Yäk, ei enää jouluruokaa!
Tulee melkein korvista pihalle kinkut, laatikot, rosollit yms. Huomenna teen pizzaa! :) Onhan ne jouluruoat ihan hyviä, mutta mä kyllästyn niihin jo parissa päivässä. Miten teillä muilla?
Kommentit (4)
Kinkku loppui jo. Tietoisesti valittiin pieni. Toiset laatikot nakattiin pakkaseen ja päätettiin syödä joskus laatikko kerrallaan. Tein itse foliovuokiin laatikot, vähempikin olisi riittänyt. Kalkkunaa on vielä, mutta se menee leivän päällä. Torttuja tehtiin yksi pellillinen. Maustekakun tein ja pipareita. Pipareista osan vein yhdelle sukulaiselle, poikamies, joten niitäkään ei varmaan tänä vuonna jää. Suklaata ostettiin taas liikaa. Me emme sitä yleensä keltään saa, joten ostamme aina itse. Se nyt onneksi säilyy. Nyt keitetään parhaillaan kananmunia ja tehdään iltaruuaksi salaatti.
Joo sama täällä, onneks ei varattu hirveesti laatikoita, joku yks enää jäljellä. Silliä siellä on mut sitä syön ympäri vuoden. Onneksi kohta on uusi vuosi ja saa alkaa miettiä menua sinne :)
Jouluruoat maistuu aattona aina sika hyviltä ,mut totta on toi et jouluiltana ne tulee jo korvista. Uudenvuoden aattona maistuisi itse leivotti pizza taikka tortillat . Ranskikset ja lihapullat salatteineen myös ok.
Pienissä erissä. Eilen syötiin koko repertuaari, tänään oli lounaaksi kylmiä kaloja, pottuja ja eksoottisempia antipasteja, illalla kinkkua uuden lisukkeen kera, huomenna lounaaksi pastaa ja illalla pick-and-mix- valikoima kinkkua ja muuta.
Loppukinkku menee kuutioina pakkaseen ja roippeet hernariin.
Samaa ruokaa ei tosiaan tee mieli useammalla aterialla peräkkäin, on kiva kun välissä on vaihtelua.