Goodreadsin käyttäjille kysymys
Oletteko lisänneet kirjahyllyyn kaikki joskus lukemanne kirjat, jotka muistatte vai lisäättekö vasta liittymispäivästä eteenpäin lukemanne kirjat? Mikä olisi yhteisön ja sivuston käytön näkökulmasta "oikea" tapa toimia?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat, että suuryhtiö Amazon tietää jopa kaikki kirjat mitä luet?
Jotta osaa suositella kirjoja ja kohdistaa mainokset oikein?
Olen lisännyt joitain kirjoja joita muistan lukeneeni, mutta en varmasti läheskään kaikkia. Silloin tällöin vain muistan jonkun kirjan ja lisään sinne.
Aikoinaan pidin kirjablogia monta vuotta niin ne silloin luetut kirjat on helppo laittaa päiväyksittäinkin paikoilleen. Muut arvon sinne päin esim. sarjan mukaan jotka tiedän lukeneeni alusta asti, esim. Sue Graftonin aakkosdekkarisarja jonka aloitin joskus teininä ysärillä jo (milloinhan on eka suomennos tullut) jne. Varmasti yksittäisiä kirjoja on jäänyt välistä kun ei kaikista ole jäänyt mitään muistijälkeä että muistaisi koko kirjan olemassaoloakaan enää.
Eipä sillä ole merkitystä, kummin tekee. Itseään vartenhan niitä sinne kirjataan.
Tee kummin haluat. Itse lisäsin ensin kaikki mitä muistin ikinä lukeneeni. Nyt 6v myöhemmin aion poistaa kaiken nuorempana luetun skeidan sieltä, koska miksi minua kiinnostaisi nyt että olen junnuna lukenut jotain kamalaa roskaa. En kerta kaikkiaan enää tee sillä tiedolla mitään.
Miksi haluat, että suuryhtiö Amazon tietää jopa kaikki kirjat mitä luet?