Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esikoinen muuttaa viikon päästä, eikä ole pakannut vielä

Vierailija
22.10.2021 |

Päätin, että en sano mitään sillä jos aiemmin olen sanonut niin vastaus on ollut "tuo ei hyödytä yhtään mitään".

Pyysin 2 viikkoa sitten käymään läpi vaatteensa, osa kierrätykseen, osa mukaan. Ei ole sitäkään tehnyt.
No, toisaalta täysi-ikäinen niin ei mulla ole sanavaltaa.

Tuli huono omatunto, kun tässähän sitä viimestään näkee miten lapsen on kasvattanut, en ilmeisesti kovin hyvin kun on elämänhallinta kateissa:(
Parhaani olen kuitenkin yrittänyt tehdä ja jos jotain positiivista pitää hakea, niin ainakin hänellä on töitä!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pakattavaa hänellä on?

Vaatteet lähinnä. Iso osa lapsuudentavaroista jää lapsuudenkotiin, ei niitä tarvita. Jos hänen täytyy lajitella ne, sano siitä hänelle kauniisti.

Vaatteet hän ottaa kaikki mukaansa ja katsoo kaappiin laittaessaan pitääkö jotain poistaa tai sitten ei katso.

Vierailija
2/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on parhaansa tehnyt, ei enempää voi tehdä.

Älä piiskaa itseäsi enempää, se ei mitään muuta. Mun silmiin tuossa ei ole elämänhallinta kateissa, päinvastoin. Sitten olisi, jos ei edes pyrkisi pois lapsuuden kotipesästä.

Tiedän, että on vaikea siirtää itsensä syrjään lapsen elämästä, ja ehkä menee pitkään, että oppii olemaan puuttumatta, mutta näin se kuuluu mennäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pakattavaa hänellä on?

Vaatteet lähinnä. Iso osa lapsuudentavaroista jää lapsuudenkotiin, ei niitä tarvita. Jos hänen täytyy lajitella ne, sano siitä hänelle kauniisti.

Vaatteet hän ottaa kaikki mukaansa ja katsoo kaappiin laittaessaan pitääkö jotain poistaa tai sitten ei katso.

Jos muuttaa omilleen, luulisi, että olisi muutakin mukaan otettavaa kuin vaatteet...

Vierailija
4/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaatteet pitäisi kuukautta aiemmin pakata? Mitä hän pitää yllään ennen muuttoa? Ihan turhaan vaatteita pakkaa liian aikaisin, lisäksi alkaa helposti haisee, kun on pitkään pakattunam

Vierailija
5/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai karmeeta, kyllähän olisi pitänyt jo kuukausi sitten alkanut pakata kamojaan. Siinä sitten ihmeissään odotellut sormet ristissä millon pääsee pois. Ja kun tarvii jotain niin purkaa taas kamat. Voi päivää näitä juttuja.

Vierailija
6/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuton yhteydessä on kätevää käydä läpi tavaroitaan ja hankkiutua turhista eroon ja miettiä mitä tarvitsee.

Sanoisin, että Siperia opettaa. En nyt ymmärtänyt muuttaako lapsi lapsuudenkodista pois vai asunnosta toiseen. Jos lapsuudenkodista omilleen niin eihän sitä tarvitse kertoheitolla tehdä.

Vierailija
7/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olisi pitänyt jo kaksi viikkoa sitten pakata? 

Vierailija
8/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

So? Mä pakkasin samana päivänä kun muutin pois äidin helmoista. Miksi ihmeessä pitäisi aloittaa jo viikkoa tai kahta(!) aikaisemmin? Tuskin sitä tavaraa kolmea rekka-autollista mukaan lähtee.

Vierailija
9/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama tilanne oli meilläkin. Toinen vanhemmista yritti ohjaistaa (sievästi) että kävisi jo hyvissä ajoin tavaroitaan läpi, ja toinen yritti pysytellä 'kaveri-linjalla' ottamatta sen kummemmin asiaan kantaa. Silti viimeisenä iltana oli isa kasa tavaroita hujanhajan. Muutama kuorma on lähetetty postilla sitten jälkikäteen.

Vierailija
10/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuton yhteydessä on kätevää käydä läpi tavaroitaan ja hankkiutua turhista eroon ja miettiä mitä tarvitsee.

Sanoisin, että Siperia opettaa. En nyt ymmärtänyt muuttaako lapsi lapsuudenkodista pois vai asunnosta toiseen. Jos lapsuudenkodista omilleen niin eihän sitä tarvitse kertoheitolla tehdä.

Muuttaa lapsuudenkodista pois. Oli 2 vuotta kaupungin jonossa, kunnes tärppäsi. Että sinällään ei paniikkia, kun sama kaupunki. T. Ap

Vierailija
11/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päättänyt olla puuttumatta täysi-ikäisten lasteni hommiin. Koska huomauttelemisesta ei ole mitään hyötyä. 

Ja mitä tulee kasvatukseen, enemmän tälläisessä asiassa vaikuttaa lapsen luonne. En ole onnistunut kasvattamaan esikoisestani kovin siistiä tai järjestelmällistä mutta so? 

Vierailija
12/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaatteet pitäisi kuukautta aiemmin pakata? Mitä hän pitää yllään ennen muuttoa? Ihan turhaan vaatteita pakkaa liian aikaisin, lisäksi alkaa helposti haisee, kun on pitkään pakattunam

Olisihan sitä voinut kerätä ne tavarat ja vaatteet, joita ei todellakaan aio muuttaa/käyttää. Käyttövaatteet pyörii ihan normi kierrossa viimeiseen asti, mutta kaikki muu olisi voinut kasata ne valmiiksi kasoihin, joista pystyisi arvioimaan, mitä mahtuu nyt mukaan, ja mitä lähetetään myöhemmin postilla, tms.

Vierailija
13/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin tunnin homma tyhjentää oma huone ja kylppäristä omat aineet.

Mitähän hysteriaa siellä lietsotaan....

Vierailija
14/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitan koko kämpän tavaroiden pakkaamisen max 3 päivää ennen muuttoa. 7 muuttoa takana ja koskaan ei ole tullut kiire. Liian aikaisiin pakkaaminen on huono idea, kun kaikki mitä tarvitset on jo pakattu ja joudut penkomaan laatikoita jotka ovat kokoajan tiellä. Muutto on niitä asioita jotka kannattaa hoitaa mahdollisimman lyhyessä ajassa, sillä laatikoiden keskellä asuminen vain lisää stressiä. 

Vierailija
15/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin tunnin homma tyhjentää oma huone ja kylppäristä omat aineet.

Mitähän hysteriaa siellä lietsotaan....

Ettekö te ole tarvinneet kotoa muuttaessa esim. astioita, ruuanlaittovälineitä, huonekaluja, liinavaatteita ja muuta tavaraa?

Vierailija
16/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on jotenkin kummallinen, ihan kuin ap ei pitäisi lapsestaan. Kun oma lapseni muuttaa parin vuoden päästä omilleen, niin toivon sen käyvän asteittaisesti. Yhdessä ensin siistitään uusi koti ja käydään ostamassa huonekaluja etc. Yhdessä kuljetetaan tavaraa pikkuhiljaa ja kun lopulta virallinen muutto koittaa, niin saa pitää avaimet lapsuudenkotiin ja tulee toivottavasti mahdollisimman monta kertaa viikossa syömään. Itse ajattelin käydä aluksi auttelemassa siivouksissa etc, viemässä ruokakasseja tuliaisiksi, sillä arkirutiinien pyörittäminen vie aikaa oppia kaikilta.

Vierailija
17/17 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on jotenkin kummallinen, ihan kuin ap ei pitäisi lapsestaan. Kun oma lapseni muuttaa parin vuoden päästä omilleen, niin toivon sen käyvän asteittaisesti. Yhdessä ensin siistitään uusi koti ja käydään ostamassa huonekaluja etc. Yhdessä kuljetetaan tavaraa pikkuhiljaa ja kun lopulta virallinen muutto koittaa, niin saa pitää avaimet lapsuudenkotiin ja tulee toivottavasti mahdollisimman monta kertaa viikossa syömään. Itse ajattelin käydä aluksi auttelemassa siivouksissa etc, viemässä ruokakasseja tuliaisiksi, sillä arkirutiinien pyörittäminen vie aikaa oppia kaikilta.

Kun aikoinaan itse muutin, se tapahtui näin. Lisäksi omassa lapsuudenkodin huoneessa säilyi huonekalut ja tavarat sellaisinaan varmaan 10 vuotta. Nykyäänkin minulla on avain vanhempieni kotiin, kun he ovat jo aika huonokuntoisia vanhuksia. Aloituksesta tulee kuva, että lapsi oltaisiin heittämässä pois kotoa tylysti.