Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestättekö appivanhempia?

Vierailija
25.12.2014 |

Joskus niihin vaan menee hermo. Omat appivanhempani kohtelevat kolmea lastaan täysin epäoikeudenmukaisesti. Yksi on saanut heiltä asunnon, toiset eivät! Joka joulu muut miniät saavat ison kasan lahjoja ja oma kasani on lähes mitätön. Eilen vietimme heillä taas joulua ja sain joka käänteessä kuulla lapsemme kasvatuksesta. Anoppi kulki huolissaan lapsen perässä koko illan ja tuputti pillimehuja ja naksuja. Oli huolissaan kun lapsi ei ollut syönyt eikä jounut koko iltana, vaikka syötin kaksi ihan normaalia ateriaa ja juotin vettä ja maitoa. Ei ollut kuulemma tarpeeksi enkä osaa pitää lapsestani huolta.
Joskus vaan menee hermo. Miehelle yritän olla hänen vanhemmistaan valittamatta sillä siitä seuraa vain riitaa ja pahaa mieltä.
Epäoikeudenmukaisuus etenkin harmittaa. Se asuntoasia on vaan jäävuoren huippu, pienempiä esimerkkejä on kymmenittäin. Silti appivanhemmat turvautuvat mieheeni kaikenlaisissa käytännön asioissa. Argghhhhh!!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei mikään ihme, jos menee hermot, sun appivanhemmat kuulostaa ihan kauheilta....

Aika paljon jo nytkin kestät mielestäni.

Vierailija
2/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muut, tuletteko toimeen appivanhempienne kanssa ja miten hyvin jaksatte heitä joulun aikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit on olleet poikki miehen vanhempiin nyt pari vuotta.Syynä tähän oli jatkuva vähättely,mollaaminen,ilkeily ja muutenkin narsistinen käytös lähinnä anopin toimesta.Lapsenlapsista yksi kelpasi,muut kaksi olivat aivan ilmaa.

Voin sanoa,että ikävä ei ole ollut!Alkoivat sairastuttaa käytöksellään koko perhettä,nyt on kaikilla tilaa hengittää ja jokainen tulee hyväksytyksi omana itsenään.

Vierailija
4/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo menee vaikeaksi omien vanhempiensa luona. Muuten ok

Vierailija
5/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan, että naapurissa on jotain tuollaista. Yhtä lastaan (perheetön) passaavat ja hyysäävät, kaksi muuta lasta (perheellisiä) käyvät todella harvoin ja silloinkin hyvin nopeasti. Tuo perheetön käy jatkuvasti ja suunnilleen asuu vanhemmillaan.

Kyseisen pariskunnan rouva on äärimmäisen hankala, valittaa kaikesta ja kaikista eikä käsitä lainkaan, että joku voisi olla toista mieltä /tehdä jonkun asian toisella tavalla. On ylitarkka ja riidoissa koko kadun kanssa (omakotitaloalue). Lastenlasten vierailun jälkeen huokailee, miten raskasta taas oli ja koko ajan saa vahtia ja kyllä ne lapset ovat kurittomia (taaperoita ja vauvaikäisiä lastenlapsia).

Villi veiikkaukseni on, että on hankala ja määräilevä anoppi, ja siksi nuo perheelliset lapsen käyvät vain harvoin ja viipyvät vain lyhyen aikaa. Joskus arvailen, onko jo av:n aloitus anoppi from hell naapurin miniöiden näppikseltä :)

Vierailija
6/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ymmärtää ja arvostaa appivanhempiani kun ovat vanhempia ihmisiä ja ovat pikkasen meitä rahallisesti auttaneet. Kuitenkin suurimman osan ajasta ottaa niin paljon päähän etten jaksaisi heitä nähdä. Kesällä loukkaantuvat kun ei vietetä koko kesää heidän mökillään. Eivät ymmärrä, että lapsiperheenä tarvitsemme tilaa ja omaa aikaa. Lapsenhoidossa ei anoppi auta ikinä vaikka on aikaa rampata kasvohoidossa, hieronnassa ja kynsiä laittamassa viikoittain. Aina kun pyydän hoitoapua, ei se vaan onnistu. Silti lastenlasta pitäisi joka sunnuntai tyoda heille "näytille". Oikeasti. Välillä en vaan kestä.

Vierailija
7/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:59"]Miten muut, tuletteko toimeen appivanhempienne kanssa ja miten hyvin jaksatte heitä joulun aikaan?
[/quote]
En ole vapaa-ajallani tekemisissä ihmisten kanssa, jos en tule heidän kanssaan toimeen. Arvostan nimittäin omaa hyvinvointiani enemmän kuin muiden mieliksi tekemistä. Yksinkertaista.

Vierailija
8/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on ollut kuolleena jo yli kymmenen vuotta. Muistelen edelleen häntä lämmöllä ja rakkaudella. Olimme hyvät ystävät. Toivottavasti opin häneltä jotain, anoppini oli harvinaisen viisas ihminen.

Vierailija
9/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tekemisissä appivanhempieni kanssa ainoastaan mieheni takia. Hänen vanhempansa ovat hänelle tärkeitä vaikka osaavatkin olla vaikeita.

Vierailija
10/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan ok välit, eilinenkin vietettiin heidän kanssaan. Mua riepoo niiden alkoholin tissuttelu. Ei uskois päällepäin kun ovat olevinaan niin fiinejä mutta sitä kuluu.. Ei ikinä lapsen kanssa tosin ja jos se kerta joskus tulee eteen niin siihen loppuu lapsen hoito.

Vierailija
11/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on anopin kolmas lastenlapsi. Sen huomaa, että ensimmäinen on se tärkein ja rakkain. Ensimmäisen vie ulkomaillekin kanssaan, ostelee kaikennäköistä kamaa ja kohtelee vain eri tavalla kuin muita. Tämän ensimmäisen lastenlapsen äitiä anoppi paapoo ja elättää, vaikka on jo eronnut miehestään eli anopin pojasta. Aika erikoista sanon minä!

Vierailija
12/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi antoi aina ex-miniälle louis vuitton -kasseja ja kashmir-neuleita. Itse sain sukkahousuja lahjaksi. Tämä ex-miniä siis anopin toisen pojan exä, ei mieheni exä.

Vierailija
13/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi jaksaa uusi vuosi vielä appivanhempien kanssa heidän mökillään. Miksi, oi miksi lupauduin lähtemään sinne? Nyt kaduttaa. Tulee kuitenkin vaan paha miele ja pitää purra hammasta kun anoppi latelee totuuksia lasten kasvatuksesta.
Anoppi on kaksi vanhempaa lastenlasta kasvattanut aika pitkälti itse. Heille annetaan jatkuvasti jäätelöä ja karkkia ja telkkari huutaa ja pauhaa. Meidän 1-vuotiasta säälitään kun ei saa pelata ipadillä eikä saa sokeripitoisia mehuja eikä jätskiä. Siis lapsi on 1v!!!

Vierailija
15/29 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
16/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat appivanhempani vähättelevät KAIKKEA mitä teen. Esimerkiksi olen todella allerginen heidän koiralleen, mutta esitän kuulemma. ;) Jee..

Vierailija
18/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minun toinen anoppini. Hän on uskomaton valittaja ja itsensä passuuttaja. Hän rakastaa sairauksia ja niistä kertomista vaikka on itse aivan terve. Lapsiani edellisestä avioliitosta hän inhoaa sydämestään. Kerrankin kutsui kaikki jouluksi heille. Sitten antoi llahjoja ja rahaa vain omille lapsenlapsilleen. Pienet lapset olivat ihmeissään että misksi Pukki ei tuonut heille mitään. Laitoin sitten kotona pienen joulupoydän ja jaoimme ostamani lahjat. En vie enää lapsiani hänen kotiinsa ja jos hän tulee meille olemme poissa. Mieheni ymmärtää minua ja tietää äitinsä olevan ilkeä ja kateellinen.

Ensimäinen anoppini oli maalta ja alkoholisoitunut pahoin. Hän kuoli kun olimme vielä yhdessä ex-mieheni kanssa.

Vierailija
19/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kestää, katkoivat välit poikaansa heti kun alkoi mun kanssa olemaan. Kultani pahan mielen siitä asiasta joudun kestämään.

Vierailija
20/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreiluja ja epäoikeudenmukaisia käenpoikien suosijoita ovat minunkin appivanhempani, mutta tulemme kyllä toimeen.  Kerran olen sanonut anopille suoraan, että huomaatko miten eri tavoin kohtelet tyttärenpoikia kuin pojantyttäriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi