Pitääkö työttömän Oma asionti palvelussa käydä päivittäin kurkkimassa?
Muuten määräajat paukkuu?
Joka aamu ja ilta pitää käydä palvelussa, että ei onnistu saamaan karenssia?
Tullut kammo ko. palvelua kohtaan. Aikoinani sitä käytin, mutta ei toiminut koskaan ja aina piti soitella perään.
Kommentit (17)
Älä viitsi trollata, kerran viikossa riittää, ota vaikka perjantai.
Onneksi tuosta pääsin eroon. Aina sai olla pelko perseessä, että missaa ne tehtävät. Kerran niin kävikin, mutta mulla kun on hyvät puhelahjat niin sain vältettyä karenssin puhumalla.
Mitkä määräajat paukkuu? Mä käyn siellä muutaman kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä ylläytyksiä siellä sitten voi olla. Jos käy perjantaina, ja määräaika on paukkunut jo keskiviikkona?
ap
Vierailija kirjoitti:
Jotain keksittyä, että hae tätä paikkaa tähän päivään mennessä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kerran kahdessa-neljässä viikossa käyn. Työtarjouksista saan ilmoituksen omapostiin, joka ilmoittaa asiasta sähköpostiini. Ei siellä ehdi mitään tapahtua muutamassa päivässä, ei ne virkailijat ehdi kaikkia työttömiä paimentaan kuukausittain, hyvä jos kerta vuoteen.
Voiko joku tärkeä toimenpide jäädä vain sähköpostin varaan?
Eikö tule kirjettä tai tekstiviestiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä ylläytyksiä siellä sitten voi olla. Jos käy perjantaina, ja määräaika on paukkunut jo keskiviikkona?
ap
Siitä tulee karenssiukaasi ja on syytä reagoida nopsaa kuten eilen tai toissapäivänä kerroin Sinulle.
Työttömän työ on työn hakeminen. Odotetaan, että jokainen hakee töitä joka päivä useita tunteja päivässä.
Mä käyn about kerran kuukaudessa, tähän mennessä ei ole muuta tarvinnut tehdä kuin muutaman kerran on pitänyt tarkistaa, että yhteystiedot on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Työttömän työ on työn hakeminen. Odotetaan, että jokainen hakee töitä joka päivä useita tunteja päivässä.
Yleensä työstä maksetaan palkkaa.
Onko se nyt kauhea vaiva käydä kerran päivässä katsomassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä työstä maksetaan palkkaa.
Palkka on se työttömyyskorvaus.
Kirje tai tekstari tulee aina kun jotain pitää tehdä. Eli ei oikeastaan ikinä, kiitos kuntakokeilun...
Vierailija kirjoitti:
Onko se nyt kauhea vaiva käydä kerran päivässä katsomassa?
Niillä avoimilla tehtävillä on viikkoja reagoida. Ei tarvitse käydä kerran päivässä. Aikoinaan, kun olin tuossa kurimuksessa niin kävin maanantaisin katsomassa.
Se nyt vaan on sun duuni tällä hetkellä olla aktiivinen ja hakea töitä. Monta minuuttia sulla menee päivästä siihen, että loggaudut sivuille tarkistaaksesi tilanteen? Lounaan jälkeen kahvia juodessa tuo hoituu kätevästi.
Ja se työnhaku. Sulla on siellä koneella valmiina ajantasainen ansioluettelo. Ehkä voisit pitää samalla vaivalla 2-3 erilaista hakemuspohjaa valmiina, jos vaikka eteen osuisi työn hakeminen. Tadaa, sitten vaan laitan hakemuksen ja kuittaat hakeneesi. Pahinta mitä tuosta voi poikia on se, että pääsetkin töihin ja elätät itsesi.
Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain keksittyä, että hae tätä paikkaa tähän päivään mennessä.
ap
Kyllä mulle noi tulee pari viikkoa ennen kuin viimeinen hakupäivä on. Käyn aina maanantaisin katsomassa onko jotain tullut. Nyt on korona-aika ollut tosi hiljaista.
Kerran kahdessa-neljässä viikossa käyn. Työtarjouksista saan ilmoituksen omapostiin, joka ilmoittaa asiasta sähköpostiini. Ei siellä ehdi mitään tapahtua muutamassa päivässä, ei ne virkailijat ehdi kaikkia työttömiä paimentaan kuukausittain, hyvä jos kerta vuoteen.