Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isimies? Kuka oikeasti sanoo/kirjoittaa noin?

Vierailija
23.12.2014 |

Mä en ole koskaan aiemmin kuullut kyseistä sanaa mutta jokin aika hyväksyin lapseni päiväkotikaverin äidin facebook-kaveripyynnön ja hän kirjoittaa aina että isimies osti kakun tai isimies vei poitsut leikkpuistoon. ISIMIES? What?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin WT. ♦

Vierailija
2/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vrt. setämies. eräänlaista huumoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen puhuu isästään noin, niin mitenköhän puhuu miehestään?

Vierailija
4/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:53"]

Jos nainen puhuu isästään noin, niin mitenköhän puhuu miehestään?

[/quote]

Siis tässä tapauksessa nimenomaan nainen puhuu omasta aviomiehestään että isimies. Apua, mulla tulee yrjö joka kerta kun tuon kirjotan :D :D 

ap

Vierailija
5/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä naureskelin tänään Lidlissä kun nehän kuuluttaa siellä "Isimiestä pyydetään kassoille".

Vierailija
6/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt tuota sanaa joskus. En tiedä, mitä muut ajattelevat sanan merkityksestä, mutta minulle se merkitsee aviomiestä, joka ottaa isin roolin välillä vähän liian vakavasti ja unohtaa olla myös aviomies. Eli mies, jonka ensisijainen rooli on olla isi eli isimies. Vastine sille olisi äiti-ihminen. Minun mieheni on vähän sellainen isimies.

Vierailija
7/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen mammablogisti "Jarna" käytti miehestään tuota nimitystä.

Vierailija
8/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se teiniäiti demi

Vierailija
9/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne naiset jotka paituli päällä tituleeraa itseään Pikkumiehen äipäksi ja tyttölapsen titteli on Meidän neiti. Pitäähän isimies erottaa pikkumiehestä. Ja kaikki lasten tekemiset on näissä perheissä me-muotoisia, hei meillä pottaillaan jo! 

Vierailija
10/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku äiti-ihminen.

Vierailija
11/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehehehe. Ei tuossa mitään. Oma vaimoni kutsuu minua leikkisästi pierupeppumieheksi, koska minulla on laktoositoleranssi :D Lapsenikin varoittaa kaikkia että varokaa pierupeppumies töräyttää kohta!

Olen pierupeppumies, koska pieren äänekkäästi.

T: 11cm mies

Vierailija
12/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen sisäisiä hellittelynimiä. Aika normaalia kamaa, jos ette sinkut ole koskaan kuulleet.

Vierailija
13/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:33"]Ne naiset jotka paituli päällä tituleeraa itseään Pikkumiehen äipäksi ja tyttölapsen titteli on Meidän neiti. Pitäähän isimies erottaa pikkumiehestä. Ja kaikki lasten tekemiset on näissä perheissä me-muotoisia, hei meillä pottaillaan jo! 
[/quote]

No, mitä vikaa on olla pikkumiehen äiti tai käyttää nimistystä meidän neiti? Tai käyttää nimitystä isimies? Anteeks en tiiä mikä tässä niin ärsyttää ja luo tuollaisia mielikuvia.

kutsutko itse aina lapsia/miestä heidän omilla nimillään? Miksi ei saisi leikitellä nimillä? Minulle vain omien nimien käytöstä tulee mieleen turha jäykistely

Vierailija
14/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain keskustelussa se täällä oli listattu "ällöttävimpiin lapsiperheisiin liittyviin sanoihin". Otin heti käyttöön, ihan siitä ilosta, että se ärsytti niin monia niin paljon.

Vierailija
15/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:35"]

Olen pierupeppumies, koska pieren äänekkäästi.

T: 11cm mies

[/quote]

Olet pierupeppumies koska sinulle tulee ilmavaivoja maitotuotteista!

Vierailija
16/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:33"]Ne naiset jotka paituli päällä tituleeraa itseään Pikkumiehen äipäksi ja tyttölapsen titteli on Meidän neiti. Pitäähän isimies erottaa pikkumiehestä. Ja kaikki lasten tekemiset on näissä perheissä me-muotoisia, hei meillä pottaillaan jo! 
[/quote]

No, mitä vikaa on olla pikkumiehen äiti tai käyttää nimistystä meidän neiti? Tai käyttää nimitystä isimies? Anteeks en tiiä mikä tässä niin ärsyttää ja luo tuollaisia mielikuvia.

kutsutko itse aina lapsia/miestä heidän omilla nimillään? Miksi ei saisi leikitellä nimillä? Minulle vain omien nimien käytöstä tulee mieleen turha jäykistely
[/quote]

Ärsyttäväähän se on silloin, kun kerrotaan:
"Meidän neiti heitti eilen lumipallon paljain käsin. Neidin kädet oli sen jälkeen ihan kylmät. Neiti tuli sitten nopeasti sisälle ja lämmiteltiin neidin käsiä lämpimässä vedessä."

Kun voi käyttää monipuolisempaa termistöä, jolloin ei tule toistoa:
"Meidän Sircca heitti eilen lumipallon paljain käsin. Neidin kädet oli sen jälkeen ihan kylmät. Tyttö tuli sitten nopeasti sisälle ja lämmiteltiin niitä käsiä lämpimässä vedessä."

Vierailija
17/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks koska olisi tyhmää sanoa vain "mies" jos se kerrottava asia liittyy isyyteen. Jos taas sanoo että isi niin asia käsitetään että minun isä. Joten isimies on lasten isä sekä puoliso

Vierailija
18/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, yhden meidän tuttavaperheen 4v. nimeä kysyttäessä vastasi meidän neiti...

Vierailija
19/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isimies on kyllä maailman epäseksuaalisin ja nyhveröinen ilmaisu miehestään. Jotenkin epäilen miten nössykkä isimies on koskaan edes päässyt pukille sen vertaa että siitos on onnistunut, onkohan kukaan isimies oikeasti biologinen isä?

Vierailija
20/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:37"]

Perheen sisäisiä hellittelynimiä. Aika normaalia kamaa, jos ette sinkut ole koskaan kuulleet.

[/quote]

Ja normaalijärkiset perheelliset ovat kuulleet, mutta kieltäytyvät käyttämästä, etteivät joutuisi häpeään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan