Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi väitti lapsille että Jeesus syntyi Jouluna

Vierailija
24.12.2014 |

Huoh.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, olen lukenut nuo ja paljon muuta historiaa, ja yhteen veto on, että emme me tiedä kivikauden uskonnoista mitään. Tiedot alkavat yleensä rautakaudelta, mutta ovat silloin hyvin epämääräisiä ja yleensä tulkittavissa vasta histoiallisenajan kiroitetuisa lähteistä taaksepäin - eli kaikki, mitä edeltävien aikojen kulttuureista arvellaan, arvellaan sillä perusteela, mitä jälkenpäin on jossain kirjoitettu. Se on siiis selvästi jälkimmäisen ajan mukaan värittynyttä.

Vierailija
2/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 09:19"]

Mitä me muten tiedetään Aasian alueen kivikaudenuskonnoista? Tai minkään alueen?

[/quote]

http://hklj.kirjastot.fi/fi-FI/luokat/?MinClassNumber=916&MaxClassNumber=916&ClassNumber=916

[/quote]

daa, faaraoiden egypti, assyria, fonikia jne EI ole kivikautta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 09:47"]

16, olen lukenut nuo ja paljon muuta historiaa, ja yhteen veto on, että emme me tiedä kivikauden uskonnoista mitään. Tiedot alkavat yleensä rautakaudelta, mutta ovat silloin hyvin epämääräisiä ja yleensä tulkittavissa vasta histoiallisenajan kiroitetuisa lähteistä taaksepäin - eli kaikki, mitä edeltävien aikojen kulttuureista arvellaan, arvellaan sillä perusteela, mitä jälkenpäin on jossain kirjoitettu. Se on siiis selvästi jälkimmäisen ajan mukaan värittynyttä.

[/quote]

Jaa jollain on alkoholistin sosiaalinen majesteetillisuus tänään hallussaan... Takerruit sitten termiin kivikausi? Mitä meinasin ja mitä normaaliälyiset tajusivat oli ekr. aika, mistä kaikki kristittyjen pakanallisiksi leimaamat saatananpalvontapyhät on modifoitu kristinuskoon sopiviksi.

Vierailija
4/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas 19. Mistäs sun majesteetillisuutesi sitten on peräisin? Miksi sulla on oikeus rääpiä ja paheksua muidenajatuksia vaikka its et tiedä - kuten tuo kivikausijuttu paljastaa - mitään edes siitä, mistä itse väität puhuvasi?

JA on ihan turha selittää, että mä nyt vaan käytin sanaa tuoli, mutta kaikkien pitää tietää, että oikeasti puhun pöydistä...

en ole itse uskovainen, mutta ylimielisyys ei sovi ateistillekaan.

Vierailija
5/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 09:12"]Minulle se on se ja sama onko anoppini muslimi, kristitty, juutalainen vai kumartaako jotain Aasian alueen kivikauden uskontoa. 

[/quote]

Anopille ei tosiaan voi mitään, mutta jos minun äitini alkaisi vaihtaa uskontoa, menisin ja vetäisin niitä käännyttäjiä turpaan niin että pää tärisisi vielä uutena vuotenakin.

Vierailija
6/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa elokuva Zeitgeist niin saatte perspektiiviä siihen miten uskonnot ovat syntyneet

Vierailija
7/20 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se tiedä että Jeesus syntyi syksyllä. Serkkunsa syntyi keväällä, Johannes Kastaja, ja Jeesus puolen vuoden kuluttua, n. 2. lokakuuta.

Voit itse kertoa lapsille.

Aika jännä juttu, kun kaikki Raamatunhistoriaa ja vaikka Wikipediaa lukeneet tämän tietävät.

Vierailija
8/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös anoppi kertoi jeesuksesta ja Jumalasta kun lapset olivat pieniä. Korjasimme aina näkemykset neutraalisti kotona. Nykyään lapset pitävät anoppia hieman kajahtaneena eivätkä ota hänen puheitaan totena, vaikka ne ainoana totuutena esittääkin

Vierailija
9/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 07:57"]

Meillä myös anoppi kertoi jeesuksesta ja Jumalasta kun lapset olivat pieniä. Korjasimme aina näkemykset neutraalisti kotona. Nykyään lapset pitävät anoppia hieman kajahtaneena eivätkä ota hänen puheitaan totena, vaikka ne ainoana totuutena esittääkin

[/quote]

Off topic: Miten olette asian hoitaneet? Odotan vastaavanlaista ongelmaa, kun lapsi on nyt 1 v ja kaikki vauvalahjat ja muut ovat olleet uskonnollisia leluhahmoja. Anopille ei ole ainakaan toistaiseksi mennyt asia perile, ettei perheessämme haluta puhua uskonnollisista teorioista mitään ennen sitä lapsen kehitysastetta, että osaa kysyä lisää, eikä esimerkiksi ala vain salaa pelkäämään helvettiä.

Vierailija
10/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niille lapsille voi selittää, että mummo uskoo näin ja näin ja se on ihan fine, mutta me emme usko niin ja sekin on fine?

Vierailija
11/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli hienoa nähdä eilen paljon lapsiperheitä aattokirkossa. Te varmaan kieltäistte isovanhempaa viemästä lastanne sinne.

Vierailija
12/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin ap, miten se anoppi ei tiedä, että joulu ei ole erisnimi, joten siinä ei ole isoa alkukirjainta.

Vierailija
13/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 08:50"]

Kuka on fine? Miehen vai naisen nimi? En ole ennen kuullutkaan.ei vissiin suomalainen nimi kuitenkaan?

[/quote]

Tässä tapauksessa fine ei voi olla kukaan. Koska nimet kirjoitetaan isolla jä tämä fine on kirjoitettu pienellä.

Vierailija
14/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 08:46"]

Eikös niille lapsille voi selittää, että mummo uskoo näin ja näin ja se on ihan fine, mutta me emme usko niin ja sekin on fine?

[/quote]

Näin äidin kaikkein objektiivisimmasta näkökulmasta vauva tai 0-3 v osaa vielä arvostaa leluja vaivihkaisista tuputus-yrityksistä huolimatta, mutta tilanne muuttuu aika radikaalisti sen jälkeen. Minulle se on se ja sama onko anoppini muslimi, kristitty, juutalainen vai kumartaako jotain Aasian alueen kivikauden uskontoa. Rouvalta tulee menemään omat rahat hukkaan ja sitten kuuluu narina, kuinka mikään ei kelpaa. Anoppini on kovatahtoinen ja tuppaa ajattelemaan muidenkin puolesta, että "kyllä minä tykkäisin", eikä huomioi toisten näkökulmia tai tykkäämisiä. Ja kun tämmöinen ihminen on ottanut asiakseen tuoda jonkun toisen nurkkiin uskonnon, niin ei varmaan vähällä päästä.

Anoppi on hartaan tason uskovainen eikä antanut lastensa erota kirkosta, pakotti ripareille ja suuttui, kun en kastanut lastani. -4 

Vierailija
15/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä me muten tiedetään Aasian alueen kivikaudenuskonnoista? Tai minkään alueen?

Vierailija
16/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, häiritseekö asia vain sinua? Entä jos miestäsi ei tuo haittaa?

Vierailija
17/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 23:17"]No ei se tiedä että Jeesus syntyi syksyllä. Serkkunsa syntyi keväällä, Johannes Kastaja, ja Jeesus puolen vuoden kuluttua, n. 2. lokakuuta.

Voit itse kertoa lapsille.

Aika jännä juttu, kun kaikki Raamatunhistoriaa ja vaikka Wikipediaa lukeneet tämän tietävät.
[/quote]
+sekin vielä että uusimpien näkemysten mukaan koko Jeesusta ei ehkä ollut olemassakaan :)

Vierailija
18/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen pitäisi perustaa Ap:n kaltaislle STOV eli Suomen Turhien Ongelmien Virasto. Saisivat hallintovallan edustajat lissää töitä ja määrärahoja itselleen sekä tasoistaan pohdittavaa.

Vierailija
19/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 09:21"]

Suomeen pitäisi perustaa Ap:n kaltaislle STOV eli Suomen Turhien Ongelmien Virasto. Saisivat hallintovallan edustajat lissää töitä ja määrärahoja itselleen sekä tasoistaan pohdittavaa.

[/quote]

Pitäisitkö ongelmaa turhana, jos anoppisi hunnuttaisi tytärtäsi ja kertoisi Mohammedista.

Vierailija
20/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 09:19"]

[/quote]

Aika paljon ja tutkimukset ja tutkimusten julkaisut jatkuvat edelleen. Tässä aihepiiriin liittyviä julkaisuja, jotka ovat kenen tahansa saatavissa.

http://hklj.kirjastot.fi/fi-FI/luokat/?MinClassNumber=909%2B&MaxClassNumber=909%2B&ClassNumber=909
http://hklj.kirjastot.fi/fi-FI/luokat/?MinClassNumber=916&MaxClassNumber=916&ClassNumber=916