Postin pakettiautomaatin valinta
Postin chatti on robolla toimiva ja ihan turha kapistus, joten ajattelin varalta kysyä täällä.
Lähelläni on useita postin noutoautomaatteja ja jopa kaupan ohessa toimiva postipiste. Nyt jo useampi paketti on ohjautunut ihan hornantuuttiin kauemmaksi ja paikkaan, joka sijaitsee etäämmällä keskustastakin (ei siis ole asiointia juurikaan sinne päin). En tiedä koitetaanko ko. automaattipisteen käyttöastetta saada keinotekoisesti paremmaksi.
Postilla ei taida olla mahdollista merkitä mihinkään sellaisia automaattipaikkoja, minne pakettinsa ei ainakaan halua saada noudettavaksi? Oma posti palvelu on käytössä, jos tuolla tiedolla tekee mitään.
Kommentit (25)
Paketti menee sinne missä tyhjää jos valitsemasi on täynnä.
Siis paketti on ohjautunut eri automaattiin, kuin minkä olet itse valinnut? Näinhän saattaaa tapahtua, jos se sinun valitsemasi automaatti on täynnä ja taas siellä toisessa on tilaa. Mulla on lähimmät automaatit kulkumatkani varrella olevassa Prismassa ja vähän väärässä suunnassa hieman levottomalla asuinalueella olevassa S-Marketissa ja useinkin on paketti ohjautunut juuri tuonne S-Markettiin. Linnuntietä matka siis on suunnilleen sama, mutta toinen ei ole yhtään minkään ajoreittini varrella. Kuten ei varmaan monen muunkaan, jolloin siellä on tilaa enemmän kuin tuolla ison Prisman automaatissa...
Todella monta kertaa jo hyvissä ajoin etukäteen tullut tieto, että paketti on ohjautunut ”pääpostille” tekemäni kaupan yhteydessä olevan sijaan. Syyksi esitetään juuri tuota ”ei ole tilaa”, mutta hieman epäilen. Luultavasti vähentävät omaa kulkemista tuolla.
Juu, juu tuttua huttua...mutta kysymys olikin voiko automaantin "epä-valita" valita niin, ettei ainakaan sinne lähetetä.
Kotiinkuljetus ei paljon maksa, osa firmoista tuo maksutta. Juurikin tuon takia.
Mulla on 3 automaattia enintään 10min. kävelyetäisyydellä, silti paketti on laitettu 2,5 km päähän jo pari kertaa. Jos vielä postin kautta jotain tilaan (tuskin) niin maksan kyllä kotiinkuljetuksesta. Olisiko se tarkoituskin kun paketit laitetaan niin kauas vaikka lähellä on monta paikkaa.
Onko sinulla mahdollisuus tilata johonkin palvelupisteelle? Ei kannata stressata automaateista ollenkaan, jos ei ole ihan pakko.
Itse suosin nykyään Matkahuoltoa, ihan sama systeemi ja luotettavampi firma. Eikä postin sekoiluja tee enää mieli tukea.
Vierailija kirjoitti:
Juu, juu tuttua huttua...mutta kysymys olikin voiko automaantin "epä-valita" valita niin, ettei ainakaan sinne lähetetä.
Niitä kun on miljoonia sitten valittavaksi. Parempi olisi, että voisi valita vaikka viisi sopivinta, joihin voisi toimittaa.
Itse olen lakannut käyttämästä pakettiautomaatteja juuri tämän ilmiön takia.
Tilaan paketit postin toimipisteeseen tai kaikkein mieluiten käytän sellaista palveluntarjoajaa, pystyy myös toteuttamaan myymänsä palvelut.
Posti MYY pakettiautomaattipalvelun, mutta toimittaa maksaneelle asiakkaalle jotakin, mitä tämä EI ole ostanut. Ja syyttää tästä muita asiakkaita; "koska muut eivät ole hakeneet pakettejaan" ym. potaskaa.
Ei pidä MYYDÄ tuotteita, joita ei pysty toimittamaan. Tai ainakin asiakkaan tulisi saada rahansa takaisin, jos tuote ei ole se, minkä on OSTANUT.
Niin kauan, kun ihmiset suostuvat maksamaan väärästä tuotteesta, niin postia ei edes kiinnosta korjata epäkohtaa.
VOI SAATANANSAATANANSAATANANSAATANANSAATANANSAATANASAAATANA!!!
OLETKOS SINÄ RYÖKÄLE NYT AIVAN VARMA, ETTÄ PUHUT POSTISTA ETKÄ ESIMERKIKSI JOSTAIN MUUSTA KURIIRISTA KUTEN MATKAHUOLLOSTA? NE EIVÄT NIMITTÄIN OLE MITENKÄÄN SAMOJA ASIOITA...
[SYVÄ HUOKAUS JA TYYNYKARJAISU]
T: Ex-Postiukko
Postia kannattaa äänestää jaloilla.
Epäilen, että jos valittu automaatti on täynnä, kuski ei vie pakettia lähimpään vapaaseen automaattiin, vaan siihen, jolle hän olisi muutenkin seuraavaksi menossa. Eli taustalla on kuskin laiskuus.
Minullakin on pari kertaa käynyt niin, että paketti on toimitettu johonkin järjettömään paikkaan, vaikka lähempänä olisi yli 20 automaattia lähempänä. Mutta ongelma on aina ratkennut, kun olen soittanut postin palvelunumeroon. Paketti on silloin siirretty ilmaiseksi järjettömästä paikasta minua lähellä olevaan palvelupisteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse suosin nykyään Matkahuoltoa, ihan sama systeemi ja luotettavampi firma. Eikä postin sekoiluja tee enää mieli tukea.
Sen jälkeen en ole Matkahuollon kautta ottanut, kun "paremmintietäen" valitsivat toimituspaikaksi parin kilsan päässä olevan Siwan. Oli muka minulle parempi toimituspiste. Vaikka nimenomaan valitsemani toimituspaikka oli linja-autoasema, joka on naapuritalossa. Antamaani palautteeseen vastasivat jotain ympäripyöreää ja kertoivat, että olisin toki voinut lisämaksusta saada lähetyksen muutamassa päivässä alkuperäiseen toimitusosoitteeseen eli linja-autoasemalle! Meni Matkahuolto boikottiin.
Vierailija kirjoitti:
VOI SAATANANSAATANANSAATANANSAATANANSAATANANSAATANASAAATANA!!!
OLETKOS SINÄ RYÖKÄLE NYT AIVAN VARMA, ETTÄ PUHUT POSTISTA ETKÄ ESIMERKIKSI JOSTAIN MUUSTA KURIIRISTA KUTEN MATKAHUOLLOSTA? NE EIVÄT NIMITTÄIN OLE MITENKÄÄN SAMOJA ASIOITA...
[SYVÄ HUOKAUS JA TYYNYKARJAISU]
T: Ex-Postiukko
Kyllä se tässäkin kaupungissa nimenomaan posti ohjaa lähetykset johonkin kun pyydettyyn paikkaan ei koskaan mahdu. Matkahuollon lokerot ovat aina oikein tai pyydetty toimipiste. Kyllä se tekee postiruuhkaa kun lokeroita käytetään sekä lähettämiseen että vastaanottamiseen ja moni ei nouda kovin nopeasti lähetystään. Itse olen tyytyväinen kun lähetys tulee edes johonkin päin kaupunkia perille kerran minulle osoitettu paketti lähti paluumatkalle ennenkuin sain edes saapumisilmoitusta käsiini.
Pakettikuski ajaa reitin tietyssä järjestyksessä, joten heittää paketin seuraavaan määränpäähän jos siinä kyseisessä ei ole tilaa. Eli kannattaa vaihdella noutopistettä ja löytää se lähitienoon ensimmäinen piste, jolloin paketti todennäköisemmin tulee lähemmäs vaikka automaatti olisikin täysi.
Minäkin haluaisin tuollaisen valintamahdollisuuden. Asun yhden automaatin vieressä, mutta yleensä tuonne tilatut jutut menevät toiseen minun kannaltani täysin väärään automaattiin. Samassa paikassa on myös muiden toimittajien noutopiste eli lähikaupassa on postin automaatti sekä kaupan hoitamana muiden noutopisteet. Aina pitää arpoa, tilaako tuohon lähikaupan automaattiin, mistä saisi haettua samantien vai kauempana olevaan markettiin, mihin tilatut tulevat aina sinne, jos automaattiin ei mahdu, niin jättävät saman katon alla olevaan postin toimipisteeseen. Sinne pitää aina erikseen lähteä.
Postille tuosta väärästä paikasta on turha valittaa, mutta muutaman kerran olen laittanut palautetta lähettäjälle, etenkin sellaiselle, joka käyttää useampaa toimittajaa, mutta minä asiakkaana en voi valita, mitä he käyttävät milläkin kertaa. Ehkä postin isolla asiakkaalla voi olla mahdollisuus vaikuttaa asiaan. Posti kyllä kulisseissaan miettii, että tarjotako vastaanottajalle mahdollisuus saada pakettinsa haluamaansa paikkaan, mutta hitaammalla aikataululla, jos on täyttä.
Postin sovelluksen käyttäjille kysymys: Ilmoittaako sovellus yllätyspaketeista, joiden tulosta ei ole mitään tietoa? Käytän omapostia vain nettisivujen kautta tietokoneella ja siellä näkyi omapostissa tiedot saamastami ylläripaketista.
nimimerkillä "tukka märkänä, yöpaita päällä oven aukaissut paketin vastaanottaja"
Asun keski-Espoon alueella. Olen tilannut kymmeniä paketteja pakettiautomaattiin. Vain yhden paketin olen joutunut noutamaan Kauniaisen R-kioskilta, n. kolmen kilometrin päästä. Kaikki muut ihan lähikauppojen noutopisteistä. Itse noudan kaikki paketit aina samana tai joskus seuraavana päivänä, kun ilmoitus paketista saapuu. Ei niitä paketteja ole tarkoitettu makaamaan sinne lokeroihin.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että jos valittu automaatti on täynnä, kuski ei vie pakettia lähimpään vapaaseen automaattiin, vaan siihen, jolle hän olisi muutenkin seuraavaksi menossa. Eli taustalla on kuskin laiskuus.
Minullakin on pari kertaa käynyt niin, että paketti on toimitettu johonkin järjettömään paikkaan, vaikka lähempänä olisi yli 20 automaattia lähempänä. Mutta ongelma on aina ratkennut, kun olen soittanut postin palvelunumeroon. Paketti on silloin siirretty ilmaiseksi järjettömästä paikasta minua lähellä olevaan palvelupisteeseen.
Kuskilla on parempaakin tekemistä kuin ajella edestakaisin automaattien välillä viemässä paketteja. Ja kun automaatit on muutenkin täytetty järjestyksessään niin eihän niihin aikaisempiin edes mahtuisi.
no se johtuu siitä, kun ihmiset ei hae niitä pakettejaan heti . ja ootko koronasta kuullu?
nettitilaukset on kasvaneet räjähdysmäisesti. se paketti ohjataan aina lähimpään vapaaseen mahdolliseen