Jussi Herlin: Suomi on umpirasistinen maa
https://twitter.com/JussiHerlin/status/1451137477364928514/photo/1
Tiivistettynä:
Afrikan tähti-kausti osoittaa kuin umpirasistinen maa Suomi on. Ja sillä ei ole merkitystä vaikka kyseessä olisikin keijotus koska Suomi on umpirasistinen maa.
Kommentit (49)
Jussi kun olet näin rohkea ja valaistunut, niin kerrohan meille Kiinan harjoittamasta sortopolitiikasta. Ai niin, ethän sä uskalla, koska se voisi maksaa miljardeja suvullesi. On helpompaa hyökätä jotain harmitonta lautapeliä vastaan.
Onko se nyt noiden nykypäivän vapaamuurarien agendaa julistaa intersersektionaalista woke-mädätystä? Tietääkö joku?
Minä olen aina Suomessa käydessä hätkähtänyt ja kummissani hyvällä tavalla kun näen lehden kannessa jonkun tumman tai ulkomaalaistaustaisen suomen poliitikon kuvan tai haastattelun tai kun tummaihoinen yhtä hyvin puettu ja hyvinvoiva kuin muut, tarjoavan ystävällisesti apua kaupungilla suomen kielellä tai jos näen tummaihoisen suomen armeijan puvussa.
Myös kun olen tehnyt aspalvelussa töitä Suomeen ja asiakkaat on mitä lie nimisiä täysin suomea puhuvia tai jos näen miten joku ulkomaalainen on normaaleissa töissä Suomessa niin en pidä suomea hyvin rasistisena maana. Olen hyvilläni ettei ole kuten muualla on missä olen asunut. En viitsi sanoa maata.
Vierailija kirjoitti:
Jussille vaan terveisiä, että mietipäs Koneen johtoryhmän nais/miesjakaumaa ja käytä aikasi siihen, että olet hallituksessa yrityksessä, jonka johtoryhmässä on vain kaksi naista ja kymmenen miestä. Häpeäisit edes ja pitäisit suusi kiinni. Kone on puhdas esimerkki sovinismista.
Tämän Jussin isän veli harrastaa viherpesua vaimonsa kanssa koetilallaan. Olette tekopyhä etuoikeutettu kuplassa elävä suku.
Kone oli ainakin 70-luvulla oksettavan seksistinen työpaikka. Ukot kerskuivat aamuisin puhelimessa tutuilleen vieraissa juoksujaan. Ja jokainen nuori tyttö testattiin, että saako siitä petikaverin. Minusta ei saanut ja siksi minua kehotettiinkin pitämään hauskempaa uudessa työpaikassa - näin siis läksiäiskortissani. Näitä muistoja riittää, varmaan kaikilla nuorena Koneella töissä olleilla naisilla. Toimiston puolella ainakin, tehtaista en osaa sanoa.
Ei Suomen ongelma ole Afrikan tähti vaan loputon sisäänpäin kääntyneisyys, epäluuloisuus ja perustelematon usko omaan paremmuuteen sekä huono kansallinen itsetunto, jotka ilmenevät alentuvana ja rasistisena käytöksenä sellaisia henkilöitä kohtaa, jotka tulevat köyhemmistä maista.
Vierailija kirjoitti:
Jussin isällä on paljon rahaa joten jussi on varmaan oikeassa.
Jep, tämä on se oletus, joka kuvaa Suomen päätäntävaltaa. Lähes samanlainen päättelyketju tulee Wahlrooseista, tosin Björn ei sijoita Suomeen eikä suomalaisiin. Verotkin maksaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
höpö, höpö. Mikään muu maa ei kohtele ihmisiä tasa-arvoisemmin kuin Suomi. Rahaa jaetaan kuin sitä voitaisiin vuolla höylällä kelan tiskistä.
Suomi on Euroopan r a s i s t i s i n maa.
Mistähän tähän väitteeseen saisi joskus perusteluja? En ole vielä nähnyt yhtäkään jossa olisi järkeä. Ei taida löytyä, hyödyllistä agendaa on toisaalta turha pilata tylsillä tilastoilla, faktoilla ja analyyseillä. On mukavampi kiillottaa sädekehäänsä laukomalla suustaan ympäripyöreitä väitteitä kun oma elämä on kunnossa. Yököttävää ja halveksittavaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
höpö, höpö. Mikään muu maa ei kohtele ihmisiä tasa-arvoisemmin kuin Suomi. Rahaa jaetaan kuin sitä voitaisiin vuolla höylällä kelan tiskistä.
Suomi on Euroopan r a s i s t i s i n maa.
Mistähän tähän väitteeseen saisi joskus perusteluja? En ole vielä nähnyt yhtäkään jossa olisi järkeä. Ei taida löytyä, hyödyllistä agendaa on toisaalta turha pilata tylsillä tilastoilla, faktoilla ja analyyseillä. On mukavampi kiillottaa sädekehäänsä laukomalla suustaan ympäripyöreitä väitteitä kun oma elämä on kunnossa. Yököttävää ja halveksittavaa..
Tuollaiset "Suomi on Euroopan / maailman (ainoa tai joku superlatiivi) maa..." kommentit kertonevat usein lähinnä kirjoittajan suppeasta näkökannasta. Eli heillä on kokemusta Suomesta ja joku käsitys "ulkomaista", ja sen perusteella sitten kommentoivat...
Huomioithan, etteivät kaikki suomalaiset eivät ole tuollaisia kuin sinä.