Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alec Baldwin ampui naisen kuoliaaksi ja haavoitti miestä

Vierailija
22.10.2021 |

Kommentit (588)

Vierailija
501/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kyllä mieleen, että joku sairas tyyppi oli laittanut luodin sinne tahallaan. Jos kerran oli juuri siitä asiasta työntekijöiden mielenilmaus pari tuntia aiemmin, niin joku on päättänyt "antaa opetuksen", että miten käy, jos aseista vastaaviin työntekijöihin ei panosteta. Toivottavasti hänet saadaan kiinni ja vastuuseen.

Vierailija
502/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se "vaaratilanne aseiden kanssa" pari päivää ennen ampumista tutkita nyt myös tarkasti. Jos se olikin epäonnistunut yritys joltakulta ja nyt onnistui? Ulosmarssin tapahtuminen on syytä tutkia myös, kenen aloitteesta se tapahtui? Syyllinen sai siitä ehkä tilaisuuden peukaloida asetta ja yritti järjestää alibinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästä jonkun kuuluu joutua vastuuseen, vaikka todettaisiinkin vahingoksi. Tällaisia vahinkoja ei vaan saa sattua. Vituttaa jos tämä kuitataan vaan jonain traagisena onnettomuutena. Jotenkin höveliä on tuo jenkkien suhtautuminen aseisiin muutenkin. Vähän kyllä tuntuu epäilyttävältä jos siellä on jo aiemmin ollut vahingonlaukauksia, että onko kyseessä tahallinen sabotaasi, vai vain täydellistä piittaamattomuutta? Jos se oli vahinko, niin sen annettiin tapahtua ja jonkun täytyy joutua vastuuseen. Jos minulle annettaisiin käteen ase, niin varmistaisin vielä itse että se on varmasti tyhjä, ennen kuin alkaisin sillä ampumaan. Jenkit on tyhmiä ja tuo nuori nais kuvaaja kuoli sen takia.

Vierailija
504/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normisettiä. Alec on demari

Vierailija
505/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Amerikassa kun ollaan kai keskimäärin aika paljon aseiden kanssa tekemisissä, niin varsinkin näyttelijällä luulisi olevan jo rutiini oikein toimimisesta.

Esimerkki - jos joku antaa minulle aseen, ja sanoo sen olevan ladattu, tarkistan että asia on niin, pidän sen varmistettuna enkä osoittele sillä muuta kuin mitä aion todella ampua.

Jos joku taas antaa minulle aseen ja sanoo että se EI ole ladattu, tarkistan että asia todella on niin, varmistan aseen enkä osoittele sillä muuta kuin mitä todella olisin valmis ampumaan.

Ei varsinaisesti rakettitiedettä, mutta vaatii pikkuisen itsekuria. Eipä ole minulle sattunut vahingonlaukauksia neljänkymmenen vuoden aikana.

Vierailija
506/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli kyllä mieleen, että joku sairas tyyppi oli laittanut luodin sinne tahallaan. Jos kerran oli juuri siitä asiasta työntekijöiden mielenilmaus pari tuntia aiemmin, niin joku on päättänyt "antaa opetuksen", että miten käy, jos aseista vastaaviin työntekijöihin ei panosteta. Toivottavasti hänet saadaan kiinni ja vastuuseen.

On tosiaan mahdollista, että joku laittoi oikean luodin tahallaan. Välillinen murhaaja osaa käyttää hanskkaita ja käyttää yleistä hässäkkää hyväksi.

Vierailija
507/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Amerikassa kun ollaan kai keskimäärin aika paljon aseiden kanssa tekemisissä, niin varsinkin näyttelijällä luulisi olevan jo rutiini oikein toimimisesta.

Esimerkki - jos joku antaa minulle aseen, ja sanoo sen olevan ladattu, tarkistan että asia on niin, pidän sen varmistettuna enkä osoittele sillä muuta kuin mitä aion todella ampua.

Jos joku taas antaa minulle aseen ja sanoo että se EI ole ladattu, tarkistan että asia todella on niin, varmistan aseen enkä osoittele sillä muuta kuin mitä todella olisin valmis ampumaan.

Ei varsinaisesti rakettitiedettä, mutta vaatii pikkuisen itsekuria. Eipä ole minulle sattunut vahingonlaukauksia neljänkymmenen vuoden aikana.

Mutta oletko sinä näyttelijä?

Tuntuu jotenkin oudolta, että näyttelijöiden pitäisi kesken kuvausten kiirettä ja sählinkiä (ja molempia riittää) ruveta tarkistamaan rekvisiittaa, että kaikki on varmasti turvallista. Sitä varten kun on omat työntekijät.

Vierailija
508/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baldwin on voitu myös tahallaan saattaa murhaajan rooliin julkisena trumpin vastustajana. Trumpisteissa on häikäilemätöntä porukkaa, joka ei kaihda ihmisten tappamistakaan. Nyt uhriksi joutui naiskuvauspäällikkö.

Vierailija
509/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baldwinilla on kai rahapula, kun piti hankkiutua kaikesta päätellen halvasti ja surkeasti toteutettuun länkkärituotantoon.

Vierailija
510/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta oletko sinä näyttelijä?

Tuntuu jotenkin oudolta, että näyttelijöiden pitäisi kesken kuvausten kiirettä ja sählinkiä (ja molempia riittää) ruveta tarkistamaan rekvisiittaa, että kaikki on varmasti turvallista. Sitä varten kun on omat työntekijät.

Ei tunnu yhtään oudolta, vaan ilmiselvältä kun käsitellään aseita. Sen aseen tarkistamiseen ei kauaa mene aikaa. Minä en tuntisi oloani varmaksi aseen kanssa, jonka joku on antanut ja kertonut olevan turvallinen. Se on turvallinen minulle vasta kun olen sen omin silmin turvalliseksi todennut. Minusta Alec Baldwin on vähintäänkin osasyyllinen tuohon kuolemaan, riippumatta siitä miksi se oikea luoti sinne oli päätynyt. Tuossa ei voi vastuuta ainakaan kokonaan siirtää kenellekään ja niinkuin Adam Baldwin twiiteissä än totesi, Alec ei ollut pelkkä näyttelijä, vaan tuottajana koko kuvauspaikan pomo.

Vierailija
511/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baldwinilla on kai rahapula, kun piti hankkiutua kaikesta päätellen halvasti ja surkeasti toteutettuun länkkärituotantoon.

Hän on siis myös itse yksi tuottajista.

Vierailija
512/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baldwin on voitu myös tahallaan saattaa murhaajan rooliin julkisena trumpin vastustajana. Trumpisteissa on häikäilemätöntä porukkaa, joka ei kaihda ihmisten tappamistakaan. Nyt uhriksi joutui naiskuvauspäällikkö.

No nyt on hieman kaukaa haettua taas… enkä tosiaan ole mikään Trumpin fani.

513/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi nyt käsittämätöntä tunarointia, että aseessa on oikeat luodit. Vaikka tuolla aseet ovat arkipäivää, niin sitä paremmalla syyllä tuo kuolema olisi voitu välttää. 

Vierailija
514/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu latasiko FSB tän Baldwin aseen ??

Vierailija
515/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baldwin joutuu tästä linnaan. Hän on osatuottajana ollut vastuussa niistä taustatekijöistä, jotka (mahdollisesti) onnettomuuden aiheuttivat. Lisäksi hän painoi liipasimesta. Linnaan joutuu myös asevastaava ja apulaisohjaaja.

Häkepuhelusta käy ilmi, että jotakuta kuvausryhmästä on jo aiemmin pidetty hankalana, on huutanut toimistossa tms (soittaja käyttää henkilöstä termiä motherfucker).

En pitäisi mahdottomana että Baldwin on tuottajan ja päänäyttelijän yhdistelmäroolissa käyttänyt valtaansa vastuuttomasti, skipaten protokollat ajanpuutteen tähden. Karmeampaa olisi, että Baldwin olisi kimpaantunut ohjaajaan ja kuvaajaan ja sohinut kylmäksi luulemallaan aseella heitä kohti.

Vierailija
516/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😭 surullista - mikä vahinko!

Ajatelkaa Baldvinin mietteitä!

Ihan kauhea tapaus kaikille siellä läsnäolijoille.

Miten voi Baldvinia lohduttaa ?!?!😭😭

Vierailija
517/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apulaisohjaana ojensi aseen ja sanoi, että se on ladattu paukkupanoksilla. Kuka sen aseen latasi? Voi aivan hyvin olla sabotaasia kun työntekijöillä oli ulosmarssi ja joku halusi tehdä kiusaa laittamalla oikean patruunan pyssyyn.

Vierailija
518/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baldwinillahan ei ole maine minään erityisen mukavana ja rauhallisena miehenä. Ihminen, joka vetää turpaan parkkiruudun tähden ja solvaa 11-vuotiasta tytärtään possuksi, ja on (ainakin ollut) mitä ilmeisimminkin päihdeongelmainen, on minun silmiini paljon alttiimpi tuottamaan ongelmia ympäristössään, kuin tasapainoisena ja reiluna tunnettu sälli.

Salaliittoteorioista uskottavin olisikin, että kohtaukset, kuvasuunnitelman ja kässärin tunteva yritti saada Baldwinin ampumaan itseään jossakin myöhemmässä kohtauksessa, jossa aseella olisi tosiaan ollut tarkoitus ampua?

Tragedian tästä tekee se, että elokuvan juoni kertoo lapsen tekemästä vanhinkotaposta, ja kuvaajalta jäi lapset äidittömäksi.

Vierailija
519/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armorer tässä on suurimmassa vastuussa. Armorer on vastuussa siitä, että kaikki aseet on kuten niiden kuuluu olla (ei luoteja piipussa) ja että kaikilla on sopivat suojavarusteet, koska myös ne rekvisiittapanokset saattaa aiheuttaa pieniä vammoja, koska vaikka ne on sinällään harmittomia nekin käy kipeää. Tämä kuulostaa siltä, että on ollut kohtaus, jossa ammutaan kohti kameraa, jonka takana tietenkin on kuvaaja. Näitähän on monessa leffassa, että kuvataan aseen piippua edestä päin, kun sillä ammutaan. Nyt vaan oli jätetty sinne oikea luoti.

Vierailija
520/588 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apulaisohjaana ojensi aseen ja sanoi, että se on ladattu paukkupanoksilla. Kuka sen aseen latasi? Voi aivan hyvin olla sabotaasia kun työntekijöillä oli ulosmarssi ja joku halusi tehdä kiusaa laittamalla oikean patruunan pyssyyn.

Aseen latasi armorer. Jos leffassa on aseita, setissä on myös aika ihminen, joka on koulutettu aseisiin ja jonka homma on tarkastaa, että kaikki on kuten kuuluu ennen kuin luovuttaa aseen kuvauskäyttöön. Tyypin käytännössä ainoa tehtävä on varmistaa, että ne aseet on turvallisia, toimii kuten pitää ja että jos tarvitaan oikeita luoteja kohtaukseen, niin ne poistetaan aseesta kohtauksen jälkeen.