Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Netflix on fiksumpaa katseltavaa kuin "televisio"?

Vierailija
22.10.2021 |

Olen kuullut aika monen kehaisevan sillä, että hän ei katso televisiota ollenkaan, vaan vain Netflixiä. Miksi suoratoistopalveluita pidetään fiksuna ajanvietteenä ja televisiota pelkkänä roskana?

Suoratoistopalveluissa on valtavasti tarjontaa, mutta kyllä televisiostakin saa näkymään satoja kanavia. Kumpiakin katsellessa röhnötetään sohvalla samalla tavalla. Kummastakin saa nähtäväksi roskaa ja fiksua ohjelmaa. Kummassakaan ei tarvitse katsoa mainoksia; tallentava digiboxi hoitaa televisiomainokset pois häiritsemästä. Mikä siis tekee "Netflixin" älykkäämmäksi katseltavaksi kuin "telkkarin"?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään televisiota katso, vain suoratoistopalveluja. En ole kyllä koskaan ajatellut että tämä olisi jotenkin fiksumpaa, sopiipahan vaan mulle paremmin.

Vierailija
2/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se ainakin siitä fiksumpi että netflixissä en tarvitse mitään tallentavaa digiboxia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ajattelevat, että teoreettinen rajaton valinnanmahdollisuus tekee heistä fiksumman.

Sitten kaikki katsovat samaa Game of Thronesia ja Squid Gamea ja ovat olevinaan muiden yläpuolella. :)))

Vierailija
4/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuokin ohjelman näkee ilmaiseksi

Vierailija
5/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha puhuu. Netflix/HBO pystyy pääsääntöisesti tekemään laadukkaampia sarjoja/dokumentteja, mitä televisiossa näytetään. Tosin HBO:n sarjat tulevat sitten jälkijunassa televisiosta.

Vierailija
6/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ainakaan nuorten mielestä.

Itse en edes käytä sanaa ”telkkari”, vaan jos puhun jostain laiskasta tyypistä niin sanon esim. ”sellanen et jähii vaan kotona ja kattoo Netflixii” tai jos joku on tylsä, niin se on ”sellainen työ, koti ja Netflix-tyyppi”.

Vierailija
7/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixiä katsotaan television älyominaisuuksien kautta, joten tottakai se on silloin varsin älykästä toimintaa.

Vierailija
8/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla ihmisillä on kyllä niin outoja asioita, joista tunetevat ylemmyyttä. Mä en katso telkkarista mitään tv-lähetyksiä vaan pelkästään suoratoistoja, mutta ihan samaa telkkarin edessä retkottamista sen riippumatta mistä se ohjelma tulee.

Vierailija
9/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut fiksuutta käytettävän argumenttina, mutta katson yksinomaan suoratoistopalveluja television ohi koska suoratoistopalvelut eivät ole aikasidonnaisia. Ohjelmakattaus on pääsääntöisesti vakio eikä aikasidonnainen. Algoritmi suosittelee makuni mukaista katseltavaa. Ei mainoksia ja eri kategorioita joista valita. Myös ohjelmakattaus on nykyään pääsääntöisesti parempaa kuin television puolella.

Vierailija
10/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä katson netflixiä telkkarista

Vierailija
11/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoratoistopalvelu on kätevä, koska aina löytyy jotain katsottavaa silloin kun tekee mieli jotain elokuvaa tai sarjaa. Katselun voi keskeyttää ja jatkaa sitten paremmalla ajalla. Eikä ole mainoskatkoksia. YLE Areena on myös hyvä mutta tarjonta ei ole yhtä laaja kuin esim. Netflixillä

Vierailija
12/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei se sisältö sen fiksumpaa ole mutta moni tykkää siitä että saa katsoa juuri silloin kun itse haluaa ja ahmia hyvää sarjaa monta jaksoa putkeen, sen sijaan että pitäisi odottaa kerran viikossa tapahtuvaa ajankohtaa.

Vierailija
13/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Suoratoistopalvelu on aivan yhtä lailla televisiota kuin lineaarinen tv:kin. Eikä se boksille tallentaminenkaan tee televisio-ohjelmasta ei-televisiota.

Jopa youtuben ja instagramin videotkin ovat televisiota. Eli väline ei ole ratkaisevaa, vaan videomuoto. Liikkuva kuva.

T. Tv-toimittaja

Vierailija
14/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin katsoa mitä haluan ja milloin haluan. Tarjonta on laajempi, esimerkiksi tällä viikolla olen katsonut puolalaista sarjaa.

Joku Ylen tai MTV:n sisäänostaja ei ikinä uskaltaisi kritiikin pelossa hankkia tuntemattoman puolalaissarjan oikeuksia, joten television katselijat eivät tällaisia helmiä tule koskaan näkemään. Sisäänostajat hankkii vain tuttuja ja turvallisia jenkki- ja brittisarjoja. Suoratoiston kautta nämäkin on nähtävissä.

Tv:stä katson vain ajankohtaisohjelmia ja urheilua.

Vierailija
15/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoratoistopalvelu on kätevä, koska aina löytyy jotain katsottavaa silloin kun tekee mieli jotain elokuvaa tai sarjaa. Katselun voi keskeyttää ja jatkaa sitten paremmalla ajalla. Eikä ole mainoskatkoksia. YLE Areena on myös hyvä mutta tarjonta ei ole yhtä laaja kuin esim. Netflixillä

No ei tietenkään ole mainoskatkoja, koska maksatte siitä mainoksettomuudesta kuukausimaksullanne.

Vierailija
16/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut fiksuutta käytettävän argumenttina, mutta katson yksinomaan suoratoistopalveluja television ohi koska suoratoistopalvelut eivät ole aikasidonnaisia. Ohjelmakattaus on pääsääntöisesti vakio eikä aikasidonnainen. Algoritmi suosittelee makuni mukaista katseltavaa. Ei mainoksia ja eri kategorioita joista valita. Myös ohjelmakattaus on nykyään pääsääntöisesti parempaa kuin television puolella.

Se, että algoritmi suosittelee oman maun mukaista katsottavaa, on turhauttava ominaisuus muuallakin kuin suoratoistopalveluissa. Yhdistettynä surkeisiin hakutoimintoihin suorastaan sietämätön.

Mutta alkuperäiseen asiaan: onko Netflixin tuotannon katsominen olennaisesti fiksumpaa kuin television katsominen, siis sellaista kehaisemisen arvoista? Jotkut tässä ketjussa sanovat, etteivät ole kuulleet moista väitettä, mutta minä olen, monta kertaa.

Ap

Vierailija
17/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei se sisältö sen fiksumpaa ole mutta moni tykkää siitä että saa katsoa juuri silloin kun itse haluaa ja ahmia hyvää sarjaa monta jaksoa putkeen, sen sijaan että pitäisi odottaa kerran viikossa tapahtuvaa ajankohtaa.

Ja tämä vapaus johtaakin sitten sellaiseen "kaikki mulle heti nyt"-mentaliteettiin eikä nykyihmisellä ole minkäänlaisia itsensä hillitsemisen taitoja tai kärsivällisyyttä.

Vierailija
18/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa telkkariinkin vaikka mitä. Mutta miksi pitäisi hankkia jotain tähän kuolleeseen tv formaattiin ja sitten rakentaa koko elämänsä sen ympärille että näkee ne ohjelmat sen kerran kun ne esitetään.

Vierailija
19/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Suoratoistopalvelu on aivan yhtä lailla televisiota kuin lineaarinen tv:kin. Eikä se boksille tallentaminenkaan tee televisio-ohjelmasta ei-televisiota.

Jopa youtuben ja instagramin videotkin ovat televisiota. Eli väline ei ole ratkaisevaa, vaan videomuoto. Liikkuva kuva.

T. Tv-toimittaja

Tuota mieltä minäkin olen. Halusin vain kuulla mielipiteitä juuri niiltä, joiden mielestä "netflix" (siis pienellä kirjoitettuna, edustamassa omaa lajiaan) on fiksumpaa ja/tai parempaa kuin televisio.

Ap

Vierailija
20/69 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään ole mainoskatkoja, koska maksatte siitä mainoksettomuudesta kuukausimaksullanne.

Mikäs Sherlock sinne on eksynyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi