"Kotivaatteet"
Käytättekö kotona "kotivaatteita" eli jotain verkkareita ja mukavaa paitaa?
Itse en jotenkin ymmärrä tätä, ellei sitten työn puolesta joudu käyttämään esim pukua päivittäin. Mutta jos ajatellaan, että saat töissä käyttää farkkuja, perus neuleita tai vastaavia ihan perus vaatteita, niin miksi kotiin tullessa pitäisi nykäistä jotkut pieruverkkarit jalkaan? Sitten kun illalla lähdet kauppaan tai sukuloimaan niin joudut taas vaihtamaan vaatteet. Ja kotiin tullessa sama.
En ymmärrä tätä, valaiskaa minua :D
Kommentit (57)
Työpaikassa käytin jakkupukua ja korkkareita ja voi miten ihanaa oli vaihtaa kotona collegehousuihin. Vaikka se työasu oli ihan mukava mutta sohvalla on kivempi maata rennoissa vaatteissa tai lasten kanssa touhutessa. Nykyään näin äitiyslomalla kuljen leggareissa ja miehen t-paidoissa... ulos lähtiessä laitan normaalit vaatteet ja kotiin tullessa aina rennompaa.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 17:19"]Ei vaatteita kotona, jos ollaan oman väen kesken. [/quote] Hyi toivottavasti en ole ikinä istunut sohvallanne.
[/quote]
No olethan sä kai käynyt julkisissa vessoissakin? Mitä likaista on sukupuolielimissä?
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 16:51"]Tuntuu mukvammalta. Yleensä olen kotona vain alkkareissa ja paidassa.
[/quote]
Minä olen kotona paitulissa ja sukkiloissa.
Tässä vahävaraisen vastaus: Pidän julkisesti kunnollisia vaatteita, ja jotta ne pysyisivät hyvinä mahdollisimman pitkään, en pidä niitä koskaan kotona päällä ellei meillä ole vieraita. Kotona pidän päällä niitä vaatteita jotka ovat jo niin kuluneita ettei niitä voi pitää ihmisten ilmoilla. Uusia ostan vain vähän enkä muodin mukaan, ostan ajattomia vaatteita ja mielellään luonnonmateriaalisina jotta kestävät pitkään, ostan käytettynäkin.
Ei mulle ole ongelma vaihtaa vaatteita parikin kertaa päivässä.
Ei meillä ole lapsellakadn mitään huonompia kotivaatteita. Jotkut on tätä ihmetelleet. Tavallisia, mukavia mutta kauniita arkivaatteita.
Vaihdan useimmiten housut, en viihdy farkuissa. Vaihdan housut monesti päivän mittaan: aamulla housut (yleensä farkut), töissä usein vaihdan vielä työfarkut jos sottaisempi päivä tai jos olen tullut töihin huonoissa housuissa, sitten vaihdan kotona kotihousut ja lisäksi vielä kiskon jalkaani toppahousut aina kun lähden koiran kanssa ulos. Sama paita on usein koko päivän (paitsi työ- ja yöpaita tietty).
Sama rumba toki kesällä, silloin hengaan monesti kotona päälläni säädytön mekko tms, ihmisten ilmoille päälle laitan toisenlaiset vaatteet.
Yleensä olen kotona alushousuissani ja topissa. Paskaset työvaatteet riisun heti, kun pääsen ovesta sisään.
Jostain syystä mun farkut alkaa heti kiristämään ja puristamaan heti, kun astun kotiovesta sisään. Tykkään kotona löhöillä ja farkuissa se on kamalaa. Yleensä heti ekana vaihdan rennompaa jalkaan, joko vanhat verkkarit tai joskus jotkut ihan siistit, mutta mukavat leggingsit tai paksut sukkikset ja jonkun pitkän topin tai trikoomekon. Nykyään yritän kyllä kotioloissakin näyttää suht kivalta vaikka rentoilenkin, meillä kun on alkanut käymään yllätysvieraita paljon useammin kuin ennen :)
Tää kommentti menis varmaan tonne alapeukutusketjuun, mutta laita silti tänne.
Eli minusta kotivaatteet aiheuttaa sen, että ihmiset lihoo. Ihan tosi. Jos olet kotona lököverkkareissa niin paljon helpompi on sortua mussuttamaan kaikkea turhaa. Farkut jos tuntuu napakoilta, niin eipä tee mieli ahtaa itseään ähkyyn.
En jaksa vaihtaa vaatteita kun tulen kotiin, mutta viikonloppuisin yleensä käytän jotain trikoita ja t-paitaa kotona, koska ovat mukavammat päällä.
Talvella asiallista käyttää villatakkia/housuja , ja säätää lämpöä sen mukaan.