Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää tuoda vauvoja kirkkoon?

Vierailija
24.12.2014 |

Olin joulukirkossa ja ajattelin aluksi että jaa, poikkeuksellisen hiljaista. No, eiköhän joku vauva rupea huutamaan ihan parin metrin päässä ja tätä sitten kestää 5 minuuttia. Sitten vauva hengähtää ja alkaa huutamaan uudestaan. Ja kovaa.
Sitten n. 20m päässä aloottaa toinen vauva huutokonsertin jonka äiti vain hihittää ja toteaa todella vaivautuneen näköisellemiehelle vieressään
"Voi kun on kiva kun tämä pikku annipetteri laulaa kauniisti". Ja eiköhän hiljalleen kymmenen muutakin lasta ala kirkumaan ja huutamaan. Ketutti. Nämä lasten vanhemmat eivät näyttäneet mitenkään pahoittelevilta vaan lähinnä hymyileviltä ja iloisia ja tuntuivat ajattelevan että kaikki muutkin tykkäävät lapsista. No ei tykätä kaikki.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat tervetulleet kirkkoon koska vain ainakin kirkon näkökulmasta. Kirkoissa on lapsille leluja ja muuta viihdykettä. Jos on niin pieni lapsi, ettei ymmärrä leikkimisestä vielä mitään, vanhempien pitäisi tietysti mennä kirkoneteiseen tms. hyssyttelemään lasta. Muut ovat tulleet sinne hartauteen ja hiljentymään, ja sitä pitäisi vauvojen äitienkin kunnioittaa.

Vierailija
22/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsineet av-luuskat kaikissa tapahtumissa sen paskantuottolaitoksen kanssa saa vitutuksen äärimmilleen. Pysykää kotona lärttätissienne kanssa imettämässä ja suojaamassa niitä toukkianne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:24"]

On se ankea paikka tuo kirkko ja vielä ankeampaa se kirkkokansa, kumpikohan sen tekee, kansa kirkosta vai kirkko kansasta tuollaisia?

Silloin kun olen kirkossa käynyt, ei minua haitannut parkuvat ja huutavat lapset yhtään, niin kuin ei muutoinkaan, sen sijaan se vitun tekopyhät paskiaiset jotka ovat ns. harrasta kirkkokansaa jouluna ja nyrpistelevät nenäänsä siellä jonkun lapsen vuoksi.

[/quote]

Jos se mukula kirkuu ihan korvan juuressa tai muutoin niin lähellä, ettei kuule sanaakaan saarnasta tai virsistä, kyllä se ottaa päähän. Jossain toisella puolella salia ei niin haittaa.

Vierailija
24/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 15:39"]

Nykyisin? Minun lapsuudessa 70-luvulla meitä oli useampia kirkossa ja jossain vaiheessa, kun istuminen kävi pitkäksi vanhemmat päästivät meidät seikkailemaan sinne kirkkoon. Tärkein ohje oli, että ei jutella kirkkosalissa. Aulassa supisin kavereiden kanssa ja ehtoolliseksi piti palata paikalleen.

[/quote]

Meillä' vanhemmat ajatteli muita kirkkoon tulleita eikä ikinä päästäneet meitä seikkailemaan kesken jouluhartauden. Me katsoimme kaltaisiasi häiriköitä myötähäpeää tuntien: noin iso lapsi eikä osaa käyttäytyä!

[/quote]

Kuinka lapsen kuuluu käyttäytyä? Lapsen elämään kuuluu tutkiminen ja leikki. Yli vartin paikallaoloon lapsen voi kyllä pakolla opettaa, mutta ei lapsi opi tykkäämään siitä ja kirkossa olosta tulee vastenmielistä. Minkä takia luulet, että kirkoissa on jumalanpalvelusten aikana niitä lelulaatikoita esillä? Jos lapset osaavat liikuskella häiritsemättä tilaisuutta, kyllähän kirkkoon liikettä mahtuu.

[/quote]

Parempi jo nuorena opettaa että joskus elämä on epämukavaa eikä aina voi tehdä niin kuin itse lystää. Kyllä minun mielestäni jotain paikkoja voi pyhittää muiden kunnioitukselle ja käytöstavoille ja ovat myös oivia paikkoja opettaa lapsia aikuisuutta kohti pikku hiljaa.

Vierailija
25/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:18"]

On se ankea paikka tuo kirkko ja vielä ankeampaa se kirkkokansa, kumpikohan sen tekee, kansa kirkosta vai kirkko kansasta tuollaisia?

Silloin kun olen kirkossa käynyt, ei minua haitannut parkuvat ja huutavat lapset yhtään, niin kuin ei muutoinkaan, sen sijaan se vitun tekopyhät paskiaiset jotka ovat ns. harrasta kirkkokansaa jouluna ja nyrpistelevät nenäänsä siellä jonkun lapsen vuoksi.

[/quote]

Jos se mukula kirkuu ihan korvan juuressa tai muutoin niin lähellä, ettei kuule sanaakaan saarnasta tai virsistä, kyllä se ottaa päähän. Jossain toisella puolella salia ei niin haittaa.

[/quote]

Oletko ollut ihan kuuntelemassa sanaa ja olet harras uskovainen, ainakin kirjoitus-sävystä päätellen olet, sillä kukaan normaali ihminen ei ole noin rajoittunut ja ahdasmielinen?

Ja taas jos olet tapauskovainen jolle kirkko on olemassa vain jouluna, ei se saarnan kuuleminen veisi sinua pelastukseen, niin mätä on asenteesi.

Vierailija
26/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapset kuuluu kirkkoon. Vanhemmilla on kuitenkin vastuu edes yrittää hiljentää heitä ja tarjota muillekin mahdolisuus keskittyä hartauteen.

Itseäni hieman häiritsi kun olin kirkossa ja isä oikein vartavasten käski noin 3-vuotiasta lasta seisomaan kurallisilla kengillä penkillä. Penkillä oli vielä pehmustetyyny.

Vierailija
27/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää helevettiin ne huutavat paskakasanne. Rumia ovat! Minä menen sinne nauttimaan musiikista, en huudosta. Jos on, saatana, vahinko käynyt ja se porsas vitusta pursunnut, niin pysykää kotona luuskat.

Vierailija
28/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:39"]

Viekää helevettiin ne huutavat paskakasanne. Rumia ovat! Minä menen sinne nauttimaan musiikista, en huudosta. Jos on, saatana, vahinko käynyt ja se porsas vitusta pursunnut, niin pysykää kotona luuskat.

[/quote]

Laita korkki kiinni ja ensimmäiseksi arkena soitat terveyskeskukseen.

Vierailija
29/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja tullaan näyttämään ja esittelemään muille.

Ennen vauvojaan nuo ihmiset eivät tod.näköisesti kirkossa käyneet lainkaan.

Vierailija
30/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:18"]

[/quote]

[/quote]

Oletko ollut ihan kuuntelemassa sanaa ja olet harras uskovainen, ainakin kirjoitus-sävystä päätellen olet, sillä kukaan normaali ihminen ei ole noin rajoittunut ja ahdasmielinen?

Ja taas jos olet tapauskovainen jolle kirkko on olemassa vain jouluna, ei se saarnan kuuleminen veisi sinua pelastukseen, niin mätä on asenteesi.
[/quote]

Sinulla on siis möykkääväät lapset :O

Vierailija
31/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö Jeesus sanonut jotakuinkin näin, sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkää estäkö heitä sillä heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta. Ettehän te varmaan taivaaseenkaan halua kun sielää on lapsia?

Vierailija
32/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:18"] [quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:24"] On se ankea paikka tuo kirkko ja vielä ankeampaa se kirkkokansa, kumpikohan sen tekee, kansa kirkosta vai kirkko kansasta tuollaisia? Silloin kun olen kirkossa käynyt, ei minua haitannut parkuvat ja huutavat lapset yhtään, niin kuin ei muutoinkaan, sen sijaan se vitun tekopyhät paskiaiset jotka ovat ns. harrasta kirkkokansaa jouluna ja nyrpistelevät nenäänsä siellä jonkun lapsen vuoksi. [/quote] Jos se mukula kirkuu ihan korvan juuressa tai muutoin niin lähellä, ettei kuule sanaakaan saarnasta tai virsistä, kyllä se ottaa päähän. Jossain toisella puolella salia ei niin haittaa. [/quote] Oletko ollut ihan kuuntelemassa sanaa ja olet harras uskovainen, ainakin kirjoitus-sävystä päätellen olet, sillä kukaan normaali ihminen ei ole noin rajoittunut ja ahdasmielinen? Ja taas jos olet tapauskovainen jolle kirkko on olemassa vain jouluna, ei se saarnan kuuleminen veisi sinua pelastukseen, niin mätä on asenteesi. [/quote] Sinulla on siis möykkääväät lapset :O

[/quote]

Ei ole lapsia ensinkään, sorry! Ja tuolle edelliselle sanoisin, tai oikeastaan kysyn, että jos vanhemmat haluavat mennä kirkkoon ja ottaa lapsensa mukaan, eikä heille olisi hoitajaa siksi ajaksi, pitäisikö heidän jättää lapset/vauvat kotiin ja olla mieliksi kaltaisillesi ahdasmielisille kukipäille?

Jos olet se uskova, niin tiedätkö mitä? Minun käsitykseni mukaan joudut ja joudat helvettiin!

Vierailija
33/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvathan ovat kirkon jäseniä, miksi eivät saisi käydä kirkossa?

Vierailija
34/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rehellisesti tajua, miten joku voi ottaa vauvan kirkkoon. Itse en pystyisi rentoutumaan sekunniksikaan, kun jännittäisin koko ajan alkaako vauva karjua. Itsellä siis vauva 6 kk.

Vierailija
35/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:05"]

Porsineet av-luuskat kaikissa tapahtumissa sen paskantuottolaitoksen kanssa saa vitutuksen äärimmilleen. Pysykää kotona lärttätissienne kanssa imettämässä ja suojaamassa niitä toukkianne!

[/quote]

Wuuuhuuu!! Huomaa, että joku tunnevammainen ei ole joko saanut a) naista tai b) lasta halustaan huolimatta. Kunhan kasvat isoksi, huomaat että voi tulla halu perustaa perhe, ja jos satut saamaan lapsen, tajuat ehkä, että lapsi on niin käsittämättömän tärkeä omille vanhemmilleen, että kadut ikinä ajatelleesi noin.

Vierailija
36/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 22:23"]

Vauvathan ovat kirkon jäseniä, miksi eivät saisi käydä kirkossa?

[/quote]

Totta tuokin, mutta mikäli mekkala yltyy aivan käsittämättömäksi niin siinä on hankala keskittyä omaan kontaktiin Jumalan kanssa kun yrittää rukoilla.

Vierailija
37/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:39"]Viekää helevettiin ne huutavat paskakasanne. Rumia ovat! Minä menen sinne nauttimaan musiikista, en huudosta. Jos on, saatana, vahinko käynyt ja se porsas vitusta pursunnut, niin pysykää kotona luuskat.
[/quote]

Hahhahhaa, eikö pukki tuonut sulle toivomaasi lelua?

Vierailija
38/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:24"]

Miksi vauvoja pitää tuoda mihinkään? Eikö lasten voisi antaa olla vain kotona ainakin koko ensimmäisen vuoden? Mieluiten useammankin, kunnes menevät päiväkotiin. On kai kotona yleensä ainakin toinen  vanhemmista paikalla, niin ettei ole pakko ottaa vauvaa mihinkään mukaan toisia häiritsemään?

[/quote]

Ja sitten ihmetellään, kun on vanhempia jotka eivät pääse oikeasti koskaan mihinkään, vaan ovat aina vain kotoan lapsen/lasten kanssa ja tapahtuu kauheuksia. Mutta kun ei nykyajan kermaperseet kestä lapsia yleisillä paikoilla... Kyllä huomaa että on hemmoteltuja kakaroita, jotka nyt on kasvaneet aikuisiksi. 
[/quote]

Sulla tais mennä sarkasmi ohi. ;-)

Vierailija
39/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:39"]Viekää helevettiin ne huutavat paskakasanne. Rumia ovat! Minä menen sinne nauttimaan musiikista, en huudosta. Jos on, saatana, vahinko käynyt ja se porsas vitusta pursunnut, niin pysykää kotona luuskat. [/quote] Hahhahhaa, eikö pukki tuonut sulle toivomaasi lelua?

[/quote]

Sällillä on jääny lääkkeet välistä, ja huono äitisuhde, mitä se purkaa toisiin naisiin ja lapsiin, koska alitajuisesti pitää itseään syyllisenä äitinsä pahoinvointiin.

Yrittäkää ymmärtää pikku ressua.

Vierailija
40/48 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaiset lastenäänet eivät häiritse mutta jos joku lapsi pöpöttää koko ajan, ääneen, niin kyllä ihmetyttää mitä sen lapsen vanhempien päässä tapahtuu. Jumalan sanaa kai sinne ollaan tultu kuuntelemaan? Itsekästä käytöstä vanhemmilta ja väärää viestiä lapselle omasta ainutlaatuisuudedtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä