Suomalainen perhe purjehtimaan kuudeksi vuodeksi!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014121118882797_uu.shtml
Ihan mieletön juttu. Upeaa, että jotkut uskaltavat tehdä tuollaista!
Kommentit (13)
Tuttavaperheeni kierteli vuoden maapalloa. Heillä on neljä kouluikäistä. Matkustivat lentokoneella. Mielestäni tuo vuosi on maksimi lasten kannalta.
En usko minäkään, että olisi lasten toive tai edes lapsille hyväksi. Aikuisten itsekästä haihattelua ja älytön riskinotto. Lähtisivät sitten, kun lapset omillaan.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:46"]Mitä uskaltamista siinä on jos on kultalusikka perseessä syntynyt ja rahaa on. Lukijan harhauttamista väittää että matkalla ei menisi rahaa. Veikkaan että menee 2000 euroa päivässä kun kaikki lasketaan
[/quote]
Sulla on varmaan ruosteinen veitsi perseessä
Tuttavaperhe (vanhemmat ja sylivauva) lähtivät jokunen vuosi sitten samalla tavalla, piti olla reissussa kunnes lapsi menee kouluun.
Ei tosin mennyt niin kuin Stömsössä, vaimo tuli vauvan kanssa takaisin lentokoneella Kanarialta, ja mies palasi muutaman kuukauden kuluttua. Yrittävät kuulemma uudelleen vasta kun ovat eläkkeellä :)
Hurjaa kyllä! En osaa edes ajatellajärjestelyjen määrää. Lapset kerran oli menossa muutamiksi kuukausiksi paikallisiin kouluihin? Ja miten taataan terveydenhuolto jos tippuvat kaikkien sosiaaliturvien ulkopuolelle? Itse stressaisin varmaan kuoliaaksi, mutta siitä syystä asustelenkin aivan tyytyväisenä ihanassa omakotitalossamme :)
kun on rahaa ja lisää tulee koko ajan eikä velkaa, niin helppoahan tuo
nämä on noita rikkaita downshiftaajia, joiden ei tarvitse huolehtia elannostaan
Lapsilla kasvava riski ihosyöpään vanhemmalla iällä. Ja muutenkin kuulostaa tosi tylsältä. Ei sopis mulle. Ymmärtäisin jos asuisivat esim. aina vuoden eri maissa. Se olisi jännää!
Vanhin on 14 v kun tulevat takaisin. Kiva mennä yläasteelle kun on ihan ulkopuolinen.
Itse olen lapsuudessani asunut useassa paikassa, isäni työn takia muutimme paljon. Tavallaan avartavaa ja myös positiivisia vaikutuksia oli, mutta kyllä se vain jonkinlaisen juurettomuuden ja irrallisuuden tunteen jätti minuun. Päätin aikuisena perhettä perustaessani, etten koskaan tee samaa omille lapsilleni.
Muuten jees mutta olisin hommannut isomman laivan. Onko nuilla ketään lääkäriö messissä?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:24"]
Vanhin on 14 v kun tulevat takaisin. Kiva mennä yläasteelle kun on ihan ulkopuolinen.
Itse olen lapsuudessani asunut useassa paikassa, isäni työn takia muutimme paljon. Tavallaan avartavaa ja myös positiivisia vaikutuksia oli, mutta kyllä se vain jonkinlaisen juurettomuuden ja irrallisuuden tunteen jätti minuun. Päätin aikuisena perhettä perustaessani, etten koskaan tee samaa omille lapsilleni.
[/quote]
Sama. Mutta silti ihailen noita :)
Mitä uskaltamista siinä on jos on kultalusikka perseessä syntynyt ja rahaa on. Lukijan harhauttamista väittää että matkalla ei menisi rahaa. Veikkaan että menee 2000 euroa päivässä kun kaikki lasketaan
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:24"]
[/quote]Avapaapa vähän miten avartavaa.
Edesvastuutonta ja itsekästä raahata perhe tuollaiselle reissulle.