Miten monella on edes yksi velaton asunto?
Itse veikkaan että enintään yksi kymmenestä täysikäisestä suomalaisesta voi sanoa omistavansa velattoman asunnon. Onko meillä tarkka luku?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 13:23"]Itse veikkaan että enintään yksi kymmenestä täysikäisestä suomalaisesta voi sanoa omistavansa velattoman asunnon. Onko meillä tarkka luku?
[/quote]
Meillä on kaksi lasta, ei asu veloja meillä. Minusta tuntuu, että velattomat asunnot ovat toistaiseksi itse asiassa enemmistössä. Muutenhan meillä olisi aikamoinen kriisi edessä!
Meillä on miehen kanssa velaton okt, viimeinen lainaerä maksettiin 30.12.2008. Lisäksi meillä molemmilla on velaton sijoitusasunto, molemmat ovat meidän sinkkuajoilta ja ovat olleet velattomia jostain 1990-luvun lopulta asti
Hep. Velaton kerrostalokaksio täällä. Sinkkuna suht helppo saavuttaa kun voi käyttää palkkansa yksin.
mulla on itse asiassa kaksikin täysin omaa asuntoa, ei oo ollu kummastakaan velkaa vuoskausiin
Mulla. Tosin vanha talo mutta silti.
Nyt n vähän määrittelykysymys. Vaimo tahtoisi kyllä, mutta itse en tai oikeammin en ole ihan varma.
Täällä myös yksi asuntovelkansa jo maksanut. Mulla on 4h + k kerrostaloasunto ja olen kahdenlapsen yh, ikää 36 v
Hei huom. Tarkoitan nyt tässä VELAttomia asuntoja! Vela=vapaa ehtoisesti lapseton.
Ap
Mun molemmilla lapsilla on velattomat asunnot, mutta voi olla, että mielensä muuttuu, kun tulee ikää lisää. Yksiö sopii velalle ihan hyvin.
Meillä perhe omistaa 5 asuntoa, asuntovelkaa ei ole. Täysi-ikäisiä perheenjäseniä on 4 kpl, joten pitääkö ajatella, että tällä pienellä otannalla, että suomalaiset omistavat asuntoja enemmän kuin yhden?
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 13:28"]Hep. Velaton kerrostalokaksio täällä. Sinkkuna suht helppo saavuttaa kun voi käyttää palkkansa yksin.
[/quote]
Sama.
Ei ole tuloeroja Suomessa, ei. Heh heh. Joillain ei ole sitä asuntoa ollenkaan ja toisilla sijoitusasuntoja vaikka muille jakaa. Kaikkea ei voi kuitata laiskuudella/alkoholismilla/tupakoinnilla/jne.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 13:28"]Hep. Velaton kerrostalokaksio täällä. Sinkkuna suht helppo saavuttaa kun voi käyttää palkkansa yksin.
[/quote]
Sama.
[/quote]
Oletkos ihan varma että aiot olla vela lopun elömääsi?
Siis onko tämä jotenkin yleinen piirre asuntopolitiikassa että eritellään tilastoissa, kuka asujista on vapaaehtosesti lapseton? Mulla on sinkkuvuokralaiset molemmissa VELATTOMISSA sijoitusasunnoissani, mutta ei ole koskaan juolahtanut mieleen kysyä ovatko he VELOJA.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 13:38"]
Ei ole tuloeroja Suomessa, ei. Heh heh. Joillain ei ole sitä asuntoa ollenkaan ja toisilla sijoitusasuntoja vaikka muille jakaa. Kaikkea ei voi kuitata laiskuudella/alkoholismilla/tupakoinnilla/jne.
[/quote]
Teepä itse 4 vuotta töitä niin, että pidät koko aikana 8 vapaapäivää. Ole töissä joulut, uudetvuodet, juhannukset, pääsiäiset 10 vuoden ajan ja kas - asunto tuli maksettua, koska ei ollut aikaa tuhlaamiseen. Toisen asunnon saattoi ostaa jo sitten kepeämmän elämän ohessa ja kun lapset syntyivät, saattoi olla pitkään kanssaan kotona.
Elämä on valintoja. MInä valitsin työnteon ja suljin pois matkustelun, viinan ja juhlimisen. Voi minua raukkaa?
Velaton omakotitalo, neljä velatonta sijoitusasuntoa, joista kahdessa asuvat lapsemme.
Feikit ja suunsoitto sikseen, tiedätte ylen hyvin mitä tarkoitan.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 13:38"]
[/quote]
On kulutuseroja. Toinen tuhlaa kaiken hankkimansa, toinen ei. Sitten ihmetellään, miten joku voi ostaa asunnon, kun itse on laittanut rahansa perjantaipuseroihin, kanarianmatkoihin ja viinanhuuruisiin elämyksiin,
Tämän viestin otsikosta: todellako enemmistölle on heti selvää, että käytettynä kyseisessä yhteydessä otsikossa viestissä puhutaan veloista eli VapaaEhtoisesti LApsettomista henkilöistä eikä puhe olekaan velattomasta omistusasunnosta?
Et saa rehellistä vastausta ikinä. Olisko tilastoja netissä asuntoministeriön tai tilastokeskuksen sivuilla.