaksi sopii eikä tarvitse erikseen tallennella eikä mainokset ole koko ajan keskeyttämässä kastelua.
Tosi kuin vesi. Kyllä kastella pitää. Minäkin kastelen kukkia aina kun juttelen niille että mitä ne haluaisivat seuraavaksi netflixata vai riittääkö mun alkorytmi suosittelemaan oikeita ohjelmia vihanneksille.
Netflixiin siirtyminen lienee Suomen tv-tuotannon ihan oma vegetatiivinen ongelmansa, kun ei sitä käsikirjoitettua reality-paskaa kukaan jaksa katsoa samoine naamoineen.
En tiedä fiksummasta, mutta katson ohjelmani suoratoistopalveluista silloin kun ehdin ja ilman mainostaukoja. Ainoastaan walking deadia tulee seurattuna maanantai-iltaisin foxilta. Ei tietenkään nyt, koska sitä ei tule. Ne mainoskatkot syö… sitä paitsi joka jaksosta joudutaan leikkaamaan 10-15min pois, että mahtuu mainoksien kanssa siihen tuntiin.
En ole koskaan katsonut Netflixiä, kerran huvikseni googletin ja katoin mikä se on. Siis käyttääkö ihmiset oikeasti elokuviin niin paljon aikaa ja sehän kaiken lisäksi vielä oli maksullinen juttu? En hitossa ala maksamaan ruudun tuijottamisesta, saati ole niin kiinnostunut elokuvista että niitä oikein netistä etsisin. En edes muista koska viimeksi katsellut elokuvaa. Vuosia sitten käytiin vaimon kanssa katsomassa joku Lappi elokuva teatterissa, olikohan joku paha maa, oli silloin uusi. Ei ihmeemmin sykähdyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan katsonut Netflixiä, kerran huvikseni googletin ja katoin mikä se on. Siis käyttääkö ihmiset oikeasti elokuviin niin paljon aikaa ja sehän kaiken lisäksi vielä oli maksullinen juttu? En hitossa ala maksamaan ruudun tuijottamisesta, saati ole niin kiinnostunut elokuvista että niitä oikein netistä etsisin. En edes muista koska viimeksi katsellut elokuvaa. Vuosia sitten käytiin vaimon kanssa katsomassa joku Lappi elokuva teatterissa, olikohan joku paha maa, oli silloin uusi. Ei ihmeemmin sykähdyttänyt.
Voitat vastausketjun ja internetin suvereenisti tähän mennessä pettämättömällä maullasi ja asiantuntemuksellasi ;D
Ainoa kauneusvirhe on se, että miten ihmeessä sitten tulit tähän ketjuun, koska et ole kiinnostunut?
Kuka hullu nyt sellaista kuvittelisi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No millähän tavalla tuo sherlokki ei nyt sitten ole aloitusta lukenut, kun totesi että maksamalla saa mainokset pois?
No millähän tavalla sherlokin kommentti sitten liittyi aloitukseen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tallentava digiboksi? Digiboksi? Okei boomer.
Kyllä se VHS-nauhuri ja mustavalkoputkitelkkari täytyy olla, jos päteä haluaa... MULLAPA ON ;D
Netflixissä ym. On fiksumpaa se, että voi valita mitä katsoo eikä se ole sidoksissa mihinkään tiettyyn aikaan. Tv:stä tulee mitä sattuu tulemaan. Mutta että joku pitäisi netflixin katsomista älykkäämpänä kuin perus telkkarin? Modernimpaa se ehkä on, mutta ei älykkäämpää. Veikkaan, että ap on ymmärtänyt nuo kommentit väärin kehuskeluksi. Jos joku sanoo että kuka nyt enää telkkua katsoo kun on suoratoistopalvelut, niin se tarkoittaa vain sitä että suoratoistot on niin paljon näppärämpiä. Molemmista voi katsoa aivotonta tositv:tä tai ihan laatuviihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä ym. On fiksumpaa se, että voi valita mitä katsoo eikä se ole sidoksissa mihinkään tiettyyn aikaan. Tv:stä tulee mitä sattuu tulemaan. Mutta että joku pitäisi netflixin katsomista älykkäämpänä kuin perus telkkarin? Modernimpaa se ehkä on, mutta ei älykkäämpää. Veikkaan, että ap on ymmärtänyt nuo kommentit väärin kehuskeluksi. Jos joku sanoo että kuka nyt enää telkkua katsoo kun on suoratoistopalvelut, niin se tarkoittaa vain sitä että suoratoistot on niin paljon näppärämpiä. Molemmista voi katsoa aivotonta tositv:tä tai ihan laatuviihdettä.
Voisihan tässä alkaa nipotuksen siitä, että puhelimen näyttö/tietokoneen näyttö/televisio/videotykki/elokuvateatteri on AINOA oikea tapa katsoa yhtään mitään...
Minäkin katselen aina välillä televisiota, vaikkei se ole edes päällä eikä siis tarjoa minkäänlaista sisältöä, mutta kuitenkin näkökenttään osuu...
Vierailija kirjoitti:
En tiedä fiksummasta, mutta katson ohjelmani suoratoistopalveluista silloin kun ehdin ja ilman mainostaukoja. Ainoastaan walking deadia tulee seurattuna maanantai-iltaisin foxilta. Ei tietenkään nyt, koska sitä ei tule. Ne mainoskatkot syö… sitä paitsi joka jaksosta joudutaan leikkaamaan 10-15min pois, että mahtuu mainoksien kanssa siihen tuntiin.
Miten noista jaksoista leikataan pätkiä pois? Minä olen nähnyt joka ikisen TWD-jakson sekä televisiosta (digiboksin avulla; napsin itse mainokset pois tallenteista) että suoratoistopalvelusta (ja joskus malttamattomana etukäteen ns. laittomia väyliä pitkin), enkä ole havainnut mitään lyhennyksiä. Minulla on myös tähän saakka julkaistut DVD-paketit, eikä niissäkään ole leikattuja jaksoja.
TWD onkin ainoa, mitä katson televisiosta. Suoratoistopalveluihin se tulee vain kokonaisina kausina. Sen sijaan yksi palvelu näyttää Fear the Walking Deadia ajantasaisesti ja toinen palvelu TWD: World Beyond -sarjaa ajantasaisesti. Saa nähdä, mistä Carolin ja Darylin omaa sarjaa pääsee katselemaan vuonna 2022.
TWD:n lisäksi katson televisiosta vain joitakin urheilulähetyksiä, niitäkin vain toisella silmällä. Mainoksia en siedä ollenkaan.
Ap
On se vähän niin, että jos avaa telkkarin satunnaiseen aikaan niin harvoin sieltä mitään järkevää tulee. Tai sitten katselen vaan väärään aikaan. Yleensä selattuani kaikki 20 kanavaa läpi, päädyn etsimään katsottavaa suoratoistopalveluista. Jos katselisin telkkua enemmän niin varmaan hommaisin netflixin ym, toistaiseksi Yle Areenan tarjonta on riittänyt. Onhan ne areenan ohjelmat kaikki joskus tullut "telkkarista" mutta ei kiinnosta niin paljon että jaksaisin järjestää aikatauluni tv-ohjelmien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan niitä paheksuvia kommentteja, joita hyvinkin usein kuulee, kun joku mainitsee television. "Minä en katso ollenkaan televisiota, minä katson vain netflixiä." Äänensävystä voi kuulla hienoista ylemmyydentunnetta, ei välttämättä paikalla olevia kohtaan, vaan yleisesti telkkaria katselevaa rahvasta kohtaan.
Ehkä minä sitten kuulen näitä kommentteja useammin kuin moni muu, kun työni on aikamoista seurustelu-upseerina olemista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä fiksummasta, m 8utta katson ohjelmani suoratoistopalveluista silloin kun ehdin ja ilman mainostaukoja. Ainoastaan walking deadia tulee seurattuna maanantai-iltaisin foxilta. Ei tietenkään nyt, koska sitä ei tule. Ne mainoskatkot syö… sitä paitsi joka jaksosta joudutaan leikkaamaan 10-15min pois, että mahtuu mainoksien kanssa siihen tuntiin.
Siellä suoratoistossa se tunnin jakso kestää yleensä n. 45 min, ne on ihan suoraan tehty sen mittaisiksi eikä niistä mitään leikata pois mainoskatkojen takia :D
No ei todella ole jos haluaa joskus katsoa uutisiakin.